Toon posts:

[win2k terminal services] Aantal vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
naar aanleiding van

[rml][ check nodig] Hardware colo-gameserver....mis ik wat?[/rml]

waar iemand mij aanraadde om de terminal services te gebruiken, heb ik besloten dit toch maar te doen. Maar ik ben een n00b op dit gebied en heb met de search nix kunnen vinden wat me verder hielp.

Ik wil dus mijn klanten via terminal services hun eigen server kunnen laten opstarten, afsluiten enz. Nu moet ik zowieso rechten instellen (ze mogen de schijven niet zien, startbalk moet weg, enz. waar doe ik dit?) maar ze moeten ook alléén hun eigen server zien. Dus clan1 mag niet als ie inlogt de server van clan2 kunnen afsluiten. Op het administrator account wil ik alle instanties gewoon kunnen zien.
Hoe doe ik dit?

Maar nu komt het leuke. Bij het opstarten zal dus moeten worden aangegeven bij welk account welke server hoort. dus clanserver1 moet bij de terminal services van clan1 worden opgestart (automatisch, na een reboot). Maar ik moet de instantie wel gewoon kunnen zien als ikzelf inlog onder het administrator account

Misschien allemaal wat n00bie in jullie ogen, maar ik kwam er niet uit :)
edit: hij gaat in remote administration mode draaien, anders moest ik geloof ik een licensing server opzetten

edit2: ik heb iig 1 antwoord gevonden :)
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q216658
Kan dit ook in de remote administration mode?

maar nu nog van het opstarten voor meerdere users e.d.

Verwijderd

Bedoel je met server een fysieke machine; of iets virtueels, waarvan er meerdere instanced op 1 machine staan?
(ben niet zo thuis in de gamelarij)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik neem aan dat je al berekent hebt wat dit gaat kosten ?

- Licentie W2K server
- Licentie voor elke users
- Licentie voor Terminal Services

Als de gebruikers eenmaal ingelogd zijn, hebben ze exact dezelfde rechten als ze op de server ozuden inloggen.
Dus kwestie van users aanmaken en aftimmeren.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 21 augustus 2002 @ 13:55:
Ik neem aan dat je al berekent hebt wat dit gaat kosten ?

- Licentie W2K server
- Licentie voor elke users
- Licentie voor Terminal Services

Als de gebruikers eenmaal ingelogd zijn, hebben ze exact dezelfde rechten als ze op de server ozuden inloggen.
Dus kwestie van users aanmaken en aftimmeren.
Licenties hebben we gelukkig via via legaal gekregen dus das het probleem niet.

Maar hoe kan ik zeggen dat deze user dit programma voor zn neus krijgt en die mag beheren en voor de rest totaal niets. ze krijgen dus écht alleen maar 1 icoon voor de neus geschoteld met hun gameserver, maar hoe kunnen ze dat meteen bheren zeg maar?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik snap niet wat je helemaal bedoelt.
Enneuh .. NOFI ofzo, maar ik denk dat er verstandig aan doet al je eerst eens op je gemak een goed boek/artikel omtrent de materie TS doorworstelt.

offtopic:
Dus ook CAL en TS LICs heb je gekregen :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 14:06:
[...]
ze krijgen dus écht alleen maar 1 icoon voor de neus geschoteld met hun gameserver, maar hoe kunnen ze dat meteen bheren zeg maar?
Geen antwoord op mijn eerdere vraag, dus dan ga ik maar gokken.
Je kunt een programma koppelen aan een useraccount, in de profile settings van de user. Zet hierin de snelkoppeling naar je "gameserver" (wat dat ook inhoud) en je bent klaar. Zodra ze die app afsluiten, wordt de sessie afgesloten.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Ik denk dat hij alleen de win2k licenties heeft gekregen en hij dus niet met CAL's te maken zal krijgen.
Hij zal dan echter alleen in Administration mode werken..

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal idd in administration mode gaan werken.

Ik zal mijn config ff helemaal exact uitleggen:
Ik ga op de server een aantal gameservers draaien, die zie je gewoon in een dos-prompt draaien zeg maar.

Ik wil mijn klanten de mogelijkheid geven zelf de server op te starten en af te sluiten (de gameserver dus, niet de computer zelf!) in geval van problemen, crash oid.

Als ik de computer opstart worden alle gameservers meteen meegestart, de computer zelf logt autom. in en via het opstartenmenu in het startmenu worden de servers meegestart.

Nu wil ik zelf als ik onder het administrator account inlog alle gameservers kunnen zien
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/lanfever.jpg
zoals dit dus.

Het is dus de bedoeling dat mijn klanten alleen hun eigen server zien draaien en deze kunnen afsluiten/opstarten via de terminal server. Maar ondertussen wil ik ze met het administratoraccount ook kunnen zien in geval van problemen. Die gameserver (in de dos-prompt) moet ik dus vanaf 2 accounts gelijktijdig kunnen beheren zonder dat de anderen dit kunnen.

Is het nu iets duidelijker wat ik wil?

Modbreak
Ooit van resizen gehoord?! :(

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie op 22-08-2002 10:43 ]

Verwijderd

grouppolicies en userrights is het antwoord (en nu maar spelen daarmee :))

overigens zou ik wel een dc installeren hiervoor zodat je op OU niveau grouppolicies kan zetten...

Verwijderd

Leon schreef op 21 augustus 2002 @ 14:28:
Ik denk dat hij alleen de win2k licenties heeft gekregen en hij dus niet met CAL's te maken zal krijgen.
Hij zal dan echter alleen in Administration mode werken..
idd TS in usermode moet je extra voor betalen (in admin mode wat gratis is werkt je idee dus niet...)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:18:
grouppolicies en userrights is het antwoord (en nu maar spelen daarmee :))

overigens zou ik wel een dc installeren hiervoor zodat je op OU niveau grouppolicies kan zetten...
afkortingen!! OU, dc? :)

ik ben al aan t kloten, maar hoe doe ik dat met het opstarten van die progs, das me grote vraag

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:21:
[...]
ik ben al aan t kloten, maar hoe doe ik dat met het opstarten van die progs, das me grote vraag
Wat is het volledige pad in bijvoorbeeld de snelkoppeling naar "warserver1" zoals die nu op je desktop staat?

Let op admin mode is maximaal 2 connecties tegelijkertijd, en de user MOET in de local admin groep zitten. In de usermanager kun je bij het TS gedeelte de op te starten app. aangeven.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

DC = Domain Controller
OU = Organisational Unit

Automatisch opstarten applicatie:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=7708

[ Voor 0% gewijzigd door TheRookie op 21-08-2002 15:37 . Reden: quote added ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:26:
[...]

Wat is het volledige pad in bijvoorbeeld de snelkoppeling naar "warserver1" zoals die nu op je desktop staat?

Let op admin mode is maximaal 2 connecties tegelijkertijd, en de user MOET in de local admin groep zitten. In de usermanager kun je bij het TS gedeelte de op te starten app. aangeven.
d:\gameservers\halflife\clannedics\hlds.exe -een hoop parameters :)

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:38

McMiGHtY

- burp -

Je zou kunnen proberen om van elke server die je hebt draaien een services te maken..bijvoorbeeld met firedeamon (fijn tooltje trouwens)

En dan bij elke aparte user een bat file op zijn desktop te zetten

Server Stoppen
net stop servicenaam

Server Starten
net start servicenaam

Je zou ook kunnen proberen een SSH Server voor Windows te vinden waardoor ze een ssh sessie op kunnen zetten en het zelfde kunnen intypen op de commando prompt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:26:
dus useless voor hem... als je admin bent kan je alles veranderen... dus ook je rechten...

die ssh oplossing lijkt me beter idd... aangezien ze amper iets mogen... (www.vandyke.com bijv... ook niet gratis trouwens)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 16:15:
[...]

dus useless voor hem... als je admin bent kan je alles veranderen... dus ook je rechten...

die ssh oplossing lijkt me beter idd... aangezien ze amper iets mogen... (www.vandyke.com bijv... ook niet gratis trouwens)
yup ik zie nu het probleem :( helaas.

Ik netjes met poledit een police aangemaakt, lekker in de usersettings gepropt. ff reconnect met me terminal server, en no way hij houd full toegang tot werkelijk alles.

Is dat openssh dan wat voor mij? (nooit mee gewerkt)

holy shit volges mij is dat openssh nogal moeilijk :)
heb nu openssh34-2.zip en Putty gedownload. putty zou de client moeten zijn

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 16:15:
[quote]

Dat zou je zeggen ja. Maar als hij inlogt als "warserver1" die in de localadmingroup zit, en als "starting program" "d:\gameservers\halflife\clannedics\hlds.exe -een hoop parameters" heeft, zie ik het probleem niet. (geen desktop namelijk)

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 19:30:
...
Dat zou je zeggen ja. Maar als hij inlogt als "warserver1" die in de localadmingroup zit, en als "starting program" "d:\gameservers\halflife\clannedics\hlds.exe -een hoop parameters" heeft, zie ik het probleem niet. (geen desktop namelijk)
Ik denk niet dat dat echt veilig is. Immers, hij heeft nog steeds admin rechten en als hij dan een CTRL+ALT+DEL doet kan het hele systeem vallen (theoretisch dan). De oplossingen hier zijn inderdaad ofwel ssh of ts usertjes kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb SSH van ssh.com geinstalled en draaiend :) (voor mij als n00b op dit gebied is dat heel wat :) )

Nou heb ik mn d schijf geprotected dat alleen de administrator wat dan ook op deze schijf kan doen.

de d:\gameservers\halflife\clannedics\hlds.exe -een hoop parameters
heb ik de user nedics full control gegeven in die map, werkt perfect kan boel opstarten e.d.
maar standaard kom je als je inlogt terecht in de d:\documents and settings\nedics\
dat moet dus d:\gameservers\nedics worden. waar pas ik dit aan?

Maar stel dat ik een ftp-server wil laten draaien in die map(ik ben totaal niet bekend met userpolicies onder windows dat blijkt.) Moet die ftpserver ook schrijfrechten daar krijgen van windows?

Hoe laat ik de ftp,SSH en mailserver automatisch opstarten? ik deed dat eerst door de snelkoppelingen in de map opstarten te gooien. Maar aangezien je met het handje in moet loggen met win2k server zal dit niet werken. hoe gaan we dit doen? Of moet ik iets als tweakui installen en zorgen dat windows autom. bij het opstarten inlogt (is wel zo makkelijk anders hebben de progsels geen schrijfrechten e.d. :) )

Remote acces ga ik via terminal services doen, werkt prima en vreet weinig bandbreedte :). ssh gebruik k om de progsels op te starten e.d.

***werkt perfect***

nog een vraag, onder linux kun je een proces killen op de console, hoe krijg ik dit in windows voorelkaar? ik wil dus bv de csserver killen via de console (SSH).

***al opgelost pstools werkte ideaal, is zelfs gelimit op user :P ****

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:38

McMiGHtY

- burp -

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:21:
Ok ik heb SSH van ssh.com geinstalled en draaiend :) (voor mij als n00b op dit gebied is dat heel wat :) )

Nou heb ik mn d schijf geprotected dat alleen de administrator wat dan ook op deze schijf kan doen.

de d:\gameservers\halflife\clannedics\hlds.exe -een hoop parameters
heb ik de user nedics full control gegeven in die map, werkt perfect kan boel opstarten e.d.
maar standaard kom je als je inlogt terecht in de d:\documents and settings\nedics\
dat moet dus d:\gameservers\nedics worden. waar pas ik dit aan?

Maar stel dat ik een ftp-server wil laten draaien in die map(ik ben totaal niet bekend met userpolicies onder windows dat blijkt.) Moet die ftpserver ook schrijfrechten daar krijgen van windows?

Je geeft in je ftp server per user aan in welke map/drive hij welke rechten heeft

Hoe laat ik de ftp,SSH en mailserver automatisch opstarten? ik deed dat eerst door de snelkoppelingen in de map opstarten te gooien. Maar aangezien je met het handje in moet loggen met win2k server zal dit niet werken. hoe gaan we dit doen? Of moet ik iets als tweakui installen en zorgen dat windows autom. bij het opstarten inlogt (is wel zo makkelijk anders hebben de progsels geen schrijfrechten e.d. :) )
_______

Zoek bij google even op Firedeamon, leuk tooltje om van elke proggie een service te maken

Remote acces ga ik via terminal services doen, werkt prima en vreet weinig bandbreedte :). ssh gebruik k om de progsels op te starten e.d.

***werkt perfect***

nog een vraag, onder linux kun je een proces killen op de console, hoe krijg ik dit in windows voorelkaar? ik wil dus bv de csserver killen via de console (SSH).

Wilde ik net zeggen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 20:21:

een service stop je met net stop...
om een executable te stoppen moet je kill.exe in je windows\system32 dir zetten (en doe dan gelijk ff tlist.exe :))... dit zit in de resource kit

Verwijderd

Topicstarter
Die pstools zijn best goed, makkelijk te bedienen en dergelijke. :)
kan ik ook een script schrijven voor SSH waarmee die inlogt server opstart, sessie afsluit, volgende user inlogt, server opstart, enz... ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

let wel ff op de voor de hand liggende dingen

zet FIND uit in het startmenu en ook de HELP via help kun je bij de command prompt komen, en FIND is de grootste bug (als je de explorer niet mag gebruiken kun je via find alles nog vrolijk opstarten)

Niet zien is nog niet niet kunnen bereiken, op werk draaien ook TS'n niemand kan de "C" zien maar als je die bijv in notepad een bestand openend ien ipv filename browsen "c:\" intikt brenkt deze je recht naar de root en bijv boot.ini

dus zorg dan ook dat zoiemand niet op je c mag komen, houd dus in dat je je server proggies mischien op een andere partitie moet zetten. etc

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
door ondere Femme ze hulp draait de server nu:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/pics/server/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/pics/server/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/pics/server/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/pics/server/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/pics/server/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/pics/server/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/pics/server/7.jpg

sorry voor de brakke kwalietiet :)