TV-out laat geen video-beelden zien

Pagina: 1
Acties:

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
'k heb een beetje een vreemd probleem:
De tv-out op mijn Dell inspiron 4150 notebook werkt maar ten dele.
Er zit in die notebook een ATI 7500 mobility kaart en als ik die met een s-video-kabel aan m'n tv hang zie ik wel het gewone beeld in windows maar video (bewegende beelden) kan ik niet op m'n tv zien.
Ik heb het nu uitgeprobeerd met divx en een mpg bestandje, zowel met media-player (XP-home) als Global-divx, maar het ding geeft geen sjoege.

Enig idee waar het probleem ligt en hoe ik het op kan lossen?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd bij eigenschappen van beeldscherm om je beeld te clonen ? Vaak kan je hem clonen ( bij volgens mij ATI ) en bij andere kaarten kan je hem overzetten naar je tv. Kan ziijn dat andere kaarten ook kunnen clonen Maar dat is mij niet bekend.

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Dit probleem heeft te maken met het feit dat je TV-out als je secundaire display ingesteld staat (je monitor waarschijnlijk als primaire display). Als het goed is, kan je met de ATI-drivers (de 'Display' tab) je TV-out als primaire display instellen.

Videobeelden gebruiken overlay en overlay kan alleen op de primaire display getoond worden.

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
gpex schreef op 21 augustus 2002 @ 13:35:
Dit probleem heeft te maken met het feit dat je TV-out als je secundaire display ingesteld staat (je monitor waarschijnlijk als primaire display). Als het goed is, kan je met de ATI-drivers (de 'Display' tab) je TV-out als primaire display instellen.

Videobeelden gebruiken overlay en overlay kan alleen op de primaire display getoond worden.
Inderdaad, dit lost het probleem op. Blijft wel vaag, ik was gewend op m'n eerdere computer (Geforce MX400) dat ik op beide monitors het video-beeld kon zien.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

het kan zijn dat je een hot=swap toets hebt (f5?) zodat je niet zo moeilijk hoeft te doen