Image server

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een (het liefst gratis) programma waarmee je op afstand meerdere computers (b.v. een klaslokaal) kunt installeren d.m.v. images.

Zoiets als het programma "Labexpert", maar die zijn gestopt met updates, en dit werkt niet goed mte Windows2000.

met papier mache kun je alles maken!!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Bedoel je zoiets als Ghost ofzo?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:18

Super_ik

haklust!

norton ghost is idd volgens mij wat jij bedoelt

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

idd, norton ghost

maar wat bedoel je precies met "op afstand" ?
gewoon in een netwerk of echt via internet, want dat laatste zou wel hel sterk zijn en lijkt mij dus niet mogelijk

• Servowire

Servowire

Topicstarter
Bij Norton Ghost moet ik naar alle workstation toelopen als er een andere image op moet.
En dat moet zo'n beetje om de dag (b.v. dan weer Win98, dan weer Win2000)

ik bedoel meer een programma waarmee ik kan aangeven op welke computers ik wat wil hebben, en dat ze bij het opstarten automatisch de juiste image downloaden.

Verwijderd

Servowire schreef op 21 augustus 2002 @ 13:24:
Bij Norton Ghost moet ik naar alle workstation toelopen als er een andere image op moet.
En dat moet zo'n beetje om de dag (b.v. dan weer Win98, dan weer Win2000)

ik bedoel meer een programma waarmee ik kan aangeven op welke computers ik wat wil hebben, en dat ze bij het opstarten automatisch de juiste image downloaden.
Gewoon een stardaard opstartscript maken en zorgen dat ze verwijzen naar een batch op een centrale server waar de zooi vanaf geupdate wordt.

Een image terugzetten kan ook, maar dan verwijs je naar de image op de server...

Eventueel kun je meerdere images op de server bijhouden voor verschillende configuraties/operating systemen.

Verwijderd

Wel eens van RIS gehoord? Standaard bij W2K

• Servowire

Servowire

Topicstarter
Ok
Er zijn rond de 20 verschillende images
enkele voorbeelden:
Config 1: Win98 + Office 2000 NL
Config 2: Win98 + Office 2000 UK
Config 3:Win2000 + Photoshop NL
Config 4: Win2000 + Photoshop UK

enz. enz...
Nu zijn er rond de 20 computers die elke dag een andere configuratie moeten hebben, en dit moet gebeuren door gewoon de machines op een centrale "server" aan te kunnen klikken, en dan dat het dan volledig automatisch gedownload word elke dag (b.v. 10 computers met Config1, 2 met Config 5, enz...)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 05:00

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ghost kan dat toch wel ? bij enterprise edition oid kan je gewoon van de server naar de clients images sturen. client wordt dan automatisch opnieuw opgestart in iets dos achtigs en image wordt gedumpt. en client start opnieuw op.

heb er thuis voor de gein wel eens mee gewerkt en ging goed maar had het eigenlijk niet nodig dus heb er niet uitvoerig mee getest.

is denk ik alleen vrij duur en zeker niet gratis maar denk ook niet dat er zoiets freeware te vinden is.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Je zou zelf iets kunnen bouwen met een (T)FTP server en dd, maar dat is een beetje een wazige oplossing ;)

Norton ghost gaat iig. erg goed :)

[ Voor 0% gewijzigd door Kettrick op 21-08-2002 13:43 . Reden: typo ]

Verwijderd

Norton Ghost Console voldoet aan alle je wensen })

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Neem novell small bussiness suite 6.5 met zenworks PreBoot Services

is gratis te downloaden , de mediakit 39 euro

als je my pm't kan ik zo een unlock code voor je regelen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit topic is ondertussen zo'n 3 jaar oud - een kick op deze manier heeft niet zo heel veel nut meer :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.