Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje de Canon Powershot S30. Ik heb er al 500+ foto's mee gemaakt. Nu is het probleem dat als ik van een persoon een foto maak met de flits krijg ik altijd rode ogen.

Ik heb vanalles geprobeerd, gelezen en gedaan maar ik krijg ze maar niet weg.

Zijn hier andere s30 mensen die dit wel gelukt is? Zo ja hoe?

edit: foto's weg gehaalt op request van ftp admin

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2002 19:49 . Reden: Probeer de foto's goed te krijgen :P ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Rode ogen reductie aanzetten.

Lees de handleiding.

Alle camera's (ook analoge) met ingebouwde flitser hebben dat probleem.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Hier heb ik met de s40 ook wel last van (rode ogen flits, echt niet). 's avonds foto's maken heeft bijna altijd wel een rode ogen resultaat. Vooral met baby's is het erg :(, maar dat zal meer met de iris van een baby te maken hebben dan met de camera. Probeer eens met de focuslamp in de ogen te schijnen, dit verkleint de iris (is die lamp wel niet voor bedoeld maar goed :) )

Opvallend vind ik eigenlijk wel dat je in macro mode met flits dit dus noooit hebt.

Gelukkig zijn er zat tooltjes te krijgen die dit verhelpen.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-03 16:46

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik ken het probleem. Ook bij (automatische) rode ogen reductie blijven de ogen rood .. :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Hm, k heb ook de S30 maar ik heb er niet zoveel last van, alleen bij erg weinig licht komt het nog wel eens voor..

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Heb ik ook last van, probeer eens niet in de lens te kijken. Ik heb namelijk een foto waar 2 mensen in de lens kijken en die krijgen enorme rode ogen, maar 2 andere mensen kijken niet de in de lens en die hebben het niet.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
gewoon rode ogen reductie aanzetten duh :) lees je handleiding eens door :)

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vreemd dat dat S30 dat heeft terwijl ik met me A40 er totaal geen last van heb

• PleXtor
  • Laatst online: 12-04-2025
_MaLa_ schreef op 21 augustus 2002 @ 14:11:
gewoon rode ogen reductie aanzetten duh :) lees je handleiding eens door :)
Dat heb ik toch al lang gedaan. Ook met ogen reductie doet hij het dus! Dat is het probleem. |:(

• Raymond
  • Laatst online: 04-03 09:52
Tsja, als je de handleiding had gelezen, had je geweten waardoor rode ogen ontstaan en daar kan je direct een paar remedies uit afleiden.

Rode ogen ontstaan doodsimpel, doordat het licht van de flitser reflecteerd op de achterkant in de ogen. Aangezien het daar een nogal bloederige bedoening is, is dat dus rood.

Je moet voorkomen dat je die reflectie niet krijgt.

Rode ogen reductie van de camera werkt door eerst een paar keer voor te flitsen, pupillen worden kleiner en de reflectie isdus ook navenant minder.

Een andere oplossing is een externe flitser op een hoger punt, de reflectie is er dan nog wel, maar gaat niet meer de lens van de camera in.

Je kan je onderwerpen ook eerst teisteren met een sterke lamp

Je kan ook gewoon niet flitsen

je kan de rode ogen wegslopen met software

Ga zo maar door.

Verwijderd

Topicstarter
PleXtor schreef op 21 augustus 2002 @ 14:21:
[...]

Dat heb ik toch al lang gedaan. Ook met ogen reductie doet hij het dus! Dat is het probleem. |:(
Ik heb ut ook, als ik niet in de camera kijk krijg ik het ook. Ik heb dus een foto van schuin rechts genomen en ik kijk naar me monitor en nog heb ik rode ogen met red eye reduction aan.

En ja soepen kun je wel doen, maar hij haalt heus niet je originele oog kleur naar voren. Bovendien ben ik geen prof met fotosoep programma's. Geen flits gebruiken lukt bijna aleen maar buiten anders is ut gewoon te donker.

Even offtopic maar ik heb een foto van een kat gemaakt en die hebben blauwe ogen ipv van rode (de kat heeft origineel zwarte) hoe kan het dat ze dan blauw worden ? Ze hebben toch geen blauw bloed?

Verwijderd

Topicstarter
CAP-Team schreef op 21 augustus 2002 @ 13:57:
Ik ken het probleem. Ook bij (automatische) rode ogen reductie blijven de ogen rood .. :?
Oh trouwens, even voor de zekerheid hoe zet je die rode ogen reductie aan? ik heb een duitse handleiding en telefoon internet dus ik kan die acrobat reader niet downloaden voor die nederlandse manual.

• Azrael
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:15:
[...]

Oh trouwens, even voor de zekerheid hoe zet je die rode ogen reductie aan? ik heb een duitse handleiding en telefoon internet dus ik kan die acrobat reader niet downloaden voor die nederlandse manual.
misschien toch maar dowloaden dan of van iemand anders lenen, want alles hier vragen wat in die handleiding staat gaat je meer geld kosten.. :z

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Kan ook wezen dat je ontzettend lam was toen je die foto nam, je pupillen zijn dan verwijd en te traag om te reageren op de red-eye reduction ;)

Je kan altijd nog een zonnebril opzeten 8)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, nou ik zal dan toch ff bij iemand anders die manual dlen. Kijken wat voor affect dat geeft. Maar kan niemand ff snel vertellen hoe ik die red eye reduction aan zet?

Verwijderd

Als die in de auto-stand staat op het knopje links boven het display drukken met een flitslogo erop net zolang totdat in het display op de plek van het flitslogo een soort oogje komt..thats'it :)

Maar ik heb er zelf ook een en ook daar last van, vooral binnen dus waarschijnlijk zul je wat met software moeten gaan doen.

• Azrael
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 16:27:
Als die in de auto-stand staat op het knopje links boven het display drukken met een flitslogo erop net zolang totdat in het display op de plek van het flitslogo een soort oogje komt..thats'it :)

Maar ik heb er zelf ook een en ook daar last van, vooral binnen dus waarschijnlijk zul je wat met software moeten gaan doen.
yup

wat ik ook irritant vind zijn rooie ogen die niet rood zijn, bij dieren dus, die zijn veel moeilijker te verwijderen..

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Rode ogen reductie helpt niet altijd.
Het hangt af van persoon tot persoon, het hangt af welke pigmentkleuren (blauw, rood, staafjes en kegeltjes) je in je ogen hebt en dit is bij iedereen anders. Soms heb je geen rode ogen zelfs als rode ogen reductie afstaat.
Het beste is wel zo recht mogelijk in de lens kijken.

Verwijderd

Recht in de lens kijken?
Ik dacht juist dat langs de camera kijken het beste was?

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 18:42:
Recht in de lens kijken?
Ik dacht juist dat langs de camera kijken het beste was?
Ja, dat kan ook, maar voor portret is dit dus niet handig, dan moet je in lens kijken.
Rode ogen is dus de reflectie van de flits die door de ogen gaan en reflecteerd.
Andere manieren om rode ogen tegen te gaan zijn bijvoorbeeld een flits vooraf of een extra lamp die zorgt dat de pupillen kleiner worden, zodat reflectie kleiner is. Hier moet je dus recht in de lens kijken zodat de flits de beste uitwerking heeft.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 16:15:
Hehe, nou ik zal dan toch ff bij iemand anders die manual dlen. Kijken wat voor affect dat geeft. Maar kan niemand ff snel vertellen hoe ik die red eye reduction aan zet?
ik dacht altijd dat de GoT geen helpdesk was, een manual pakken is toch wel het eerste wat je doet als je iets niet weet

Verwijderd

Gizmoke schreef op 21 augustus 2002 @ 19:09:
[...]

Ja, dat kan ook, maar voor portret is dit dus niet handig, dan moet je in lens kijken.
Rode ogen is dus de reflectie van de flits die door de ogen gaan en reflecteerd.
Andere manieren om rode ogen tegen te gaan zijn bijvoorbeeld een flits vooraf of een extra lamp die zorgt dat de pupillen kleiner worden, zodat reflectie kleiner is. Hier moet je dus recht in de lens kijken zodat de flits de beste uitwerking heeft.
aha: handig om te weten

"note to self"

Verwijderd

Topicstarter
Gizmoke schreef op 21 augustus 2002 @ 18:39:
Rode ogen reductie helpt niet altijd.
Het hangt af van persoon tot persoon, het hangt af welke pigmentkleuren (blauw, rood, staafjes en kegeltjes) je in je ogen hebt en dit is bij iedereen anders. Soms heb je geen rode ogen zelfs als rode ogen reductie afstaat.
Het beste is wel zo recht mogelijk in de lens kijken.
Snik.. dus ut ligt aan mij ;). Hehe, heb nu ftp weer uitgezet kost onze server/website admin te veel geld zo al dat traffic. Bedankt voor de reacties.

Verwijderd

je kan natuurlijk met photoshop later de rode ogen weghalen
Pagina: 1