[Laptop] Dubieuze Powersupply

Pagina: 1
Acties:

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Ik heb een inmiddels 2 jaar oude Compaq M700 laptop (PIII-650, 128mb), prima ding, maar sinds vorige week met een vervelende gewoonte. Het apparaat crashed willekeurig, niet een windowscrash maar een 'in 1 keer helemaal definitief uit' crash.

Zou het misschien een BIOS iets zijn? Windows of software kan het niet zijn, want zowel in Safe mode / Command prompt / Normal startup is er crashgevaar.

Enfin, als ie gecrashed is, gaat ie vaak ook niet meer aan, ik moet dan eerst de powerstekker eruit halen en er weer in doen voordat ik de laptop weer op kan starten.

Helaas heb ik geen beschikking over reserve accu's of opladers, waarschijnlijk heb ik die wel nodig om dit probleem definitief de wereld uit te helpen. Toch? Ik zou graag willen weten of iemand een dergelijk laptopprobleem heeft gehad en of een nieuwe accu of lader dit probleem oplost.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

kortsluiting??? of overbelasting denkik
Heb je er kort geleden nog iets met de hardware gedaan??

Electronics development

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Of zit er misschien ergens een draadje los? Zo heb ik een laptop gezien waar, als je het beeldscherm bewoog het ding uitging. Waar, als je te hard op de spatiebalk douwde het ding uitging. Waar, als je het ding verplaatste als het aan stond het ding uitging. Heel irri :)

MechWarrior || Monsters Game

• Mozin

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Om het fenomeen te testen heb ik em gisteren regelmatig gewoon op tafel met rust gelaten, dan crashed ie ook, dus het zal geen mechanisch 'ik-druk-ergens-verkeerd' probleem zijn.

Er is niets met de hardware gedaan, ik verwissel af en toe de CD met de Flop (multibay), maar meer is er niet mee gedaan, ook heb ik verschillende stopcontacten geprobeerd (ook in andere locaties, werk en thuis).

Kortsluiting zou het kunnen zijn, maar het is vreemd dat het apparaat ook crashed als deze alleen op zijn accu draait. Alleen op de adapter heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik vanavond even proberen.

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 17:28

magneet

Magnetic enhanced

heb je de accu wel gecalibreerd?? dat is namelijk nodig bij die serie laptops van compaq anders gaan ze idd zeer rare dingen doen, dnekt hij dat zen accu op is terwijl hij aan de 220v hangt e.d.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Mozin

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Ga ik proberen.

Het is wel vreemd dat ik dit in feite zonder wijziging heb gekregen. Ik heb het trouwens ook even gechecked in safe mode of in de BIOS, dus niet standaard in windows, en dan crashed het apparaatje ook.

Update:
Hmm, zonder accu, dus met alleen op de voeding crashed hij ook. Wel na een lange tijd, maar dat kan toeval zijn natuurlijk.

• Mozin

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Update2:
Ik heb inmiddels de hoop opgegeven, alles geprobeerd, op naar de veel te dure reparatie :(

Echt weer zo'n reparatie waar ze vast geen diagnose kunnen stellen omdat ie daar vast niet crashed in de testtijd daar! Zul je altijd zien :(
Pagina: 1