Toon posts:

[javascript] Image name uit JS bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn source een menu gemaakt.
Dat menu roep ik aan als JS bestand.
In het menu staan ook plaatjes.
Kan ik vanuit mijn source, waar ik ook de JS file aan roep, de name van een image benaderen?

document.images['imgname'] werkt niet.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Wat wil je nou precies doen, en wat werkt er niet?
Je wilt de name van een image benaderen? Waarom? Waar heb je het voor nodig? :)

We zijn niet helderziend of iets dergelijks ;) Het is ook niet er handig als de users alle info uit je moeten persen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

document.images werkt enkel niet in browsers als Lynx, verder wordt het ondersteund door alle versie3+ browsers.
het zou misschien mogelijk kunnen zijn dat je een foutje maakt in de toepassing ervan, maar dat kunnen we aan de hand van je code niet zien; een extern of inline javascript maakt daarvoor echter niks uit.

wat mogelijk is, is dat je script onload functioneert en je aanroep te vroeg plaatsvind, of dat er niet unieke namen gebruikt worden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
In de onload roep ik een functie aan die een filter over de image legt.
code:
1
document.images[imgname].style.filter="light() Chroma(color='#000000')";

Als ik inplaats van imgname bijv. 0 zet dat werkt het wel bij image 0.
Dit wil ik niet omdat ik straks misschien nog meer images ga invoegen.
Als ik in de JS file waar de image in staat, bij de image name="blaat" zet, en dat imgname verander in 'blaat' dan werkt het niet

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

zou het soms zo kunnen zijn dat het JS-bestand meerdere images wegschrijft met de name="blaat", dan retourneert document.images['blaat'] opeens een image-array (meen ik);
wat je dan moet doen is een functie bouwen die unieke names wegschrijft (teller: blaat1, blaat2)
of je functie die de style wegschrijft loopt het gehele array door: for(n=0; document.images['blaat'].length;n++) document.images['blaat'][n].style.filter = "foo";

is het overigens niet mogelijk die style direct door de js te laten wegschrijven, tesamen met de image?
document.write('[img]"blaat.gif"[/img]')

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1