...Make every cut count, even if it is one frame...
Als je een shell account op een machine hebt mag je hem meestal ook normaal gebruiken 
de beheerder kan wel zien wat je doet, maar tot op een zekere hoogte.
hangt er een beetje vanaf hoe paranoide hij is
de beheerder kan wel zien wat je doet, maar tot op een zekere hoogte.
hangt er een beetje vanaf hoe paranoide hij is
Die sessie worden gelogd op de server waar je naartoe telnet.
En als de systeembeheerder het wil, dan kan hij alles loggen qua telnet omdat het het brakste protocol ooit is. (qua beveiling dan)
En als de systeembeheerder het wil, dan kan hij alles loggen qua telnet omdat het het brakste protocol ooit is. (qua beveiling dan)
Aha, ik heb dus een account bij vuurwerk. Daar word dus alles gelogd, maar de data die ik terug krijg... ziet de systeembeheerder precies de zelfde data?
Verwijderd
Hangt van de firewall (die alles dichtzet neem ik aan) af. Hoe deze is ingesteld.Roland schreef op 21 augustus 2002 @ 12:03:
Op mijn werk staat alles lekker dicht, geen internet helemaal niets. Toevallig wel telnet! :)Maar waar worden deze sessies gelogd.
'man lynx' denk ik. Waarschijnlijk ergens in de ~/.lynx/ directory.Als ik naar een site surf via Lynx krijgi k vaak een melding of ik een Cookie mag opslaan, waar worden deze opgeslagen?
Met een netwerk scanner kan de systeembeheerder alles bijzonder gemakkelijk volgen. Vaak worden deze scanners gebruikt om netwerk problemen te analyseren maar net zo makkelijk kunnen er telnet/irc/icq sessies mee bekeken worden.En in hoeverre kunnen ze zien dat er iemand een telnet verbinding open heeft staan en wat deze persoon allemaal doet... ?
Verwijderd
Doorgaans word alleen de 'connect' gelogd. Niet al het verkeer van de sessie.[Airwolf] schreef op 21 augustus 2002 @ 12:06:
Die sessie worden gelogd op de server waar je naartoe telnet.
Inderdaad, als je niet wil dat mensen je kunnen afluisteren moet je een beveiligd protocol gebruiken. Encryptie dus. Ga maar eens op zoek naar SSH.En als de systeembeheerder het wil, dan kan hij alles loggen qua telnet omdat het het brakste protocol ooit is. (qua beveiling dan)
Ja pcies, maar dat kan ik dus niet gebruiken. Het enige waar ik toegang toe heb is mijn browser (bepaalde sites), mijn applicatie, en dus de Run functie in windows. Ik kan dus niets installeren cq downloaden...
Ik bedoelde de cookie sessie van linxVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 12:15:
[...]
Doorgaans word alleen de 'connect' gelogd. Niet al het verkeer van de sessie.
Als dit zo is, dan zal je het ook wel niet nodig hebben voor je werkzaamheden.Roland schreef op 21 augustus 2002 @ 12:35:
Ik kan dus niets installeren cq downloaden...
Pcies! Maar ja, kwil toch wel graag mijn krantje lezen e.d. dus daarom surf ik wat via telnet. Ik heb al eens een waarschuwing gekregen omdat ik in de Temp dir een html file had gschreven. Tsja, what 2 say?
mjah, of het risico het waard is... moet je zelf weten
wat je kan doen (en zo heel eenvoudig alles omzeilen) is thuis (kabel/adsl) een proxyserver draaien...... op poort 23
blijkbaar staat die poort open, dus kun je die ook gebruike om je proxy over te schoppen hehehe
Edit: of vnc/remote admin oid op poort 23, dan werk je op je eigen pc, en dan heb je ook geen temp inet files/cookies enz
wat je kan doen (en zo heel eenvoudig alles omzeilen) is thuis (kabel/adsl) een proxyserver draaien...... op poort 23
blijkbaar staat die poort open, dus kun je die ook gebruike om je proxy over te schoppen hehehe
Edit: of vnc/remote admin oid op poort 23, dan werk je op je eigen pc, en dan heb je ook geen temp inet files/cookies enz
Pagina: 1