[DOS] COM poort ander adres geven?

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
kan ik onder dos een com poort een andere port adress te geven?

ik heb hier een zwaar aangepaste PC (niet voor particulieren dus) met een COM6 waaraan een toch screen hangt.
dit touch screen heeft als adres 108-10F en IRQ 11.

dit touch screen kan in windows gecalibreerd worden zonder problemen, maar het calibratie programma voor dos kan alleen adressen aan tussen 200 - 3F8.

is het nu mogelijk om een adres tussen 200 - 3F8 naar 108-10F te laten wijzen?
aanpassen in de bios kan niet, het is gewoon hard op het mobo ingesteld...

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Je kan toch onder windoos ook gewoon het adres veranderen? ofnie? en is er geen windoss versie van dat programma te vinden? (hoe heet dat programma?)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
er is wel een windows versie, die werkt wel gewoon (staat zelfs in mn post), maar ik wil juist via dos calibreren...

dat gaat veel sneller, dit apparaat moet namelijk een hoop testen doorlopen, (HD, mem, CPU enz) dat gaat allemaal vanaf een bootCD via DOS, dan een image erop (kaal w2k), touchscreen calibreren, laatste software erop. (en dan kan je NIET meer uit de applicatie komen)

als ik nou het touchscreen in dos kan calibreren, kan ik een image maken met de software er al bij... (scheelt een half uur tot een uur per machine)

en het calibratie programma voor DOS kan alleen maar in dat adres bereik zoeken...

daarom zoek ik iets (van mij part een DOS programma ofzo) die ervoor zorgt dat ik dat geheugenbereik ergens anders "map" of doorstuur...

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

RonnieB82 schreef op 21 augustus 2002 @ 12:29:
er is wel een windows versie, die werkt wel gewoon (staat zelfs in mn post), maar ik wil juist via dos calibreren...

dat gaat veel sneller, dit apparaat moet namelijk een hoop testen doorlopen, (HD, mem, CPU enz) dat gaat allemaal vanaf een bootCD via DOS, dan een image erop (kaal w2k), touchscreen calibreren, laatste software erop. (en dan kan je NIET meer uit de applicatie komen)

als ik nou het touchscreen in dos kan calibreren, kan ik een image maken met de software er al bij... (scheelt een half uur tot een uur per machine)

en het calibratie programma voor DOS kan alleen maar in dat adres bereik zoeken...

daarom zoek ik iets (van mij part een DOS programma ofzo) die ervoor zorgt dat ik dat geheugenbereik ergens anders "map" of doorstuur...
offtopic:
Is dat soms zo'n grappige lotto/staatsloterij terminal?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:49

GaMeOvEr

Is een hork.

Topictitel editted. :)

Aannames zijn fataal.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
DGTL_Magician schreef op 21 augustus 2002 @ 14:19:
[...]

offtopic:
Is dat soms zo'n grappige lotto/staatsloterij terminal?
hoezo denk je dat?

ik zeg niks! :X :P
Pagina: 1