3 tulpstekkers naar coax kastje ????

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
ik wil graag weten of er ook een of ander kastje is waarmee je 3 tulpstekkers kan laten overlopen naar coax. Dit i.v.m mijn TV-out. ik wil divx kijken op tv maar die staat wel helemaal beneden. en dat wil ik met een coax kabel gaan doen die al door de muur loopt.

ik weet dat het ook wel via een videorecorder kan: dan plug je gewoon die 3 tulpstekkers (2 voor geluid 1 voor beeld) achterop een scartplug die weer in de video gaat en vandaar gaat er weer een coax signaal uit.

dit zou een goede werkende oplossing zijn maar ik heb dus geen video. aan jullie dus de vraag of er ook een kastje is die dus 3 tulpstekker ingangen heeft (2 audio 1 video) en 1 coax uitgang.

;)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Verwijderd

Ik denk niet dat dat te realiseren is. Het moet geconverteerd worden lijkt me, want je wil 3 signalen door 1 snoer pompen. Ik geef je dus weinig kans..

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
3 tulpstekkers? Bedoel je audio-links/rechts (rood en wit) en MF composite video (geel)?

Die kun je niet zomaar samenvoegen tot 1 coax (=Hoog frequent (HF))
MF oftewel MiddenFrequent moet je eerst omhoog converteren naar HF.
Dat kan; daar bestaan speciale kastjes voor. Of je gebruikt een video, zoals je al zegt, daar zit ook een MF-HF convertor in.

Echter: die gaat met een lange kabel naar beneden in de TV wordt je HF weer teruggezet naar MF en dan in beeld/geluid. Twee omzettingen met alle ruis die erbij komt. M.a.w. dit kost je veel kwaliteit. Er blijft dan een slecht beeld over.

Wordt je bestaande coaxdraad in de muur al niet gebruikt voor kabelTV? Pas dan op met zomaar een HF signaal naar beneden te sturen ivm grote storingen op de andere TVzenders zoals SBS6, RTL etc. Een video zendt op kanaal 33+ uit en als dit signaal erg sterk is kun je andere zenders storen. Twee verschillende zenders op 1 draad (nl. jezelf met de video boven en de kabelaansluiting beneden is vragen om moeilijkheden, (echo's, dempen etc. zit er splitters tussen?)).

Beste is om die drie signalen gewoon naar beneden te voeren en rechtstreeks met een scart in de TV te stoppen. En dan zien of het beeld acceptabel is. En als de TV-OUT alleen een echte HF-coax geeft dan een aparte coaxkabel naar beneden, de kabelnetcoax uit de TV en de divxcoax erin.

Anders is de enige oplossing: of de pc naar de TV beneden, of de TV naar boven naast de PC plaatsen.

• marksanne
  • Laatst online: 29-12-2023
het kan wel en die omzetters zullen ook wel los bestaan, maar.... ten eerste heb je door 2x omzetting (van composiet naar HF en weer terug) dubbel verlies EN... omzetters die STEREO geluid in een HF frequentie weten te bakken zijn kostbaar! Denk hierbij maar aan zo'n beetje alle consumentenvideorecorders welke via coax het VIDEOKANAAL (de band die je afspeelt bijvoorbeeld, of de externe bron die je op de video hebt aangesloten) alleen maar mono weergeven!

Verwijderd

die omzetters kosten vrij veel en inderdaad zoals eerder al gezegd zal het signaal wat je er uiteindelijk uit krijgt erg slecht zijn !

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Je hebt een HF-modulator nodig. Deze vind je terug in bijv. videorecorders. Dus je beste optie is om een oude videorecorder op de kop te tikken. En die de conversie te laten doen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• marksanne
  • Laatst online: 29-12-2023
tbusquet schreef op 21 augustus 2002 @ 12:48:
Je hebt een HF-modulator nodig. Deze vind je terug in bijv. videorecorders. Dus je beste optie is om een oude videorecorder op de kop te tikken. En die de conversie te laten doen.
klopt, maar... (zoals ik al in mijn reactie schreef) het geluid zal mono zijn!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
ik heb het ook al eens gedaan met 10 meter tulp. dan die tulp in video en vandaar weer 10 meter coax naar beneden. het beeld was haarscherp.. :)

Verwijderd

Modulator bij Conrad of oude video...

Draadloze Videozender is ook een optie...

Veel reparateurs hebben kapotte videorecorders (waarvan bijv loopwerk defect is maar de modulator pefect is - evt. ook stereo...). 1 goed woordje en je mag hem gratis/pakkie shag meenemen...

Overigens wel slechter beeld als met Composiet (1x coaxiaal video) - S-video (2x coaxiaal video) of RGB (3x coaxiaal video) + 2x coaxiaal audio. Nou ben ik niet allergisch voor kabel, dus ik heb voor de laatste 3 gekozen... (PC->TV / VCR->PC / SAT->PC) ik ben eerder allergisch voor 3 modulators en hun spiegelfrequenties...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~sm56pci/got/TV-In.JPG
Mijn TV In/Out <--> PC (deel 1 van 5)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had een oude analoge (dus nutteloze) sateliet decoder, die leende zich daar ook uitstekend voor :)

En die modulators zijn helemaal niet zo duur hoor en ze zijn ook wel in stereo te krijgen, misschien moet je eens proberen bij winkels als Display e.d.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
jos_zwa schreef op 21 augustus 2002 @ 12:58:
ik heb het ook al eens gedaan met 10 meter tulp. dan die tulp in video en vandaar weer 10 meter coax naar beneden. het beeld was haarscherp.. :)
Dan is dit de oplossing! :)

Verwijderd

Bij Conrad nummertje: 11 65 30-60 of 19 27 91-60
Kwaliteit van deze modulators zal wel bagger zijn, en natuurlijk is het geluid mono. Wel een vrij goedkope en niet al te omslachtige methode.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 14:05:
Bij Conrad nummertje: 11 65 30-60 of 19 27 91-60
Kwaliteit van deze modulators zal wel bagger zijn, en natuurlijk is het geluid mono. Wel een vrij goedkope en niet al te omslachtige methode.
thnx allemaal. ik zal eens even kijken. en anders moet er maar gewoon beneden in de meterkast een coax van de pc los hangen. degene die divx wilt kijken koppelt zijn coax maar even los en doet hem aan die van de coax van de pc :)

Verwijderd

waarom is het mono?

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
ja dat vraag ik me eigenlijk ook af.

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40
Draadloos???? www.marmitek.nl

"If it ain't broke, don't fix it!"

Verwijderd

een stereo video maakt toch stereo?

Verwijderd

Een stereo videorecorder geeft volgensmij alleen stereogeluid door naar de tv in combinatie met een scart kabel. Als je gebruik maakt van het videokanaal van je tv(dus via de coax kabel) dan is je geluid mono. Waarom dit zo is vraag ik me ook af.
Pagina: 1