Toon posts:

[Red Hat 7.1] Problemen bij inbellen met Speedtouch USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken om m'n Speedtouch USB aan de praat te krijgen onder Red Hat 7.1. Ik heb al een drietal methodes geprobeerd maar het lukte me nooit. Gisteren ontdekte ik nog een andere manier op de volgende pagina: http://www.vdmjoris.be/web/linux/speedtouch/3.html

Ik begon met stap voor stap te doen wat er in de tutorial beschreven stond. Alles ging goed tot ik het commando ./startadsl uitvoer in een terminal om in te bellen. Eerst krijg ik de volgende output:

Gotcha, I found your ADSL ALCATEL SpeedTouch USB modem!
best offset 6463 with probability 87%best offset 532634 with probability 100%
BLOCK0 : 511 bytes downloaded : OK
BLOCK1 : 991 bytes uploaded : OK
BLOCK2 : 511 bytes downloaded : OK
BLOCK3 : 526187 bytes uploaded : OK
BLOCK4 : 511 bytes downloaded : OK
Reference : 3EC XXXXXXXXX 0X (see under your modem box)
ADSL line is blocked?
ADSL line is synchronising
ADSL line is synchronisingreceived interrupts, len = 6a1 00 01 00 00 00
ADSL line is up, downstream at 1103 kbit/s, upstream at 750 kbit/s
ADSL link goes

En hier stopt hij. Normaal gezien moet er nog een heel stuk ouput bij. Als ik in een andere terminal het commando ifconfig uitvoer toont hij dat m'n PPP verbinding wel een ip-adres heeft gekregen. Maar als ik probeer te pingen naar de DNS-servers van mrn provider (Tiscali België) heb ik een packet lose van 100% ook een poging om via Netscape naar de site van redhat te surfen mislukt.

Tot slot besloot ik dan maar om het script ./startadsl te beeindigen omdat het toch bleef hangen (normaal gezien moet je vanzelf terug op de commandline terecht komen als je succesvol hebt ingebeld) via CTRL+C maar dan kreeg ik nog de volgende error: SIOCADDRT: No such device.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want m'n slaap lijdt er lichtjes onder ;) en hoe goed ik ook zoek ik vind nergens mijn fout.

Dank bij voorbaat,

Koen

PS Ik gebruik de nieuwste versie van de officiele driver van Alcatel (speedmgmt.tar.gz) en deze versie van de driver van Benoit Papillault (speedtouch-21062001.tar.gz)