Toon posts:

Hard disk failure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,
een vriendin van mij heeft thuis nen pc staan, nen p3 800mhz mee 256mb geheugen en een maxtor HD van 40gig...
Staat winXP pro op

Maar soms als zij haar pc opzet, zegt hij bij het opstarten
Boot Failure, Hard disk not found ...
Mor als ze dan op reset drukt dan start pc daarna wel weer op, ik ken nog mensen die dit probleem hebben, maar niemand weet blijkbaar een oplossing...
Hebben jullie dit ooit al eens voorgehad ?
en zo ja, wat kun je eraan doen ??

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Zit het kabeltje niet een beetje los?

Verwijderd

Topicstarter
nope
Harde schijf is 3maand oud
Een maxtor 40gig 7200rpm
dus ouderdom is uitgesloten
kabel steekt goed in
en tis nen nieuwe dus ...

Verwijderd

Bootdelays verhogen...

De Harddisk krijgt niet genoeg tijd om te initialiseren (of juist te weinig voltage)...

Meet de 12 + 5 V van de voeding eens door als hij NIET en als hij WEL doorstart. Zit daar verschil in (indien NIET doorstarten te LAAG voltage & indien WEL doorstarten normaal voltage), dan zul je de voeding moeten uitwisselen, bijvoorbeeld door een zwaarder type / stabieler model/merk...

Overigens heb je op zo'n systeem wat je beschrijft niet zo'n zware voeding nodig: 230Watt zal al snel voldoen (bij mij in ieder geval wel - maar de ene 230 is de andere niet).

Bootdelays kun je voor huidige Nvidia videokaarten (geen TNT, alleen Geforce en nieuwer) ophogen met de Nvidia Bios Editor ("Frame Count" op het "General" tabblad).

Bootdelays voor je moederbordbios kun je editten voor Award Biossen met MobBin ("Power On Delay Count" onder "Change Bios Options").

High Point onboard HPT366 controller ?

Harddisk al gescant op hardwarematige problemen ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 12:11:
Bootdelays verhogen...

De Harddisk krijgt niet genoeg tijd om te initialiseren (of juist te weinig voltage)...

Meet de 12 + 5 V van de voeding eens door als hij NIET en als hij WEL doorstart. Zit daar verschil in, dan zul je de voeding moeten uitwisselen...
zou idd wel eens kunnen.
zou kunnen doordat je een voeding gebruikt met te weinig vermogen..
wat voor voeding heb je?

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Test die HD anders eens met een tooltje van MAxtor, misschien zitten er wel fouten in het aanstuurmechanisme.... --> 3 maanden oud is zeker garantie geval

BTW: HD vraag in Software algemeen :?

Volgens mij is dit een topic voor overige hardware :D

Edit: ik zie net dat er al een move is aangevraagd door Sihida

[ Voor 0% gewijzigd door ErHa op 21-08-2002 12:23 . Reden: typo ]

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze hoort in OM. :)

Move SA -> OM.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gevonden
rechtstreeks van Western Digital:

Generally, if the drive is detected on a warm boot but not a cold boot, the drive is not being allowed enough time to spin up before the system BIOS queries it. In most systems, you will find a Quick Boot or Quick Power On Self Test option in the BIOS. By disabling this, you will slow down the boot process just enough to allow the drive more time to spin up. If you do not see one of those two options look for a Hard Disk Boot Delay or similar setting and set it to at least 6 seconds. Another way to give the drive more time to spin up completely is to enable Boot Up Floppy Seek or similar BIOS settings.
Pagina: 1