[PHP] tabellen onafhankelijk refreshen

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 16:15
Beetje moeilijk gekozen topictitel, maar ik zal het even uitleggen...
Op mijn site, www.lighttowntours.nl , gebruik ik PHP om de 2 tabellen in het midden een inhoud te geven, en wel mbv deze regel:
<?include($_GET['url']);?> en <?include($_GET['url2']);?>
Maar als ik nu op mijn site een van de 6 knoppen aanklik, verandert ie nu dus de inhoud van beide tabellen, beter gezegd, de hele site wordt gerefresht. Wat ik dus wil hebben is dat alleen de inhoud van de tabel erboven wordt veranderd. Maw, als ik op een van de 3 knoppen linksonder klik, wordt de inhoud van de tabel erboven veranderd, en als ik op de 3 knoppen rechtsonder klik, wordt de inhoud van de tabel daarboven veranderd. Kan dit, en zoja, hoe?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit probleem heeft niets met php maar wel met HTML te maken. Je zou de tables in een iframe kunnen laden of in een gewoon frame ofzo en dan die refreshen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> W&G, is idd een client-side html-verhaaltje :)

Verwijderd

Layers zijn het magische woord van vandaag. Tekst is erg vlug geladen, dus alle tekst kun je alvast in (verborgen) layers laden, en bij een klik op een knop de juiste layer laten zien.

Kijk dus even naar de modelijkheden van DHTML, dit is erg eenvoudig te doen.

Wel even een opmerking over include($_GET['url']); dat is niet erg slim scriptwerk, dus daar zou ik nog eens over nadenken.

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
Het nadeel van layers is, dat je de volledige contents van alle tabellen moet laden.
Als je dus veel verschillende teksten in de tabellen wil plaatsen, terwijl de meeste daarvan niet door elke client gelezen worden, dan kan je beter Iframe gebruiken.

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Gebruik Remote Scripting. Dan kan je vanuit JS een serverside functie uitvoeren.

Microsoft heeft jaren geleden hier iets voor gemaakt dat een Java applet gebruikte maar deze werkt niet meer in Mozilla ivm een nieuw security model. Tegenwoordig gebruik ik jsrs van Brent Ashley: http://www.ashleyit.com/rs/

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 16:15
hmm dat iframe ziet er wel makkelijk uit, maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen "gewone" frames en iframes??

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
iframe is een inline-frame, het staat dus midden op jouw pagina, en niet in een frameset.
Pagina: 1