[ASP] Online vistors tellen zonder global.asa

Pagina: 1
Acties:

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Hallo,

Ik heb een klein probleempje.
Ik wil o.a mijn active users (online) weergeven. Nu weet ik hoe dat moet alleen is de global.asa geen optie aangezien je bij iedere wijziging je server moet herstarten. Dus geen optie.

Nu dacht ik zelf aan het application object of met het session object alleen kan ik nergens vinden of daar de methode .Count toegepast kan worden.

Mischien dat iemand hier een keer het zelfde probleem heeft gehad en mij even op weg kan helpen.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je hebt hier toch echt global.asa voor nodig. Je hebt namelijk de Session_OnEnd Method nodig en deze is alleen te vinden in global.asa.

Een andere methode is onbetrouwbaar.

Verder tel je niet het aantal actieve sessies (onmogelijk), maar neem je een application object, bij het maken van een sessie tel je hier eentje bij op, bij het eindigen van een sessie trek je er eentje bij af.

Maar: hoezo moet je vaak je server herstarten? Je maakt hem toch maar een keer aan?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het nadeel van global.asa is ook dat wanneer je deze eenmaal hebt ingekeken met (bv.) notepad het file ook opnieuw is gereset...

Je kan ook gaan werken met het wegschrijven naar bestanden, maar dat lijkt mij niet betrouwbaar...

• 4of9
Een quote van w3schools.com
Note: The Global.asa file must be stored in the root directory of the ASP application, and each application can only have one Global.asa file. Changes to the Global.asa file require a reboot for the server to recognize them.
vandaar.

Zijn er echt verder geen mogelijk heden?

Verwijderd

Ik weet niet waar je die bull vandaan hebt maar in msdn staat dit
When you save changes to the Global.asa file, the server finishes processing all of the current application requests before it recompiles the Global.asa file.
After all of the current user requests have been processed, the server deletes all active sessions, calling the Session_OnEnd event for each session it deletes, closes the application, and calls the Application_OnEnd event. The Global.asa file is then recompiled. Subsequent user requests will start the application and create new sessions, and trigger the Application_OnStart and Session_OnStart events.

• 4of9
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 11:28:
Ik weet niet waar je die bull vandaan hebt maar in msdn staat dit
[...]
van w3schools zoals je kon lezen.

Ik heb alleen al een methode gevonden om het zonder global.asa te doen en dan ga ik me later wel eens verdiepen in het werken met de global.asa want ik las op asp101 dat je ook je directory als application moet mappen in IIS en ik zit nu gewoon in een test dirretje te werken dus ik laat het maar even voor wat het is.

Voor diegene die benieuwd zijn naar de methode zonder global.asa:
http://aspfree.com/authors/josh_painter/activeusers.asp

Thx

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Volgens mij denk jij dat het tellen van users het bestand global.asa wordt aangepast steeds... dat is niet het geval. In Global.asa maak je maar eenmalig een wijziging; namelijk je voegt de code toe die moet gaan tellen hoeveel bezoekers je hebt. Daarna wordt de global.asa niet meer aangepast. Dus de server hoeft maar 1 keer opnieuw die global.asa te compilen.
Het gebruik van de Application object heeft verder geen invloed op de fysieke file global.asa.

Signature van nature

• 4of9
nee dat dacht ik niet hoor.
Ik zit alleen op een server te werken die ik niet zomaar ff offline kan gooien en wij hebben nog nooit eerder van de global.asa gebruik gemaakt (vraag me niet waarom niet)
Dus een nieuwe aan maken is nog even geen optie.

maar het sciptje dat ik heb gevonden werkt prima!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:11
Is het niet voldoende om de website even te restarten dan ?

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Je hoeft niets te restarten!!

Tenminste met IIS4 en hoger. Een wijziging in Global.asa betekent dat de Application gereset wordt, maar er hoeft niets gestart te worden. Gebeurt allemaal dynamisch en je merkt er niks van. Behalve dan dat je Application variabelen gere-init worden

Verwijderd

4of9 schreef op 21 augustus 2002 @ 11:34:
Voor diegene die benieuwd zijn naar de methode zonder global.asa:
http://aspfree.com/authors/josh_painter/activeusers.asp
Let wel dat Application.Lock niet werkt op multi-processor systemen :-)
Pagina: 1