Toon posts:

[mysql] Extern benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vanaf m'n windows XP machine m'n linux-mysql-server kunnen benaderen met MySQL-Front. Nu krijg ik een fout dat de machine met een bepaald IP-adres niet kan 'connecten' met de mysql-db.

Hoe moet ik de 'mysql'-database van mysql nu zo aanpassen dat bijvoorbeeld de machine met ip 192.168.100.65 wél ALLE rechten krijgt en in kan loggen als 'root'?

Ik heb al gekeken op http://www.mysql.com/doc/en/Access_denied.html, maar daar kom ik ook niet uit :(

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:18

Kettrick

Rantmeister!

check eerst je firewall, mischien dat je poort 3306 blockt.

verder moet je in MySQL een account aanmaken die toegang heeft vanaf je werkstation.
hoe dat moet staat wel in de docs :)

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Je moet de in de user tabel van de mysql database de user die mag connecten naar die machine als host '%' laten bevatten. Dus stel de user henk mag connecten dan moeten de volgende entry's aanwezig zijn:

edit:
Als het een specefieke machine moet zijn dan mag je % vervangen voor de hostname/ip van die bak. Echter je wilt ECHT niet dat mensen via root remote kunnen inloggen. Dat is echt ontzettend eng imho

code:
1
2
3
Host         User     Password
localhost  henk     asldfjkadsf
%             henk     asldfjkadsf

Verwijderd

Topicstarter
Glimi schreef op 21 augustus 2002 @ 11:09:
Je moet de in de user tabel van de mysql database de user die mag connecten naar die machine als host '%' laten bevatten. Dus stel de user henk mag connecten dan moeten de volgende entry's aanwezig zijn:

edit:
Als het een specefieke machine moet zijn dan mag je % vervangen voor de hostname/ip van die bak. Echter je wilt ECHT niet dat mensen via root remote kunnen inloggen. Dat is echt ontzettend eng imho

code:
1
2
3
Host         User     Password
localhost  henk     asldfjkadsf
%             henk     asldfjkadsf
Dat heb ik nu dus gedaan, de gebruiker 'intranet' heeft één maal als host 'localhost' en éénmaal '%'. Ik kan alleen nog steeds niet via mysql-front inloggen! Hoe kan dit?

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Heb je mysql opnieuw opgestart?

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:15
Krijg je een "handshake" als je probeert te connecten met de mysql server?
Luistert mysqld wel aan de benodigde netwerk interfaces? Draaid mysqld wel op poort 3306? Firewall?

Probeer eens een telnet <server> 3306 en kijk of je output op je scherm krijgt.

Na account wijzigingen dien je deze te activeren door FLUSH PRIVILEGES of het herstarten mysql.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Topicstarter
Infinitive schreef op 21 augustus 2002 @ 11:26:
Na account wijzigingen dien je deze te activeren door FLUSH PRIVILEGES of het herstarten mysql.
Oke, het werkt.. dank! :)
Pagina: 1