Toon posts:

Probleem na installatie PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n pc in elkaar gezet, alleen nou heb ik de volgende problemen:

- Bij het opstarten geeft ie aan dat m'n CPU fan niet draait terwijl mijn Volcano 7+ op z'n hoogste stand draait.
- Ik krijg het niet voor elkaar om de snelheidswitch aan de praat te krijgen van m'n Volcano 7+.
- Het lampje van m'n FDD blijft heel de tijd branden.
- Als ik m'n FSB op 133 zet wil Win XP Pro niet opstarten, dus ik draai nu op 1250 mhz i.p.v 2000+
Systeem:
AOpen H600A inc. 300 watt voeding
AMD XP 2000+
Thermaltake Volcano 7+
512 MB PC2700 Dane-elec
MSI KT3 Ultra2

Heeft iemand een oplossing voor m'n problemen???

• TiMmS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10-2024
ik denk dat je IDE kabel van je FDD verkeerd om zit, voor die overige problemen heb ik zosnel geen oplossing, jah probeer het eens met Win2k ofzo.

Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
"Het lampje van m'n FDD blijft heel de tijd branden. "

Lijkt erop dat de floppykabel er verkeerd op zit, de 0-ader (rode ader) moet meestal aan de kant van de voeding van je floppy zitten, als dat al zo is kan ie op je mobo verkeerd zitten.

edit: sjit te laat ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het lampje van m'n FDD is idd nu uit dankzij het omdraaien van het stekkertje. Bedankt daarvoor _/-\o_ ! Maar nu nog m'n andere veel grotere problemen :'(

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

CPU fan -> op goede connector van het mobo? Anders wil die niet monitoren volgens mij
FSB -> bios upgrade wil wel eens helpen

Volcano -> geen flauw idee, ik ken die dingen niet :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit gewoon op de CPU fan connector op m'n mobo. Alleen zit er nog een kabeltje bij met een zelfde soort aansluiting alleen dan in het bruin. Ik zou echt niet weten waar die in zou moeten.

Verwijderd

Topicstarter
Weet dan niemand een oplossing voor m'n problemen?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik m'n FSB op 133 zet en m'n geheugen op FCLK+33 dan krijg ik voordat hij windows gaat laden een blauw stopscherm met deze error:

STOP: 0x0000008E (0xc0000005, 0x80565900, 0xF894C9C4, 0x00000000)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf nog ff naar die cooler gekeken en ik heb wat draadjes omgewisseld. Nu werkt m'n cooler wel en ook de snelheidsswitch doet het. Het enige probleem wat blijft is dat ik m'n FSB niet op 133 krijg.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je voortaan ajb het edit knopje gebruiken? Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Ontopic: 0x0000008E = probleem met het geheugen.. stel de geheugentimings in de BIOS wat soepeler in, doe evt een CMOS clear, draai eens een nachtje memtest86, zet geheugen gewoon op FSB snelheid en niet op FSB+33 (je merkt toch geen snelheidswinst, omdat de Athlon XP echt geen gebruik kan maken van die extra bandbreedte bij +33MHz..)

Verwijderd

volcano = typisch MSI prob. der staat ergens iet in de bios wa ge moet verzetten. kweet nimmer juist wat. kan vanavond wel es zoeken als je het niet vind.

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen probleem meer met m'n volcano, alleen met m'n FSB. Sorry voor het niet gebruiken van de edit-knop, zal er voortaan aan denken >:)

Ik heb net geprobeert of ik m'n FSB op 133 kan krijgen als ik m'n geheugen gewoon op SPD laat staan (wat standaard al op 333 staat dan). Dan krijg ik deze error bij het opstarten:

STOP: 0x000000C5 (0x00000000, 0x00000002, 0x00000000, 0x80536E0D)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

0x000000C5? http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q291810& :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 21-08-2002 13:35 . Reden: linkje gefixt ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat boven het artikel als ik op de link druk:

The information in this article applies to:
Microsoft Windows 2000 Advanced Server
Microsoft Windows 2000 Professional
Microsoft Windows 2000 Datacenter Server
Microsoft Windows 2000 Server

Ik heb Windows XP Pro. Kan ik dan toch dit probleem hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand ook hoe ik dat probleem met dat Pool-gebeuren kan oplossen. Ik snap namelijk niks van dat hele verhaal op die MS-site. Helpt formateren niet gewoon?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm, zo'n error kreeg ik ook toen ik probeerde over te klokken.

Toen was mijn conclusie dat het niet zou lukken en ik kapte er mee.

Expanding the inexpandable

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:02

ko9

Ik geloof dat ik iig 1 van jouw probs kan oplossen (voor zover je dat zelf inmiddels nog niet hebt gedaan)

Ik heb vanmiddag ook een XP2000+ met MSI mobo gekocht (alleen dan de Bluetooth versie :P)
Eerst heb ik ook de hele tijd zitten kutten dat ik mn FSB niet op 133 kreeg (zelfde error als jou), maar toen heb ik de msi cd erin gepropt en ff al de drivers die in het autorun menutje stonden geinstalleerd en opeens kon ik op 1,66 GHz draaien!

maw probeer gewoon alle drivers van de cd te installen en probeer het nog eens... :)

btw Bluetooth op je mobo ruleerd echt hard! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat net geprobeert. Heb eerst maar ff geformateerd en toen de drivers geinstalleerd van de CD (Via chipset drivers, Realtek Netwerk driver, Via USB 2.0 driver). Daarna m'n pc opnieuw opgestart en FSB verhoogt naar 133. Toen ik probeerde Win XP Pro op te startte bleef hij precies hangen voordat je dat logo krijgt met dat bewegende balkje. Dus dit werkt ook niet. Iemand anders een suggestie???

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wanneer je je FSB verhoogt naar 133MHz, zet je dan het geheugen op 166MHz? Of doen deze problemen zich ook al voor wanneer je het geheugen gewoon op 133MHz zet? Probeer anders eens memtest86 te draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geheugen staat door de SPD instellingen standaard op 166 (staat bij het opstarten DDR333 dus dat staat goed). Ik krijg alleen de problemen als ik m'n FSB verhoog naar 133 om een XP 2000+ te krijgen i.p.v die irri 1250 mhz.
Pagina: 1