Tbird 1000 201gr F en nog werkend...

Pagina: 1
Acties:

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Was gister ff aan het prutsen met mijn tape-streamer, had hem tijdelijk uit de kast hangen(je ken dat wel ;) ) Opeens was ik de tape-streamer kwijt, niet letterlijk, maar windows zag hem niet meer en ook de SCSI-Bios zag niks...
SCSI kabeltje was los geschoten :X

FF systeem down, kabeltje aansluiten, rebooten, en streamer testen... ging goed, opeens BSOD... hmm dan maar ff reboote.
Windows 2000 start op, bam gelijk BSOD... dat gaat niet lekker dacht ik.
Weer rebooten, geeft het BIOS een CMOS checksum error weer... pff heb ik weer...

Kijk ik in de BIOS (Abit KT7) is me proc 201 graden F, in celcius kon hij het niet meer weergeven maar er stond iets van :1 en af en toe 99, rare is dat 201gr F ongeveer 93gr celcius is... misschien kan Via niet hoger meten :)
CPU koelblok(Alpha PAL6035 met 8cm fan op 7v) en Chipset koelblok(zonder fan) waren iig loeiheet (redelijk hoog au-niveau)

Het vage was dat alle fans gewoon draaide :z
Had er snel ff tijdelijk een huis-tuin-en-keuken ventilator tegen aan gezet om zeker te weten dat ie niet te heet werd, maar toen ik deze uitzette bleef de proc nog 52gr en het systeem 30gr... vaag dus.

Dit had ik iig nog niet meegemaakt, systeem ging iig goed in de stress terwijl het al maanden goed draaid :?

Dacht dat dit wel de dood zou betekenen voor de proc...

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
90 graden zou de grens zijn volgens amd, hij kan vast bij sommige nog iets hoger. Maare... had je nog een vraag of is et gewoon een verhaalje :?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Redje
Michali schreef op 21 augustus 2002 @ 11:57:
90 graden zou de grens zijn volgens amd, hij kan vast bij sommige nog iets hoger. Maare... had je nog een vraag of is et gewoon een verhaalje :?
Niet echt een vraag... was wel benieuwd wat de grens was qua temp.

Vond het wel een grappig voorval ;)

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
wel maf dat ie zo heet wordt als alles draait (de fans :+ ) Zit je koeler wel goed. En doet ie het nu nog steeds, zo heet worden of nu ineens niet.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

100 graden Celcius = 212 graden Fahrenheit.

Dus ach, boeie weer.. :+

• Redje
Zit nu op me werk, maar gisteravond werkte hij opeens weer normaal, dus rond de 50gr cpu temp... heb alles gecheckt maar alles zat zoals het moet.

Het Bios gaf aan 99 gr C / 201 gr F, dat klopt dus niet, zoals ik al zei.
Zal wel een meetfout zijn of het limiet v/d temp monitor.
Pagina: 1