Toon posts:

[w2k]Vreemd CPU-gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een verse installatie van W2K Pro met SP2 (NL).

Iets, e.o.a. proces, verbruikt om de seconde iets van 41% van mijn CPU. Via taakbeheer kan ik zien dat dit het proces system is. Maar wat precies? Het heeft namelijk een behoorlijke invloed op de FPS in Games.

Pic van taakbeheer (processen):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acontini/Images/processen.gif

Pic van taakbeheer (prestaties):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acontini/Images/prestaties.gif

Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

Specs: link

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Staat er iets in je event log?

Misschien hardware dat een beetje tegen zit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
In de logboeken staan geen fouten van belang.

Af en toe een melding van MS SQLSERVER, maar dit is een voor mij bekend probleem. Het stoppen van deze service/server heeft ook geen invloed op het CPU-Gebruik. Het probleem gaat dan onverminderd door...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

Ik heb namelijk inmiddels bijna alle services wel gestopt gehad, maar ook dat mocht niet baten :(

Ik zit dus nog steeds verlegen om een oplossing _/-\o_

• DaNose
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het zou een verrotte driver kunnen zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik denk toch dat het iets met hardware / driver is.

Schakel eens zo veel mogelijk uit: trek geluidskaart, scanner, printer, etc fysiek uit de PC. Schakel LPT en COM poorten uit etc etc. Of begin idd met nieuwere drivers voor alles.

Misschien kom je er zo achter wat de boosdoener er.

edit:
Hier in ieder geval wel:
Help: System: CPU usage 100 %

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

ik had met een laptop hier hetzelfde, daar stond de system op 99% permanent.
Van die laptop is het hele mainbord vervangen.

Als het brak geheugen of een slechte processor is, dan geeft windows (2k/xp) bluescreens, en ik neem aan dat ie dat niet doet?

als je een via chipset hebt, heb je dan de via4in1 geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Alle drivers zijn up-to-date:

Bios A7V266-E 10.10 final
Via 4in1 442
Radeon 8500 Reference Driver 5.13.1.6118 van ATI
DirectX 8.1
SP2

Verder zit er heel weinig in mijn compu op een 3Com NIC na. Voor het geluid maak ik gebruik van de onboard chip.

Maar ik heb even het draadje van F_J_K gelezen en ga in het bios maar effe alles uitzetten wat mogelijk is. Misschien is het wel mijn beetje exotische Photosmart P1000 printer van HP?

Verder geen problemen. Dit systeem loopt al een 1/2 jaar rocksolid en heeft nog nooit een blue screen gegeven.

offtopic:
Ik ben echt heel blij met de A7V266-E van Asus

Verwijderd

Topicstarter
Thanx a lot guys _/-\o_

Het was toch die gare printer. Uitgeschakeld in apparaatbeheer en nergens meer last van...

Nu nog een manier vinden om de printer te gebruiken zonder dat die gare drivers elke keer die memory card gaan aansturen. De photosmart bezit namelijk een interne memory card reader, waarvan ik vermoed dat deze de veroorzaker is.

Edit: Ik heb nu enkel de photosmart printer card reader uitgeschakeld. Deze was toch echt de veroorzaker, want ik nu geen cpu-usage. En mijn printer doet het nu!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2002 10:18 . Reden: extra info ]

Pagina: 1