RedHat 7.3 Software Raid1

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met softwarematige RAID1 met RedHat 7.3?
Ik wil dit gebruiken voor 2 ide-schijven in een webserver.

Is het makkelijk te configureren?
Als een schijf doodgaat, is het dan een kwestie van pc uitzetten, defecte schijf eruit en opnieuw (succesvol) opstarten?

Verwijderd

RedHat kan standaard met raid werken. Standaard zit het in de kernel. Maar ik heb er nog nooit mee gewerkt... doe alles via hardware-matige raid. Hardware-matige raid is veel sneller en stabieler. Als dat kan is dat dus wel te adviseren....

Verwijderd

Ik gebruik RH7.3 met software RAID1 op een Fujitsu Siemens Primergy B120 server met 2xSCSI.

Gaat heel goed, ben erg tevreden van dit systeem.

Als 1 van de schijven kapot zou gaan, is het gewoon shutdown. Schijf veranderen. Opstarten van rescue disk/CDROM en een soort van RAID-sync util draaien zodat de mirror weer aangemaakt wordt op de 2de nieuw bijgeplaatste schijf.

Meer info over het redden van een RAID systeem, kun je wel vinden in de vele linux-RAID HOWTO's.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Werkt prima. Moet alleen wel opletten dat de support voor RAID 1 aanwezig is bij het booten.

Als er eentje uitvalt draait het systeem veelal gewoon door. De moet dus regelmatig in je logging kijken of een scrippie maken/hebben die dat voor je doet om te zien dat er een disk is uitgevallen. Dan kan je gewoon je machine afsluiten, de disk eruit halen en opnieuw aansteken. Heb je een nieuwe disk kan je die er weer inhangen en kan je het weer gelijk als mirror gaan gebruiken. Nog mooier is er eentje al als spare in te stellen als je meerdere schijven hebt (meer dan 2 dus)

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.