[EL|basic] ccfl kapot? hoe te testen?

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik ben gister van uit oss naar masticht gegaan (met de trein) om een gezellig dagje mastricht van te maken met een paar maten van me.
Dit bleek minder leuk te worden dat gepland. (mensen die gister met de trein zijn geweest weten precies wat ik bedoel)
Na 3 uur trein reizen zijn we in mastricht aangekomen en direct opzoek gegaan naar 'de regenboogshop'.
Deze was snel gevonden. En gelukkig hadden ze mijn blauwe ccfl appart gelegd zoals afgesproken was.
Na een kleine 2 / 3 uurtje in maastricht te zijn geweest, zijn we weer aan onze terug reis begonnen. En rond een uur of 8 s'avonds wilde ik m'n ccfl toch eindelijk zien oplichten.
Aangesloten... pc'tje aan. maar geen licht :'(
keer flink schelden en zo (werkt meestal bij windows ook) bleef het blauwe licht gedoofd :'(
Nu vrees ik 't ergste voor mijn ccfl dat die dus naar de ccfl-hemel is gegaan.
Is er iemand hier die me kan zeggen hoe jullie 'm hebben aangesloten? En hoe ik kan testen of ie ook werkelijk naar de ccfl-hemel is gegaan.
(ik heb hier nog een 9v baterij liggen ... 'k weet nie of je dat kunt gebruiken om te testen?) al vast bedankt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-08 12:04
mischien kun je hem eens aansluiten op iemand anders zijn inverter?
of mischien woont er wel een behulpzame tweaker in de buurt :P

ehm ja, teruggaan naar de regenboogshop als het echt niet lukt

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
tja is een optie.
Ik had volgens mij zwart op zwart en rood op geel aangesloten als ik me niet vergis.
Dat moet toch goed zijn

Verwijderd

Dat moet goed zijn ja, maar heb je de inverter wel goed afgeschermd ed. Je moet em gewoon in een kartonnen doosje stoppen / inwikkelen in tape tegen magnetische inteventie en blablabla.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
yep
was ie namelijk al (strak dik / stevig plasic omhulsel).
Op het moment van testen lag alles (zowel de inverter als de ccfl-lamp) buiten de kast. dus moet geen probleem zijn geweest

Verwijderd

plastic is meestal statisch dus is ook nie altijd zo gezond voor je inverter ... ik kan verkeerd zijn maar er is een kans dat dit het probleem is

Verwijderd

Nee hier zit ie in bubbeltjes plastic, en dat werkt perfect.
Wat je zou kunnen doen is je inverter doormeten, en anders stuur je em gewoon terug naar regenboog en moeten ze je een nieuwe geven (iig ik neem aan dat een DOA een garantiezaak is :{)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik heb ze toen strax gebeld.
Dat ik alles terug mocht sturen.
En ik weet wel zeker dat 't om een DOA gaat, .. want hij heeft nooit gewerkt.

Pagina: 1