Toon posts:

Cisco 2600 router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op stage hebben we een testruimte met een lekkende airco gehad...zo hebben we nu een router met een probleem.
De hardware van de router ziet er nog goed uit (ook de onderkant) en de router start ook nog op. Met het geheugen is niets mis want dat werkt ook in een andere router. Als we met HyperTerminalBBS kijken dan krijgen we na de melding "Press RETURN to get started!" de volgende meldingen:

00:00:07: %LINK-3-UPDOWN: Interface Ethernet0/0, changed state to up
00:00:08: %LINEPROTO-5-UPDOWN: Line protocol on Interface Ethernet0/0, changed s
tate to up
00:00:09: %SYS-5-CONFIG_I: Configured from memory by console
00:00:11: %LINEPROTO-5-UPDOWN: Line protocol on Interface Ethernet0/0, changed s
tate to down
00:00:12: %SYS-5-RESTART: System restarted --
Cisco Internetwork Operating System Software
IOS (tm) C2600 Software (C2600-I-M), Version 12.2(5d), RELEASE SOFTWARE (fc1)
Copyright (c) 1986-2002 by cisco Systems, Inc.
Compiled Sat 02-Feb-02 03:36 by kellythw
00:00:12: %SNMP-5-COLDSTART: SNMP agent on host rt01 is undergoing a cold start

Bij de laatste regel blijft de router hangen en kan je helemaal niets meer doen. Als je het programma Com7.5 (ongeveer hetzelfde als HyperTerminalBBS) start en op de router aansluit dan kan je de router breaken zoadat je als prompt ....... krijgt. Hier kan je dan ook niets meer invoeren. Je kan nog wel op break drukken zodat je een lap van onderstaande meldingen krijgt. (per keer dat je op break drukt krijg je 1 regel)

PC = 0xfff0a7e4, Vector = 0x500, SP = 0x80004dec

Weet er iemand hoe dit probleem op te lossen is?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2002 10:56 . Reden: Helemaal niemand? :'( ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
hmmm.....

Lijkt me vreemd dat dit door lekkage komt, aangezien je dan zou verwachten dat ie OF helemaal niets meer doet, OF gewoon prima werkt....

Kan het niet gewoon een software probleem zijn?
Mischien kun je hem ff resetten ?

Verwijderd

Heb je niet ergens een backup IOS draaien waarvan je kan starten... netwerk ofzo? het lijkt me dat je versie nu nogal brak is
00:00:09: %SYS-5-CONFIG_I: Configured from memory by console
00:00:11: %LINEPROTO-5-UPDOWN: Line protocol on Interface Ethernet0/0, changed state to down
Als ik mijn CCNA nog goed onthouden heb :
code:
1
router# show running-config

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
[qoute]
Hier kan je dan ook niets meer invoeren. Je kan nog wel op break drukken zodat je een lap van onderstaande meldingen krijgt. (per keer dat je op break drukt krijg je 1 regel)
[/qoute]

Open even een TAC case bij cisco, lijkt me wel een hw probleem.

Leuk quick linkje...
http://www.cisco.com/warp/public/108/hwts_2600_16138.html

Verwijderd

Topicstarter
CuteBritney:
Dat vonden wij ook al, een router kan wel wat problemen geven maar als hij al zover opstart waarom dan niet helemaal?

Danakorst:
We kunnen dus niets meer invoeren, we hebben hier genoeg backups & andere 2600 routers om bestanden vanaf te trekken maar het invoeren is dus een probleem.

Fetcher:
Ik ga het nu even proberen, weet je de respone tijd misschien?

• fetcher
TAC = Technical Assistance Center

hier inloggen:
http://cisco.com/cgi-bin/login
en dan naar deze link:
http://cisco.com/public/support/tac/home.shtml

userID en password en een support contract van cisco zijn wel vereist :/

Staan ook wat online troubleshoot tools etc.

Verwijderd

Topicstarter
fetcher, hier op stage hebben ze daar geen vertrouwen meer in en geven het userID en password niet. Het support contract is hier wel aanwezig maar ze willen het niet doen. Weet je misschien iets wat ik wel kan doen?

Als ik break (in Com7.5) kan ik zelfs in de ROMMON niets meer invoeren...de console werkt nog wel anders kan ik ook niet breaken...:s vaaaaaaag probleem

• fetcher
hmmz ik heb menig calls met TAC opgelost. Ik kan overigens nu zelf niet inloggen, net een mail er uit geknalt naar de cisco locksmith :P ben vorige week van werkgever geswitched.

Als je al niet in de ROMMON kan komen valt er gewoon weinig te troubleshooten doen denk ik.

Hardware replacement... heb je TAC voor nodig of neem contact op met je leverancier (landis/getronics etc) van je hardware.

Verwijderd

Topicstarter
De hardware wordt hier niet vervangen, dan wordt een nieuwe router gekocht...erg jammer maar goed (verzekeringskwestie). Ik zal het op andere manieren moeten proberen.

Weet iemand hier hoe je een router in de RXBOOT mode op kan starten? Op school is er wel eens over verteld en ik ben nu aan het zoeken op internet maar weet iemand dit toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn vraag anders forumuleren...wat kan je doen als je alleen in ROMMON kan komen en je alleen nog maar op PAUSE/BREAK kan drukken en dat er dat iets waarneembaars gebeurd op het scherm?

edit:

Met het programma Tera Term start de router helemaal goed op, we kunnen ook dingen invoeren en we zijn hem nu aan het maken :D bedankt voor jullie antwoord!
Pagina: 1