Toon posts:

vreemd scart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een vreemd probleem met mijn sharp 100 hz breedbeeld tv. de tv werkt op zich prima, ook met de videorecorder (tevens een sharp) - via coax doorgelusd. Ik heb nu een Grundig Xenario dvd speler (aktie O2) maar als ik die via scart verbind met mijn tv heb ik de volgende problemen:

- of het beeld hapert, het geluid doet het niet goed maar de afstandsbediening werkt
- of het beeld doet het goed, en het geluid ook maar de afstandsbediening werkt niet.

je zou denken dat het een fout is van de dvd speler, maar niks is minder waar, ik heb de dvd speler getest op een philips tv en daar werkt alles in een keer goed.

please help me!? ik heb al zoiets gehoord dat je het een en ander kunt gaan testen met andere scartkabels (alleen send optie ofzo?) maar ik hoopte op wat hulp van de experts..

thanx in advance
Nogh

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

Sherlock

No Shit

Geen oplossing voor je probleem, meer een workaround denk ik, maar kun je de dvd niet via de video op je tv aansluiten?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

JerryH schreef op 21 augustus 2002 @ 09:27:
Geen oplossing voor je probleem, meer een workaround denk ik, maar kun je de dvd niet via de video op je tv aansluiten?
Ooit gehoord van Macrovision kopieer beveiliging op DVD-spelers?

Verwijderd

Hoi, dat is een vreemd probleem. Heb je geen tulp pluggen op je TV, dan moet je die eens proberen, bij mij geven die een beter beeld dan via Scart.
Of inderdaad eens via de Videorecorder proberen, maar dan kan de kopieerbeveiliging aanslaan... maar hoeft niet perse.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 09:33:
[...]

Ooit gehoord van Macrovision kopieer beveiliging op DVD-spelers?
Zeker wel van gehoord, maar daar heb je toch alleen last van als je het ook opneemt via je video? Ik bedoel dus alleen afspelen.

Als je er dan ook last van hebt dan mijn excuses voor een nutteloze post.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

[DVD]-[VCR]-[TV]
gaat NIET werken ivm MacroVision...

[VCR]-[TV]-[DVD]
gaat WEL werken ivm MacroVision...

Maar MacroVision kun je uitschakelen, gewoon even Googlen op jouw type DVD-speler + MacroVision + RegionFree en je hebt al beet in de eerste 10 hits...

En anders als je TV maar 1 Scart input heeft een Scartselector ertussen (al dan niet afstandsbediening gestuurd)...
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 09:38:
Hoi, dat is een vreemd probleem. Heb je geen tulp pluggen op je TV, dan moet je die eens proberen, bij mij geven die een beter beeld dan via Scart.
Of inderdaad eens via de Videorecorder proberen, maar dan kan de kopieerbeveiliging aanslaan... maar hoeft niet perse.
Dat komt omdat je dan de boel zo had aangesloten dat de TV alleen de Composite van de Scartinput gebruikte en niet de RGB-inputs. Dan heeft een losse S-video connectie inderdaad betere kwaliteit... Het wisselen van Scart-input is dan de oplossing (RGB connectie gebruiken voor DVD en de S-video voor de VCR - en daarnaast de Composiet voor bijvoorbeeld de PSX).
Motto: de ene Scart-input is de andere niet... (en neem altijd volledig bedrade 21polige Scart kabels!)

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor jullie posts, ik ga es ff wat vogelen, maar het blijft toch een vreemd iets

Verwijderd

Topicstarter
kick....
heej ik heb eindelijk de oplossing.. in de scart kabel heb ik pootje nummero 8 (signaal afstandsbediening) eruit gesloopt, en nu werkt de afstandsbediening dus wel! heel vaag, maar de tv blokte het signaal gewoon. als ik de dvd niet aangesloten had op de tv, deed de afstandsbediening het wel, en nu na het verwijderen van pootje acht dus ook. dit was een bekend probleem hoorde ik met sony en philips samen, maar met sharp en grundig misschien dus ook...

Verwijderd

Grundig is toch van Philips
Pagina: 1