Toon posts:

proc zonder koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is: hoelang kan een proc (bv. Duron 1100/1200) zonder koeler, zijn dat sec./min./uren?

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20
sec

• InfoTracer
  • Laatst online: 17-08 22:20
zonder hs bedoel ik dan he

• Bally
  • Laatst online: 19-08 13:38

Bally

1200 + 1500 Wp

3 seconden is volgens mij wel het wereld record!!!

Hoop is uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Topicstarter
wauw, da's snel.
Thanx voor de respons

Verwijderd

een AMD processor?
duron = ongeveer 5 seconden
athlon = ongeveer 2 seconden
pentium 4 = fikt niet door
oentium 3+ celly = start niet op zonder cooler

zelf getest 8)

:7

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Maximus

PhD i.o.

zonde van die AMD's :) intel is dus wat voorzichtiger..

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

nee nee

een vriend van me deed er langer mee :P amd duron 900 zonder koeler of koelpasta (of dat veel uit zal maken).

zette PC aan, hmm gebeurt niks (alweer 6 seconden), naja kabels checken, nog een keer opstarten (weer 5 seconden). voele aan proc AU HEET ! hij starte dus niet op, kwam niet voorbij BIOS van de gfx kaart, beeld bleef nl. zwart

moest dus een koeler op. wist ik ook niet, me nooit verteld stomme winkeliers :/

naja die gast speelt er nog steeds vrolijk CS op. verschrikkelijk veel geluk had die gast

Verwijderd

op toms hardware is er aal eens een filpie van gemaakt gingen ze quake 3 spelen en de coller er af halen.
pentuims gingen stil staan en toen de cooler er weer op zat weer rustig verder en de amd's gingen in rook op

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:18
10 seconden :)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
nou dan heb ik wereld record mijn duron heeft 1.13 min gedraaid zonder koeler en ik zit nu met dezelfde cpu te posten :7

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
pff het heeft gewoon koeling nodig active of water >:)

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ben jij nou een tweaker? Gewoon proberen man!!

Default blanke hetero

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Niet iedere tweaker heeft een geldboom of een lieve pappa of mamma met centjes teveel :P

Verwijderd

Ik had vroeger een pentium I met 133 mhz zonder koeler. ofwel de koeler was gewoon niet aangesloten. Nooit problemen mee gehad.Wellicht vreemd, maar hij bleef het doen!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
MisteryMan schreef op 21 augustus 2002 @ 10:57:
Ben jij nou een tweaker? Gewoon proberen man!!
volgorde van werken :)

1. testen
2. zoeken
3. posten

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 11:00:
Ik had vroeger een pentium I met 133 mhz zonder koeler. ofwel de koeler was gewoon niet aangesloten. Nooit problemen mee gehad.Wellicht vreemd, maar hij bleef het doen!
Ik weet niet of ik hier serieus op moet antwoorden :) Denk het niet! Anders.....neej duh! Een P133...die heeft "iets" minder warmteontwikkeling dan een Duron1100 |:(

Maar ach..ik hoop dat je dit toch niet serieus meende!

Default blanke hetero

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 09:33:moest dus een koeler op. wist ik ook niet, me nooit verteld stomme winkeliers :/
dat kan je zelf toch ook wel bedenken |:(

Verwijderd

een oude athlon 1200 van mij kwam ongeveer tot de memory test en toen liep ie vast.
(krijg je normaal geen zwart beeld want hij was verbrand maar het beeld stond gewoon stil
(raar) doe ik reset gewoon zwart beeld

Verwijderd

VIA C3 - 24 uur, and counting....

• neanderthaler
  • Nu online

neanderthaler

Are friends electric?

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:35:
VIA C3 - 24 uur, and counting....
Zo'n Via moet dan wel zeker een joekel van een heatsink op?

Wanneer hij dan toch te warm wordt, brandt hij dan door of zit er toch een bescherming ingebouwd?

Verwijderd

Ik geef hem 2 sec

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
neanderthaler schreef op 21 augustus 2002 @ 15:43:
[...]

Wanneer hij dan toch te warm wordt, brandt hij dan door of zit er toch een bescherming ingebouwd?
Die dingen lopen op zo weinig watt dat er simpel weg geen (weinig) warmte kan onstaan. Dus heb je ook geen onwijze heatsink nodig.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Tijdens het casemodden (groen licht en raam) was ik vergeten mijn zalman fan aan te sluiten. Ik zet pc aan en alles begint te draaien en besluit achter via een 80x80 fan in mijn kast te kijken. Ziet er mooi uit. Kijk naar het raampje, zie ik dat de fan niet draait van mijn zalman 8)7 Windows inlogscherm stond er al 15 seconden! Heb toch maar even aangesloten

Verwijderd

neanderthaler schreef op 21 augustus 2002 @ 15:43:
[...]

Zonder iets erop, had zo'n filmje gedownload. Echt een letterlijk "cool" filmpje!

Ik zoek nu ff de URL op van het filmpje...

Hier is het filmpje
http://www.viatech.com/en/Products/movie/thermals.zip

Ps. Cool Muziekje zit erachter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 09:36:
op toms hardware is er aal eens een filpie van gemaakt gingen ze quake 3 spelen en de coller er af halen.
pentuims gingen stil staan en toen de cooler er weer op zat weer rustig verder en de amd's gingen in rook op
Ok schrijven is ook een vak no offense

Anyway waar kan ik dat filmpie vinden weet iemand dat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 16:14:
[...]

Ok schrijven is ook een vak no offense

Anyway waar kan ik dat filmpie vinden weet iemand dat?
Op www.tomshardware.com
Wedden dat ik het daar kan vinden!

Viola:
http://www12.tomshardware.com/images/THG_CPU_Cooling.zip

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

We Are Borg schreef op 21 augustus 2002 @ 15:47:
Tijdens het casemodden (groen licht en raam) was ik vergeten mijn zalman fan aan te sluiten. Ik zet pc aan en alles begint te draaien en besluit achter via een 80x80 fan in mijn kast te kijken. Ziet er mooi uit. Kijk naar het raampje, zie ik dat de fan niet draait van mijn zalman 8)7 Windows inlogscherm stond er al 15 seconden! Heb toch maar even aangesloten
Als er een heatsink op zit is er helemaal niets aan de hand. Dat je vergeten was je fan aan te sluiten was dus niet zo'n groot probleem. Hij loopt misshien een keer vast na een x aantal minuten. Mischien ook wel niet, want een zahlman is een best wel grote HS.

Nix om te janken in dit geval dus :z

specs

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
executor schreef op 21 augustus 2002 @ 16:19:
[...]

Als er een heatsink op zit is er helemaal niets aan de hand. Dat je vergeten was je fan aan te sluiten was dus niet zo'n groot probleem. Hij loopt misshien een keer vast na een x aantal minuten. Mischien ook wel niet, want een zahlman is een best wel grote HS.

Nix om te janken in dit geval dus :z
Hij doet het ook nog. Maar ik dacht dat het zonder meteen zou door fikken. Weer wat geleerd dus ;)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Mijn P3 500 heeft altijd passief gedraait. Dat was gewoon de standaartkoeling van Intel! :o Nix geen fan. Liep altijd lekker (zonder vastlopen) op 84! graden.

En ik weet niet of iemand de heatsink van een VIA cpu weleens heeft gezien, maar die is even groot als een heatsinkje van een northbridge of een Geforce2 MX :D

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/c3ezra/viasink220.jpg <- Die dus :) Het is dus niet echt gek dat iemand dat ding al 24uur zonder koeler draait. En volgens mij staat er ook bij "heatsink recommended" :P

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Ik had een keer dat ik met me systeem aan het klooien was (zie sig), en toen startte de pc zomaar op, zonder dat ik een koeler op de cpu had :?
Ik dus gauw de stekker eruit getrokken, heeft intotaal ongeveer 6 seconde geduurt.

Naja hij doet het nu nog dus het kan iig ongeveer 5 seconde voor als je het een keer wilt uitproberen

iRacing Profiel

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
StarTAC schreef op 21 augustus 2002 @ 17:04:
Naja hij doet het nu nog dus het kan iig ongeveer 5 seconde voor als je het een keer wilt uitproberen
Ik neem aan dat dit niet serieus bedoelt is? :P vb: Is de omgevingstemperatuur net een paar graden warmer ofzow of staat de vcore ietsje hoger dan is ie zo doorgefikt >:) En wat ik ook erg gierig vond is dat ze de P3 bij Tomshardware maar heel kort zonder heatsink lieten draaien. Neem de tijd maar eens op, de P4 en AMD's krijgen veel meer tijd. Het zou me niets vebazen als een P3 na een tijdje ook zou doorfikken omdat ie geen enkele beveiliging heeft.

• neanderthaler
  • Nu online

neanderthaler

Are friends electric?

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:48:
[...]

Zonder iets erop, had zo'n filmje gedownload. Echt een letterlijk "cool" filmpje!

Ik zoek nu ff de URL op van het filmpje...

Hier is het filmpje
http://www.viatech.com/en/Products/movie/thermals.zip

Ps. Cool Muziekje zit erachter
Ik hoop niet dat die man er nog zit! :Z Fimpje is al van 2001

Hoe weet je trouwens wat voor VIA C3 er maximaal op je mobo'tje past? Op de sites van mobofabrikanten hebben ze het normaal alleen over Celeron of Pentium in geval van s370. Moet je dan gewoon de Mhz van de Intel cpu aanhouden of kan je er een veel 'snellere' VIA (qua Mhz dan) op zetten?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:58

Chakotay

Lick here to continue

Mijn tb1400 heeft het gisteren 1 seconde overleeft. (de koeler flikkerde eraf, na die ene seconde had ik de stekker eruit getrokken)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Gewoon er aftrekken en kijken wat ie doet :P

Verwijderd

Moet je 's bij je Athlon XP doen :P

Verwijderd

neanderthaler schreef op 22 augustus 2002 @ 09:35:
[...]

Ik hoop niet dat die man er nog zit! :Z Fimpje is al van 2001

Hoe weet je trouwens wat voor VIA C3 er maximaal op je mobo'tje past? Op de sites van mobofabrikanten hebben ze het normaal alleen over Celeron of Pentium in geval van s370. Moet je dan gewoon de Mhz van de Intel cpu aanhouden of kan je er een veel 'snellere' VIA (qua Mhz dan) op zetten?
Ligt aan wat voor voltage je mobo ondersteund ( vio/vcore ) gezien dat ze op lage voltage werken
ik zelf heb zoeen een shuttle sv24 met Via C3 933Mhz

werk perfect ( its mu servertje ) :-) er zit gewoon een kleine heatsink op me cpu, temp is rond de 40

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
We Are Borg schreef op 21 augustus 2002 @ 15:47:
15 seconden zonder fan? Ik ben na het modden wel eens vergeten de fans aan te sluiten op m'n ALPHA. Totdat m'n 1700+ ineens ergens tegen de 75 graden aanliep >:) . PC toch maar uitgezet en de fan aangesloten. Hij heeft toch een uur gedraaid ofzo.

Zonder HS houden Athlons het maar een seconde uit ofzo (helaas uit eigen ervaring :'( )

Dato DUO synth voor twee

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het schijnt overigens dat de toekomstige 0,09 micron Hammers passief gekoeld kunnen worden. Heb je gelijk een hele mooie, snelle en ultrastille DiVX player :)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:56

The Third Man

The Third Jellyfish

Krijgt die dan ook zo'n throtteling als de P4? Dat zou wel vet zijn.

Ik werk bij een bedrijfje dat zelfbouw servers levert, en veel klanten zijn nog wat huiverig voor Athlons vanwege het risico op overlijden...

• PASware
  • Laatst online: 19:21
Mnemonic schreef op 22 augustus 2002 @ 12:21:
Krijgt die dan ook zo'n throtteling als de P4? Dat zou wel vet zijn.

Ik werk bij een bedrijfje dat zelfbouw servers levert, en veel klanten zijn nog wat huiverig voor Athlons vanwege het risico op overlijden...
Ik weet niet of het dan in de hammer zelf zit, maar als het er wel in zit, werkt dat (hopelijk) gewoon of anders neemt het moederbord dat wel over

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:39

sealy

bastards...

vraag me toch af hoe die heatsinks dat doen, binne 5 seconden al zo veel warmte opnemen... en dan ook weer afstaan

nothing special

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik weet niet of het dan in de hammer zelf zit, maar als het er wel in zit, werkt dat (hopelijk) gewoon of anders neemt het moederbord dat wel over
Wat ik bedoel is dat juist veel klanten bang zijn dat op het moment dat er iets fout gaat (tijdens transport bijv.) en dan de athlon overlijdt doordat het mobo nét wat te laat was...

Bij zo'n beveiliging als in de P4 zit je eigenlijk altijd goed...

Overigens wou AMD mij niet vertellen of ze wel of niet zo'n beveiliging gingen integreren.

• neanderthaler
  • Nu online

neanderthaler

Are friends electric?

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 11:30:
[...]

Ligt aan wat voor voltage je mobo ondersteund ( vio/vcore ) gezien dat ze op lage voltage werken
ik zelf heb zoeen een shuttle sv24 met Via C3 933Mhz

werk perfect ( its mu servertje ) :-) er zit gewoon een kleine heatsink op me cpu, temp is rond de 40
Ik gebruik een Intel YA810E boardje uit een Ipaq desktop. Draait nu met een Celeron 500 OK, maar processor zonder fan zou niet gek zijn. Heb er nu zo'n coolermaster met stofzuigersound op zitten. Volgens een pdf file met technical references ondersteunt dit boardje Celerons van 300 tot 533 en P3's van 500 tot 733. Maar misschien was er bij uitgave van die reference nog geen snellere Intel leverbaar? Dat "vio/vcore" heb ik niet kunnen vinden.

Wat zou het risico zijn als je een te snelle processor op een boardje prikt? Kan ie daarvan kapot gaan, presteert hij gewoon langzamer of doet ie het helemaal niet?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Mnemonic schreef op 22 augustus 2002 @ 12:43:
[...]

Wat ik bedoel is dat juist veel klanten bang zijn dat op het moment dat er iets fout gaat (tijdens transport bijv.) en dan de athlon overlijdt doordat het mobo nét wat te laat was...

Bij zo'n beveiliging als in de P4 zit je eigenlijk altijd goed...

Overigens wou AMD mij niet vertellen of ze wel of niet zo'n beveiliging gingen integreren.

Je bedoelt dat je niet wilt vertrouwen op de C.O.P. die op bepaalde nieuwe moederborden zit ?

Als je heatsink goed bevestigt is en niet te zwaar is blijkt die er wel opzitten.
Een cpu fan die uitvalt is niet zo'n ramp dan.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Nee, ok, maar ik ben als leverancier verantwoordelijk om een server/desktop te leveren, die niet het risico loopt om door wat voor'n reden dan ook door zoiets stoms als een losse koeler of iets dergelijks zijn cpu tussen 6 plankjes te kunnen leggen.

Dat is vrij gemakkelijk met een P4, maar met een Athlon dus niet, natuurlijk zijn er van die dingen als COP of zo, maar 100% zeker ben ik er niet van, en mijn klanten ook niet.

Ik heb zelf ook een Athlon 2200+ met een Zalman CNPS5100-Cu en speciaal om zijn schroefbevestiging gekocht.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

neanderthaler schreef op 22 augustus 2002 @ 12:50:
Ik gebruik een Intel YA810E boardje uit een Ipaq desktop. Draait nu met een Celeron 500 OK, maar processor zonder fan zou niet gek zijn. Heb er nu zo'n coolermaster met stofzuigersound op zitten. Volgens een pdf file met technical references ondersteunt dit boardje Celerons van 300 tot 533 en P3's van 500 tot 733. Maar misschien was er bij uitgave van die reference nog geen snellere Intel leverbaar? Dat "vio/vcore" heb ik niet kunnen vinden.
De i810E chipset kan alle Coppermines aan, dus ook de snelste Pentium!!!, maar géén Tualatins.

Edit: even de bovenstaande kreet bijstellen: alleen de B-0 en de nieuwere steppings van deze chipset ondersteunen ook de Pentium!!! Tualatins. De eerste A-2 stepping doet dat niet :)
Wat zou het risico zijn als je een te snelle processor op een boardje prikt? Kan ie daarvan kapot gaan, presteert hij gewoon langzamer of doet ie het helemaal niet?
Integendeel. Een heel goed voorbeeld is de gouwe ouwe 440BX. In de eerste instantie alleen bedoeld voor PentiumII en Celeron tot rond de 500MHz. Later kon je met behulp van juiste BIOS updates en/of converters ook Coppermines tot rond de 1GHz erop prikken. Uiteindelijk bleek het met behulp van enkele kleine modjes ook Tualatins aan te kunnen :)

Misschien zul je compatibiliteitsproblemen ondervinden, zoals met een BIOS die niet van de juiste microcodes is voorzien, een VRM die niet aan specs voldoet, FSB die niet op 133MHz kan (maar wel op 100MHz), etc.. Maar dat zijn allemaal kleine dingetjes en wanneer het eenmaal draait, dan draait het gewoon perfect :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Mijn 1800+ was na 4 a 5 seconden iig zo ver gebakken dat hij het niet meer doet :P

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• neanderthaler
  • Nu online

neanderthaler

Are friends electric?

BalusC schreef op 22 augustus 2002 @ 12:59:
[...]
De i810E chipset kan alle Coppermines aan, dus ook de snelste Pentium!!!, maar géén Tualatins.
[...]
Integendeel. Een heel goed voorbeeld is de gouwe ouwe 440BX. In de eerste instantie alleen bedoeld voor PentiumII en Celeron tot rond de 500MHz. Later kon je met behulp van juiste BIOS updates en/of converters ook Coppermines tot rond de 1GHz erop prikken. Uiteindelijk bleek het met behulp van enkele kleine modjes ook Tualatins aan te kunnen :)

Misschien zul je compatibiliteitsproblemen ondervinden, zoals met een BIOS die niet van de juiste microcodes is voorzien, een VRM die niet aan specs voldoet, FSB die niet op 133MHz kan (maar wel op 100MHz), etc.. Maar dat zijn allemaal kleine dingetjes en wanneer het eenmaal draait, dan draait het gewoon perfect :)
Maar het ging mij er eigenlijk om of zo'n boardje ook de Via C3 933 aankon.

En over de compatabiliteitsproblemen (even de n00b-mode aan) als ik er zonder iets aan te passen een te 'snelle' cpu opzet, wat is het worst case scenario?

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:08
Mijn Celeron 1000 (Kopermijn) doet het zonder actieve koeling (met originele heatsink) . Hij wordt inderdaad wel erg warm, dus meestal zet ik de fan wel aan (op 5 volt)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

neanderthaler schreef op 22 augustus 2002 @ 13:10:
Maar het ging mij er eigenlijk om of zo'n boardje ook de Via C3 933 aankon.
Ik neem aan van wel. Het is ook een FCPGA processor, evenals de Pentium!!! :)
En over de compatabiliteitsproblemen (even de n00b-mode aan) als ik er zonder iets aan te passen een te 'snelle' cpu opzet, wat is het worst case scenario?
Dat je PC dan helemaal niks doet.. Je PC gaat dan heus niet de rook op ofzo, mocht je dat verwachten ;)

Verwijderd

dit is echt een kowl filmpje, maar zijn die viacoms dan ook echt slechter?

• neanderthaler
  • Nu online

neanderthaler

Are friends electric?

Kan iemand mij trouwens een hele stille low budget koeler aanbevelen voor eerder genoemde Celeron 500?

Zoals gezegd heb ik nu zo'n Coolermaster-straaljager van Mycom waar je volgens mij ook flinke AMD's mee kan koelen.

Deze combo is bedoeld als download bakje op Wanadoo premium ook voor 's nachts. Maar ik hoor 'm zowat door het hele huis heen!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

BalusC schreef op 22 augustus 2002 @ 13:58:

Dat je PC dan helemaal niks doet.. Je PC gaat dan heus niet de rook op ofzo, mocht je dat verwachten ;)
Dat zou ik niet al te hard zeggen. Als er ipv 1.5 opeens 1.8 Vcore door je tualatin gejaagd word heb je toch een probleem!

[edit]
Zie dat het niet om een tualatin gaat, maar het gaat om het idee. In het rotste geval gaan toch echt mobo en cpu de lucht in, maybe zelfs je geheugen en je pci/agp kaarten.....

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Pagina: 1