Hoop is uitgestelde teleurstelling
Verwijderd
duron = ongeveer 5 seconden
athlon = ongeveer 2 seconden
pentium 4 = fikt niet door
oentium 3+ celly = start niet op zonder cooler
zelf getest
You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
Verwijderd
een vriend van me deed er langer mee
zette PC aan, hmm gebeurt niks (alweer 6 seconden), naja kabels checken, nog een keer opstarten (weer 5 seconden). voele aan proc AU HEET ! hij starte dus niet op, kwam niet voorbij BIOS van de gfx kaart, beeld bleef nl. zwart
moest dus een koeler op. wist ik ook niet, me nooit verteld stomme winkeliers
naja die gast speelt er nog steeds vrolijk CS op. verschrikkelijk veel geluk had die gast
Verwijderd
pentuims gingen stil staan en toen de cooler er weer op zat weer rustig verder en de amd's gingen in rook op
Default blanke hetero
Verwijderd
volgorde van werkenMisteryMan schreef op 21 augustus 2002 @ 10:57:
Ben jij nou een tweaker? Gewoon proberen man!!
1. testen
2. zoeken
3. posten
Ik weet niet of ik hier serieus op moet antwoordenVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 11:00:
Ik had vroeger een pentium I met 133 mhz zonder koeler. ofwel de koeler was gewoon niet aangesloten. Nooit problemen mee gehad.Wellicht vreemd, maar hij bleef het doen!
Maar ach..ik hoop dat je dit toch niet serieus meende!
Default blanke hetero
Verwijderd
dat kan je zelf toch ook wel bedenkenVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 09:33:moest dus een koeler op. wist ik ook niet, me nooit verteld stomme winkeliers
Verwijderd
(krijg je normaal geen zwart beeld want hij was verbrand maar het beeld stond gewoon stil
(raar) doe ik reset gewoon zwart beeld
Zo'n Via moet dan wel zeker een joekel van een heatsink op?Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:35:
VIA C3 - 24 uur, and counting....
Wanneer hij dan toch te warm wordt, brandt hij dan door of zit er toch een bescherming ingebouwd?
Die dingen lopen op zo weinig watt dat er simpel weg geen (weinig) warmte kan onstaan. Dus heb je ook geen onwijze heatsink nodig.neanderthaler schreef op 21 augustus 2002 @ 15:43:
[...]
Zo'n Via moet dan wel zeker een joekel van een heatsink op?
Wanneer hij dan toch te warm wordt, brandt hij dan door of zit er toch een bescherming ingebouwd?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 23:17
Verwijderd
Zonder iets erop, had zo'n filmje gedownload. Echt een letterlijk "cool" filmpje!neanderthaler schreef op 21 augustus 2002 @ 15:43:
[...]
Zo'n Via moet dan wel zeker een joekel van een heatsink op?
Ik zoek nu ff de URL op van het filmpje...
Hier is het filmpje
http://www.viatech.com/en/Products/movie/thermals.zip
Ps. Cool Muziekje zit erachter
Verwijderd
Ok schrijven is ook een vak no offenseVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 09:36:
op toms hardware is er aal eens een filpie van gemaakt gingen ze quake 3 spelen en de coller er af halen.
pentuims gingen stil staan en toen de cooler er weer op zat weer rustig verder en de amd's gingen in rook op
Anyway waar kan ik dat filmpie vinden weet iemand dat?
Verwijderd
Op www.tomshardware.comVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 16:14:
[...]
Ok schrijven is ook een vak no offense
Anyway waar kan ik dat filmpie vinden weet iemand dat?
Wedden dat ik het daar kan vinden!
Viola:
http://www12.tomshardware.com/images/THG_CPU_Cooling.zip
Als er een heatsink op zit is er helemaal niets aan de hand. Dat je vergeten was je fan aan te sluiten was dus niet zo'n groot probleem. Hij loopt misshien een keer vast na een x aantal minuten. Mischien ook wel niet, want een zahlman is een best wel grote HS.We Are Borg schreef op 21 augustus 2002 @ 15:47:
Tijdens het casemodden (groen licht en raam) was ik vergeten mijn zalman fan aan te sluiten. Ik zet pc aan en alles begint te draaien en besluit achter via een 80x80 fan in mijn kast te kijken. Ziet er mooi uit. Kijk naar het raampje, zie ik dat de fan niet draait van mijn zalmanWindows inlogscherm stond er al 15 seconden! Heb toch maar even aangesloten
Nix om te janken in dit geval dus
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 23:17
Hij doet het ook nog. Maar ik dacht dat het zonder meteen zou door fikken. Weer wat geleerd dusexecutor schreef op 21 augustus 2002 @ 16:19:
[...]
Als er een heatsink op zit is er helemaal niets aan de hand. Dat je vergeten was je fan aan te sluiten was dus niet zo'n groot probleem. Hij loopt misshien een keer vast na een x aantal minuten. Mischien ook wel niet, want een zahlman is een best wel grote HS.
Nix om te janken in dit geval dus
En ik weet niet of iemand de heatsink van een VIA cpu weleens heeft gezien, maar die is even groot als een heatsinkje van een northbridge of een Geforce2 MX
<- Die dus Ik dus gauw de stekker eruit getrokken, heeft intotaal ongeveer 6 seconde geduurt.
Naja hij doet het nu nog dus het kan iig ongeveer 5 seconde voor als je het een keer wilt uitproberen
Ik neem aan dat dit niet serieus bedoelt is?StarTAC schreef op 21 augustus 2002 @ 17:04:
Naja hij doet het nu nog dus het kan iig ongeveer 5 seconde voor als je het een keer wilt uitproberen
Ik hoop niet dat die man er nog zit!Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:48:
[...]
Zonder iets erop, had zo'n filmje gedownload. Echt een letterlijk "cool" filmpje!
Ik zoek nu ff de URL op van het filmpje...
Hier is het filmpje
http://www.viatech.com/en/Products/movie/thermals.zip
Ps. Cool Muziekje zit erachter
Hoe weet je trouwens wat voor VIA C3 er maximaal op je mobo'tje past? Op de sites van mobofabrikanten hebben ze het normaal alleen over Celeron of Pentium in geval van s370. Moet je dan gewoon de Mhz van de Intel cpu aanhouden of kan je er een veel 'snellere' VIA (qua Mhz dan) op zetten?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Verwijderd
Ligt aan wat voor voltage je mobo ondersteund ( vio/vcore ) gezien dat ze op lage voltage werkenneanderthaler schreef op 22 augustus 2002 @ 09:35:
[...]
Ik hoop niet dat die man er nog zit!Fimpje is al van 2001
Hoe weet je trouwens wat voor VIA C3 er maximaal op je mobo'tje past? Op de sites van mobofabrikanten hebben ze het normaal alleen over Celeron of Pentium in geval van s370. Moet je dan gewoon de Mhz van de Intel cpu aanhouden of kan je er een veel 'snellere' VIA (qua Mhz dan) op zetten?
ik zelf heb zoeen een shuttle sv24 met Via C3 933Mhz
werk perfect ( its mu servertje ) :-) er zit gewoon een kleine heatsink op me cpu, temp is rond de 40
15 seconden zonder fan? Ik ben na het modden wel eens vergeten de fans aan te sluiten op m'n ALPHA. Totdat m'n 1700+ ineens ergens tegen de 75 graden aanliepWe Are Borg schreef op 21 augustus 2002 @ 15:47:
Tijdens het casemodden (groen licht en raam) was ik vergeten mijn zalman fan aan te sluiten. Ik zet pc aan en alles begint te draaien en besluit achter via een 80x80 fan in mijn kast te kijken. Ziet er mooi uit. Kijk naar het raampje, zie ik dat de fan niet draait van mijn zalmanWindows inlogscherm stond er al 15 seconden! Heb toch maar even aangesloten
Zonder HS houden Athlons het maar een seconde uit ofzo (helaas uit eigen ervaring
Ik werk bij een bedrijfje dat zelfbouw servers levert, en veel klanten zijn nog wat huiverig voor Athlons vanwege het risico op overlijden...
Ik weet niet of het dan in de hammer zelf zit, maar als het er wel in zit, werkt dat (hopelijk) gewoon of anders neemt het moederbord dat wel overMnemonic schreef op 22 augustus 2002 @ 12:21:
Krijgt die dan ook zo'n throtteling als de P4? Dat zou wel vet zijn.
Ik werk bij een bedrijfje dat zelfbouw servers levert, en veel klanten zijn nog wat huiverig voor Athlons vanwege het risico op overlijden...
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
nothing special
Wat ik bedoel is dat juist veel klanten bang zijn dat op het moment dat er iets fout gaat (tijdens transport bijv.) en dan de athlon overlijdt doordat het mobo nét wat te laat was...Ik weet niet of het dan in de hammer zelf zit, maar als het er wel in zit, werkt dat (hopelijk) gewoon of anders neemt het moederbord dat wel over
Bij zo'n beveiliging als in de P4 zit je eigenlijk altijd goed...
Overigens wou AMD mij niet vertellen of ze wel of niet zo'n beveiliging gingen integreren.
Ik gebruik een Intel YA810E boardje uit een Ipaq desktop. Draait nu met een Celeron 500 OK, maar processor zonder fan zou niet gek zijn. Heb er nu zo'n coolermaster met stofzuigersound op zitten. Volgens een pdf file met technical references ondersteunt dit boardje Celerons van 300 tot 533 en P3's van 500 tot 733. Maar misschien was er bij uitgave van die reference nog geen snellere Intel leverbaar? Dat "vio/vcore" heb ik niet kunnen vinden.Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 11:30:
[...]
Ligt aan wat voor voltage je mobo ondersteund ( vio/vcore ) gezien dat ze op lage voltage werken
ik zelf heb zoeen een shuttle sv24 met Via C3 933Mhz
werk perfect ( its mu servertje ) :-) er zit gewoon een kleine heatsink op me cpu, temp is rond de 40
Wat zou het risico zijn als je een te snelle processor op een boardje prikt? Kan ie daarvan kapot gaan, presteert hij gewoon langzamer of doet ie het helemaal niet?
Mnemonic schreef op 22 augustus 2002 @ 12:43:
[...]
Wat ik bedoel is dat juist veel klanten bang zijn dat op het moment dat er iets fout gaat (tijdens transport bijv.) en dan de athlon overlijdt doordat het mobo nét wat te laat was...
Bij zo'n beveiliging als in de P4 zit je eigenlijk altijd goed...
Overigens wou AMD mij niet vertellen of ze wel of niet zo'n beveiliging gingen integreren.
Je bedoelt dat je niet wilt vertrouwen op de C.O.P. die op bepaalde nieuwe moederborden zit ?
Als je heatsink goed bevestigt is en niet te zwaar is blijkt die er wel opzitten.
Een cpu fan die uitvalt is niet zo'n ramp dan.
Dat is vrij gemakkelijk met een P4, maar met een Athlon dus niet, natuurlijk zijn er van die dingen als COP of zo, maar 100% zeker ben ik er niet van, en mijn klanten ook niet.
Ik heb zelf ook een Athlon 2200+ met een Zalman CNPS5100-Cu en speciaal om zijn schroefbevestiging gekocht.
De i810E chipset kan alle Coppermines aan, dus ook de snelste Pentium!!!, maar géén Tualatins.neanderthaler schreef op 22 augustus 2002 @ 12:50:
Ik gebruik een Intel YA810E boardje uit een Ipaq desktop. Draait nu met een Celeron 500 OK, maar processor zonder fan zou niet gek zijn. Heb er nu zo'n coolermaster met stofzuigersound op zitten. Volgens een pdf file met technical references ondersteunt dit boardje Celerons van 300 tot 533 en P3's van 500 tot 733. Maar misschien was er bij uitgave van die reference nog geen snellere Intel leverbaar? Dat "vio/vcore" heb ik niet kunnen vinden.
Edit: even de bovenstaande kreet bijstellen: alleen de B-0 en de nieuwere steppings van deze chipset ondersteunen ook de Pentium!!! Tualatins. De eerste A-2 stepping doet dat niet
Integendeel. Een heel goed voorbeeld is de gouwe ouwe 440BX. In de eerste instantie alleen bedoeld voor PentiumII en Celeron tot rond de 500MHz. Later kon je met behulp van juiste BIOS updates en/of converters ook Coppermines tot rond de 1GHz erop prikken. Uiteindelijk bleek het met behulp van enkele kleine modjes ook Tualatins aan te kunnenWat zou het risico zijn als je een te snelle processor op een boardje prikt? Kan ie daarvan kapot gaan, presteert hij gewoon langzamer of doet ie het helemaal niet?
Misschien zul je compatibiliteitsproblemen ondervinden, zoals met een BIOS die niet van de juiste microcodes is voorzien, een VRM die niet aan specs voldoet, FSB die niet op 133MHz kan (maar wel op 100MHz), etc.. Maar dat zijn allemaal kleine dingetjes en wanneer het eenmaal draait, dan draait het gewoon perfect
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Maar het ging mij er eigenlijk om of zo'n boardje ook de Via C3 933 aankon.BalusC schreef op 22 augustus 2002 @ 12:59:
[...]
De i810E chipset kan alle Coppermines aan, dus ook de snelste Pentium!!!, maar géén Tualatins.
[...]
Integendeel. Een heel goed voorbeeld is de gouwe ouwe 440BX. In de eerste instantie alleen bedoeld voor PentiumII en Celeron tot rond de 500MHz. Later kon je met behulp van juiste BIOS updates en/of converters ook Coppermines tot rond de 1GHz erop prikken. Uiteindelijk bleek het met behulp van enkele kleine modjes ook Tualatins aan te kunnen
Misschien zul je compatibiliteitsproblemen ondervinden, zoals met een BIOS die niet van de juiste microcodes is voorzien, een VRM die niet aan specs voldoet, FSB die niet op 133MHz kan (maar wel op 100MHz), etc.. Maar dat zijn allemaal kleine dingetjes en wanneer het eenmaal draait, dan draait het gewoon perfect
En over de compatabiliteitsproblemen (even de n00b-mode aan) als ik er zonder iets aan te passen een te 'snelle' cpu opzet, wat is het worst case scenario?
Ik neem aan van wel. Het is ook een FCPGA processor, evenals de Pentium!!!neanderthaler schreef op 22 augustus 2002 @ 13:10:
Maar het ging mij er eigenlijk om of zo'n boardje ook de Via C3 933 aankon.
Dat je PC dan helemaal niks doet.. Je PC gaat dan heus niet de rook op ofzo, mocht je dat verwachtenEn over de compatabiliteitsproblemen (even de n00b-mode aan) als ik er zonder iets aan te passen een te 'snelle' cpu opzet, wat is het worst case scenario?
Zoals gezegd heb ik nu zo'n Coolermaster-straaljager van Mycom waar je volgens mij ook flinke AMD's mee kan koelen.
Deze combo is bedoeld als download bakje op Wanadoo premium ook voor 's nachts. Maar ik hoor 'm zowat door het hele huis heen!
Dat zou ik niet al te hard zeggen. Als er ipv 1.5 opeens 1.8 Vcore door je tualatin gejaagd word heb je toch een probleem!BalusC schreef op 22 augustus 2002 @ 13:58:
Dat je PC dan helemaal niks doet.. Je PC gaat dan heus niet de rook op ofzo, mocht je dat verwachten
[edit]
Zie dat het niet om een tualatin gaat, maar het gaat om het idee. In het rotste geval gaan toch echt mobo en cpu de lucht in, maybe zelfs je geheugen en je pci/agp kaarten.....
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]