Toon posts:

Win 2k routing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eerst ff de config van de 2 nieuwe servers:
- File server, domain controller, doet nix anders dan betanden opslaan, draait DNS server en DHCP
- Comm. server, additional DC, Exchange 2k, Internet router met demand dial-out (het gebied waar de baas zit heb geen kabel, xDSL, etc :( ).

Nu wil ik de clients via die router op internet laten. Hoe krijg ik dit voor elkaar ? Ik heb al van alles geprobeerd:

-2e DNS server op die comm. server, helpt niet
-DNS van de provider dr in gesmeten, helpt ook niet....

Iemand enig idee wat ik fout doe ?

Verwijderd

De clients moeten uiteraard de router als default gateway hebben, tenzij één van je servers RRAS heeft draaien met de goede routes.

Om zinvol op internet te kunnen werken moeten ze ook de DNS servers van je internet provider kunnen gebruiken. Dat doe je door de configuratie van je DNS server aan te passen.
Standaard maakt Win2k er een "root" DNS server van als je hem i.c.m. met Active Directory installeert.
in de knowledge base van MS kun je vinden hoe je de . (= root) zone weghaalt en DNS forwarding instelt. Als jouw DNS server dan niks in zijn eigen zone vindt, geeft hij de query door aan die van je ISP.

edit:

Ik vergeet te vragen of je wel kunt pingen naar bijvoorbeeld de ip adressen van de DNS servers van je provider? Kan dat niet, moet je eerst de routing en NAT op de router goedkrijgen.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Wat voor foutmeldingen krijg je op servers/clients?? Wat heb je zelf al gedaan om tot een oplossing te komen?? Kortom: "need more input" :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:38

McMiGHtY

- burp -

Routing and Remote Acces juist geconfigureerd?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst bedankt voor jullie tips !! Ze hebben me geholpen.

Ik ben hier verder niet bekend, kreeg dit adres van een vriend van mij.

Goed, het werkt dus half inmiddels... De router wil zelf niet uitbellen, maar als ik dat ding handmatig laat bellen kan ik vanaf de clients wel op het internet. Is de verbindig echter verbroken, dan gaat hij niet zelf uitbellen... Ook hiervoor heb ik eea op de MS site gevonden. De config van de router:

NAT
-DHCP is uit, dr draait al een DHCP
-Name Resolution staat nu aan, hij weet nu dat hij bij elk onbekend adres verbinding moet maken

Internet dial up
-Valt niets in te stellen, behalve wat beveiligings dingen

Wat kan het zijn ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1