Softwarematig extra versterken

Pagina: 1
Acties:

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi medetweakers,

Omdat ik regelmatig naar lan's ga, gebruik ik dus ook de headset regelmatig.
Maar het probleem is dat ik het volume helemaal niet hoog genoeg kan krijgen voor een beetje normaal volume.
Met de speakerset (gare Highscreen :{ ) krijg ik wel normaal volume.
Aan de headset (Koss CS-100) ligt het niet want ik heb ook een Philips headsetje erop geprobeerd en de Koss op een andere pc suc6vol getest.

Mijn vraag is nu dus hoe ik de boel softwaremnatig nog extra kan versterken (buiten Windows en de player zelf).
Ik heb AC '97 onboard geluid op mijn ECS K7S5A. :)

T.net gallery | V&A ads

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 18:28
volumeregeling

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Deze staat ook al vol open :{ (lees mijn eerste post door en je ziet het staan :X )

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Je kan een versterkerkaartje kopen voor in je computer...Ik had er zelf een hele tijd terug 1 gekocht voor 10 gulden op een beurs. Werkt wel aardig.

• Morelore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01-2024
Mmm, onboard audio van de k7s5a is volgens mij helemaal niet voorzien van een eindversterker, alleen line-out. Dat ie dan zacht is kan ik wel begrijpen :)
Softwarematig gaat dat niet meer lukken.
Ik heb zelf speakertjes met daarop een hoofdtelefoonuitgang, die doet het wel altijd goed (gaat via de ingebouwde versterker).

Lore! Lore! Lore!

Verwijderd

Gewoon een headset versterker kopen of een geluidskaartje gebruiken met interne versterking (meestal maximaal 4 watt). Let op: de Live! versie heeft bijvoorbeeld geen versterking, de SB128PCI model 4810 die ik hier heb liggen heeft wel versterking.

Trouwens, je hebt ook hele g*ile equalisers/breakoutboxjes die in een 5 1/4'" opening passen en die ook versterking hebben voor koptelefoons...

Deze heb ik bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.futurepowerusa.com/images/newqgoldf.gif

Een review: http://www.ocaddiction.com/reviews/misc/newq/

Verwijderd

Tja, ik moet het je vragen: Je hebt toch niet ook nog een volumeregelaar achterop je geluidskaart? tja, ik moet het je vragen, sorry.

Enne, er zijn vast versterkers, ik geloof dat ik kort geleden er een paar had geprobeerd: Erg slecht geluid maar wel hard. Zoek ff wat met download.com of davecentral.com try some...
Pagina: 1