Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Recom Glostring Keyboard Mod

Pagina: 1
Acties:

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 12:23
kheb dus ff zo'n kitje gekocht, 3m string met een invertor.
Ben toen aan de slag gegaan en liet de invertor hard flikkeren en toen deetie nix meer... ff uitgangsspanning opgemeten en dr kwam iets van 4 volt uit.... lekker handig van me dus...
nu heppik ff het ding open gemaakt en drbinnen ff gekeken wattet allemaal is en toen aangezet en brande toen mn fikken aan een chippie zonder opschrift, ding wort erg heet, zwart rechthoekje met een gat erin en 3 pootjes...

is dat normaal?
en hoe kannik zo'n ding weer fixen? ben een absolute electro-noob nmlijk :P

Verwijderd

Punctatie en hoofdletter-gebruik zijn ook niet je sterkste kanten he?

Ik *denk* haast dat er niet veel aan te maken valt.

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
ik denk dart je gewoon ff langs de locale electro boer moet hobbelen en vraagt of ie het allemaal ff na kan meten. daar naa koop je et defecte onderdeeltje op nieuwe en ga je ff met de soldeerbout aan de slag.

[edit]
volgens mij iz het niet zo heel raar dat dat zwarte dingetje heet word, er zit ook een stukje metaal met een gat er in op, zodat het een beetje koelt

Verwijderd

Ga terug naar de winkel, je hebt toch garantie. Die knipperstand zit er niet voor niks op daar moet ie tegen kunnen.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:37
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 08:49:
Ga terug naar de winkel, je hebt toch garantie. Die knipperstand zit er niet voor niks op daar moet ie tegen kunnen.
Hihi... hij heeft 'm volgens mij gewoon laten vallen... ;) als in 'op de grond laten flikkeren'... en daar kan hij niet zo goed tegen denk ik.
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 07:33:
Punctatie en hoofdletter-gebruik zijn ook niet je sterkste kanten he?
Dat heet interpunctie en hoofdlettergebruik is één woord, wijsneus! :)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Ja oops, zie het nu ook. Ik heb ook zo'n glowstring in de ramplank en aan die invertor zit een switch met een continue en een knipperstand. Ik dacht dat ie op de flikkerstand >:) had gebruikt. En dan heb ik het dus niet over eventuele voorkeuren in de relationele sfeer!!!

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Klinkt als: laten vallen....
Wanneer dit niet zo is, meteen terug naar de winkel, die dingen zijn duur genoeg...

Always outnumbered, never outgunned!

• Helox-in-a-box
uhm, kheb de case zegmaar een beetje open gebroken :P

Verwijderd

Helox-in-a-box schreef op 21 augustus 2002 @ 17:01:
uhm, kheb de case zegmaar een beetje open gebroken :P
ROFL das je eigen stomme schuld dan. Toch maar weer ff een nieuwe kopen dan.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

kost je mooi weer effe 37 euro, ik heb dat er mooi niet voor over, koop wel effe 40 led's verschillende kleuren, en stop die er wel overal tussen, kost wel effe wat minder.

• Helox-in-a-box
verdomme, wat doet zo'n invertor eiglijk? kan anders tog zelf eentje maken? (of laten maken)

Verwijderd

idd, daar ben ik ook wel benieuwd naar...
Zo'n invertor is vast goed zelf te maken.
Is het niet gewoon een case om je batterijen, of heeft zo'n geval nog meer functies?

Ik zou wel willen weten waar deze Glostrings (lang genoeg voor een keyboard) los te koop zijn.

Weet iemand dat?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

Tarin

Just plain weird.

snap2guide: je hebt net de IA van KingofDos gemist.. maar die dingen zijn best te koop (bijvoorbeeld bij [url=http://www.powerparts.nl/[/url], daar komen ze van de IA ook vandaan (maar dan met 15% korting).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

offtopic:
Hee snappie jij ook al hier ? :) niet meer zomaar ut servers starten op dezelfde poort en ip als mijn to servertjes he want da werkt niet :P

Glostring kan je overal kopen zie ook de faq. Iedere gemiddelde webwinkel heeft tegenwoordig wel wat casemod rommeltjes.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Helox-in-a-box schreef op 21 August 2002 @ 04:17:
kheb dus ff zo'n kitje gekocht, 3m string met een invertor.
Ben toen aan de slag gegaan en liet de invertor hard flikkeren en toen deetie nix meer... ff uitgangsspanning opgemeten en dr kwam iets van 4 volt uit.... lekker handig van me dus...
nu heppik ff het ding open gemaakt en drbinnen ff gekeken wattet allemaal is en toen aangezet en brande toen mn fikken aan een chippie zonder opschrift, ding wort erg heet, zwart rechthoekje met een gat erin en 3 pootjes...

is dat normaal?
en hoe kannik zo'n ding weer fixen? ben een absolute electro-noob nmlijk :P
Moet je even met BaRF contacten. (of hij post hier gewoon een re-play :+ )die weet wel hoe je dat moet maken. dat zwarte ding met die 3 pootjes. Hij werkt nl bij onze lokale 'electroboer'

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Helox-in-a-box schreef op 22 augustus 2002 @ 03:26:
verdomme, wat doet zo'n invertor eiglijk? kan anders tog zelf eentje maken? (of laten maken)
Zo'n inverter werkt hetzelfde als een inverter van je CCFL. Alleen zal het wel een andere spanning genereren. Je kunt, als je toch niks meer hebt aan je glowstring zelf eens een CCFL inverter gewoon erop zetten en kijken of dat werkt.

Ik vermoet alleen dat de spanning te hoog is en dat je glowstring doorbrand ofzo.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
Dat zwarte dingentje met een stukje metaal en een gat is een tor. die dingen worden coms erg heet ja, plak er een stukje alu op , vergeet geen mica-sheet (ofzo) ter isolatie (metaal staat onder spanning)

TheS4ndm4n#1919

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Fout, dat heet een transistor.
En als je niet weet hoe je iets dergelijks repareert als elektro-n00b, breek 'm dan niet open; daar gaat je garantie van naar de gallemiezen, en ben je verder van huis.

Verwijderd

open breken is idd erg dom.. maarjah niet iedereen kan slim zijn.. je moet de mensheid toch een beetje op evenwicht brengen :)

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50
En dat zwarte dingetje is waarschijnlijk een spanningregelaar.

Net als de LM317T, maar dan voor hogere spanningen.

Ik denk, ik zeg het even. :D
Pagina: 1