Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Ik zoek goede (monster)kabels voor m'n Klipsch Promedia 2.1, kan iemand wat aanbevelen?? Prijs ongeveer 50-60 euro of zo...misschien weet iemand een Nederlandse site waar ik ze kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De standaard bijgeleverde kabels zijn goed genoeg.
Lees dit ook eens voordat je een beslissing maakt.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep.. klopt ook wel.. aan de ene kant geloof ik er ook niet in.. dure kabels.. maar aan de andere kant weer wel.

een goeie wat dikkere afgeschermde kabel is voor mij wel genoeg.. het word nog weleens voor correcties gebruikt.

Ook weet ik dat het zeker verschil kan uit maken.. bekabeling. Ook al is het technisch bewezen. geluid is uiteindelijk niet technisch. De ene houd van zilver, de andere van koper.. daar geloof ik niet zo erg in.. maar ik heb een mooi uitgebalanceerd set gehoord.. probeer dat dan eens met een stuk mindere kabels.. je kan wellicht het vershcil horen.. maar nu hebben we et over peperdure sets :)
(hé andré ?? >:) ) :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
Ja, leuk verhaaltje maar niet echt geloofwaardig, kom op ff nadenken he de amazing Klipsch 2.1 word geleverd met standaard kabeltjes van een paar knaken.
Oke sceptisch als ik ben dacht eerst dat het ook niet zoveel zou uitmaken toen m'n pa dure kabels voor z'n Meridian/Martin Logan set kocht, wat valt er nu te verbeteren? Komt gewoon al keisuper geluid uit gaat die flapdrol nieuwe kabels kopen, maar...toen hij de bende had aangesloten wist ik gewoon niet wat ik hoorde blijkbaar werd heel veel kwaliteit zwaar genekt door de voorgaande toch ook niet goedkope kabels, als je zelf een keer het verschil hebt gehoord weet je wel beter wat voor impact kabels kunnen hebben.

Zo is het dus ook met de Klipsch, die wordt zwaar genekt door de kabeltjes die ze erbij geleverd hebben dat is niet disputabel dat is een feit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
Tyrian schreef op 21 augustus 2002 @ 04:02:
De standaard bijgeleverde kabels zijn goed genoeg.
Lees dit ook eens voordat je een beslissing maakt.
En dat neem je gewoon aan na het lezen van zo'n verhaaltje?
Klipsch verkoopt niet voor niks zelf ook al monster kabels voor z'n sets, Monster Cable is een van de oudste meest (wereld)bekende fabrikanten van audio/video kabels dit zijn ze echt niet geworden door crap te verkopen. Wat je mensen al niet wijs kan maken met wat dure woorden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 17:26

JT

VETAK y0

Ik heb van die oranje/zalmkleurige kabels gehaald voor me Z560 en dat maakte wel degelijk verschil. Vooral in de hoge tonen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja..

Ik geloof er ook niet in hoor.. voor het 99% zit het toch tussen je oren.
De ene kabel zal best wel (kwalitatief) beter zijn dan de ander, maar als een audiofiel het verschil niet hoort tussen een kabel van 2 euro de meter, en een van 30 euro de meter, dan ga je je toch wel wat afvragen... niet?

Mja je moet het zelf maar weten... als jij geld wilt weggooien (imo) dan moet je dat lekker doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jij vind dat het tussen de oren zit. Die kabel die ik tussen mijn Tannoy's en Yamaha's zitten kosten iets van 3-4 euro de meter. Die me pa heeft (Van Der Hul Clearwater) kost 30 euro de meter. Moet jij maar is een goed klassiek stuk gaan spelen met klasse A. Een gigantisch verschil, en ook met andere muziek en versterkers. Je moet eerst maar is gaan luisteren voor je oordeelt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 21 augustus 2002 @ 21:22:
Jij vind dat het tussen de oren zit. Die kabel die ik tussen mijn Tannoy's en Yamaha's zitten kosten iets van 3-4 euro de meter. Die me pa heeft (Van Der Hul Clearwater) kost 30 euro de meter. Moet jij maar is een goed klassiek stuk gaan spelen met klasse A. Een gigantisch verschil, en ook met andere muziek en versterkers. Je moet eerst maar is gaan luisteren voor je oordeelt.
Nee, dat is niet waar.

Er is laatst nog een grote test geweest met meer dan 20 audiofielen, en slechts 1 kon daadwerkelijk verschil horen tussen snoer van 2~4 euro de meter , en snoer van 20 euro of mèèr de meter.

En dan kom jij aan dat ik me dat inbeeld...dream on :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Gelukkig kan ik me basseren op prkatijk ervaring, jij moet het doen met lettertjes. Om mee te beginnen, vertel is van wie de test was, met wat voor opnames, speakerkabels, speakers, amp, interlinks en cd speler.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op 21 augustus 2002 @ 23:16:
Gelukkig kan ik me basseren op prkatijk ervaring, jij moet het doen met lettertjes. Om mee te beginnen, vertel is van wie de test was, met wat voor opnames, speakerkabels, speakers, amp, interlinks en cd speler.
jij schrijft ook dat ie zelf maar eens moet gaan luisteren, en hij komt weer met een of andere test aan zetten...dat zegt wel genoeg...

• Neogenic
Oke allemaal leuk en aardig die reacties maar dat ik er nou echt wat mee opschiet, ik zoek dus nog steeds (Monster) Cables voor m'n Klipsch 2.1 speakers!
Reageer nou ff als je goede kabels kan adviseren en ga je eigen mening ff fijn ergens anders verkondigen please...na 10 replies nog geen ruk opgeschoten...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Neogenic schreef op 22 augustus 2002 @ 12:00:
Oke allemaal leuk en aardig die reacties maar dat ik er nou echt wat mee opschiet, ik zoek dus nog steeds (Monster) Cables voor m'n Klipsch 2.1 speakers!
Reageer nou ff als je goede kabels kan adviseren en ga je eigen mening ff fijn ergens anders verkondigen please...na 10 replies nog geen ruk opgeschoten...
weet je wat je moet doen? klinkt misschien heel erg standard hoor..
stel eerstje budget vast... want "er is altijd beter" en als je het beste wilt hebbenheb je veel centjes nodig..

wat je daarna doet is gewoon een hoop reviews lezen...

verschil in kabels word vaak verteld dat het corrigeert, kijk welk beeld jou klipch mist en kijk en lees welke waarschijnlijk voor jou het ebste zal gaan betekenen..
zet een aantal op je lijstje.. kijk welke zaak de meeste kabels heeft, en ga dan kijken(of/en horen) daar welke prijs kwaliteit verhodingsgewijs jou je het beste lijkt

edit : ik zien jou budget. eens ff neuzen

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wel ietjes duurder : (bij rikstoet.nl)

-profigold HQ Audio interlink RCA / RCA Euro 76,6

Chord-Co Chrysalis 1 mtr Euro 68,07

Chord-Co Calypso 1 mtr Euro 45,38

• JT

JT

VETAK y0

Neogenic schreef op 22 augustus 2002 @ 12:00:
Ha, daar is de vrolijke man :D

Ecodan warmtepomp

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:45

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 22:10:
[...]

Nee, dat is niet waar.

Er is laatst nog een grote test geweest met meer dan 20 audiofielen, en slechts 1 kon daadwerkelijk verschil horen tussen snoer van 2~4 euro de meter , en snoer van 20 euro of mèèr de meter.

En dan kom jij aan dat ik me dat inbeeld...dream on :Z
Lekker algemeen weer, er wordt zomaar ff een test gedaan met wel 20 audiofielen (waar laat je ze, grote hotspot zeker met Bose Direct Reflecting ® zodat je alles hoort rondgalmen, behalve een stereobeeld >:) )
Het prijskaartje van de kabel zegt niet alles, wel de constructie en per merk verschilt dat behoorlijk.

Ik ken deze Klipsch niet zo, maar als hij een hoog rendement heeft, dan hoef je geen super dikke kabels te nemen.
Monster heeft ook betaalbare series, bijv. bij Multifoon in R'dam.
VdHul kun je ook proberen, maar die is vaak duurder dan Monster.
Kijk ook eens wat het verschil is tussen standaard 4mm2 en 6mm2 draad, met of zonder aardedraadje ertussen, zoals Dick Bakker (R'dam) van de rol verkoopt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• JT

JT

VETAK y0

Speedy-Andre schreef op 22 augustus 2002 @ 17:46:
[...]

Lekker algemeen weer, er wordt zomaar ff een test gedaan met wel 20 audiofielen (waar laat je ze, grote hotspot zeker met Bose Direct Reflecting ® zodat je alles hoort rondgalmen, behalve een stereobeeld >:) )
Mwuahahahaha >:) })

Ecodan warmtepomp

• Neogenic
De AudioQuest Type 4 (zeer aanbevolen in reviews) of de XLO ER-14 kabels schijnen al vele malen beter te klinken dan de Monster Cable upgrade die ze op Klipsch.com aanbieden.
Volgens mij kun je die kabels alleen kopen/bestellen bij de betere (on-line)audiowinkels.... ff verder surfen dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31
Misschien dat je de speakers eens in een houten behuizing zou kunnen inbouwen inplaats van je bezig te houden met een andere signaalkabel. Plastic is namelijk niet het ideale materiaal om speakers van te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Jag schreef op 23 augustus 2002 @ 00:51:
Misschien dat je de speakers eens in een houten behuizing zou kunnen inbouwen inplaats van je bezig te houden met een andere signaalkabel. Plastic is namelijk niet het ideale materiaal om speakers van te maken :).
misschein is het alleen een plastic laagje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
Eeumh, misschien een leuke suggestie voor 'Eigen huis en tuin' maar bar weinig behoefte aan om m'n speakers open te slopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
Komt regelrecht van Audioquest.com één der beste kabelfabrikanten...

"There really is no such thing as the "right" cable for any system. The only way to obtain the very best performance from any system is to ensure that distortion is reduced as much as possible. A better cable introduces less distortion into the system than an inferior cable - it doesn't improve the signal that it's carrying."

dus...

Betere kabels beter signaal?? ...Nee!

Betere kabels minder vervorming? ...Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

das altijd zo.. :)
hoe meer verbindingen hoe minder het geluid(ruis etc)l..
er zijn echter wel kabels wat anders klinkt.. maar wat is het beste? :9

ach... voor mij zijn de kabels meer een trots dan een behofte.. ik gebruiok normaal altidj mic mk-105 kabel.. vind ik lekker :)

voor audiosetjes vind ik het wel kinky staan B-) (mensen kpen toch ook zilver om te dragen ?? :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:52
JT schreef op 21 augustus 2002 @ 21:22:
Die me pa heeft (Van Der Hul Clearwater) kost 30 euro de meter.

Als je pa voor geld genaaid wil worden, kan'ie beter naar de hoeren gaan :D

http://www.tannoy.nl/Prijslijsten/VDHPM.PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Laatst online: 19-09 21:31
Lampje schreef op 23 augustus 2002 @ 20:46:

[...]

Als je pa voor geld genaaid wil worden, kan'ie beter naar de hoeren gaan :D

http://www.tannoy.nl/Prijslijsten/VDHPM.PDF
Hij probeert te zeggen: Die kabel kost maar 6 euro de meter })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dan wast 30 gulden, en das lang geleden :D En ik heb nu gekeken op z'n kabel, tis de Hybrid, en om de een of andere reden verwissel ik die 2 altijd :(

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:52
JT schreef op 23 augustus 2002 @ 20:52:
Dan wast 30 gulden, en das lang geleden :D En ik heb nu gekeken op z'n kabel, tis de Hybrid, en om de een of andere reden verwissel ik die 2 altijd :(

Welke hybrid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Damnit, waarom moest je dat nou vragen, kon ik weer gaan lopen om te kijken :( :P De CS122

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1