mp3 speler of minidisc

Pagina: 1
Acties:
  • 530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-03 21:16
De vraag is wel duidelijk denk ik, wat is beter/verstandiger: een portable minidisc recorder of een mp3speler? En waar kan ik deze online bestellen?

Een dag niet geraved is een dag niet geleefd.
-rAvers(bekende wijsgeer) 1999-

Verwijderd

minidisc vind ik persoonlijker relaxed door meerdere schijfjes etc :)

• Bigs
  • Niet online
Yup en dat je er ook nog wat aan hebt voor het geval dat de mp3 standaard ooit nog verdwijnt (alhoewel dat de komende jaren waarschijnlijk nog niet zo zal zijn).
Minidisc recorders zijn niet zo veel duurder (eerder goedkoper), maar er kan wel meer op en je kunt meerdere schijfjes gebruiken. Enige nadeel is misschien het iets hoger batterijgebruik en het wat hogere gewicht.

Tip: www.minidiscworld.nl

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ik heb minidisc en ik zou eerder een nieuwe minidisc walkman (om bij te blijven :)) dan een mp3 walkman kopen.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-03 11:10

bloasfist

Slot-A Crew

mp3 speler is in prinicpe wel beter (geen gezeik met schijfjes ed), maar zolang het zo duur blijft (64 mb=reteduur) en je dan maar 20 mp3tjes erop kan knallen zou ik keihard voor die minidisc gaan!

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Ik heb liever gezeik met schijfjes, dan met verminkte downloads, of versleuteld, lekkermakertjes....

Voor mij DAT en MiniDiscs.....

http://dit.is/HardwareXpo

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
maar wat dachten jullie van de neuwe spelertjes met WMA support? Das wel ff beter! Zelf wil ik de Rio 600/800 met 500MB Backpack, maar waar kopen?

Verwijderd

Ja, maar als je nou eens de hipzip van iomega koopt? Daar kost een schijfje ook nog maar 20 piek voor 40mb, da's al een stuk goedkoper dan die flash-geheugens! Bovendien gaat het opnemen een stuk sneller dan bij minidisk, waardoor je er maar een paar nodig hebt, tegenover een heleboel voor minidisk omdat je een md maar een keer wilt opnemen!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:09
Voordeel van minidisc is dat je niet gebonden bent aan een computer. Als je een MP3 of een ander dergelijk apparaat heb en je gaat op vakantie ben je gebonden aan 32 of 64 MB aan muziek die erop zit. (Of je moet natuurlijk een laptop meenemen) Minidisc kan je op elke stereo, microfoon, TV, video, computer, alles wat ook maar een lineout heb kan je het op aansluiten. Daarnaast neem je gewoon een stapel discs op en meenemen die handel. Verder is minidisc ook een goedkoop medium. 5 p/stuk voor 74 of 80 min. Dat is nog steeds veel minder als die cliks en op cliks past maar 35 minuten ongeveer.

Ik zal niet zeggen dat de kwaliteit van minidisc veel hoger is maar zeker bij digitale opnamen met je opticalout hoor je wel verschil. Nadeel is wel dat een MP3'tje nogmaals gecomprimeerd wordt via het atrac systeem. Het Atrac systeem heeft wel een andere compressie verhouding geloof ik MP3 ongeveer 1:10 en Atrac 1:6 ofzo.

En minidisc heeft natuurlijk leuke opties zoals het verplaatsen, splitsen ed van liedjes.

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb een minidisc waar ik tevreden mee ben. Een mp3-speler zou ik niet meer kopen. Wellicht wel zo'n mp3 cd-speler. Kun je giga veel muziek meenemen op één cd'tje.

Nadeel van dit laatste is wel dat eea veel groter is.

Als je alleen minidisc of mp3-speler bedoelt i.v.m. formaat zou ik echt voor minidisc gaan.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
edit:

dubbelpost.....

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:18

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou voor de MiniDisc gaan, idd veel relaxeter met de schijfjes ipv met het geheugen van MP3-Player. Het enigste nadeel van de MiniDisc is, dat je het moet opnemen, bij MP3-Player kan je gewoon slepen & kopieeren e.d. is veel makkelijker (denk ik, zelf geen ervaring mee...)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MiniDisc, heb ik ook

Ik heb de rio een X mogen lenen en ik heb zelf de MD-SR70 van Sharp (500 ballen op neckermann.nl), MiniDisc is veel beter!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:33

uibeltje

Idiotheque

MiniDisc heeft idd betere geluiskwaliteit als MP3 (uitgaande van 128 kbps MP3's) en er bestaan ook zeer kleine walkmans. Ik heb zelf de Sony MZ-E55 en die is precies zo groot als 2 md-doosjes op elkaar. De accu gaat ook enorm lang mee, een uur of 14. Alleen de prijs was iets minder, 800 piek en hij kan alleen maar afspelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/asahi_images/mz-e55-1.jpg

Kewl dingetje niet?
* uibeltje is er ook erg blij mee en tegenwoordig is ie stukken goedkoper

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:52

Flotter

Pelipper!

Enige nadeel van MiniDisc vind ik de fragmentatie. Als je veel opneemt, wist, knipt en plakt raken de schijfjes gefragmenteerd (net als HDD) en kun je niet meer 'combinen', maar ik denk dat dat bij normaal gebruik wel meevalt (hebben er hier bij de lokale radio wel es last van). Verder is het een geweldig systeem!

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• bloasfist
  • Laatst online: 31-03 11:10

bloasfist

Slot-A Crew

cool hoe dat afstandsbedieninkje er ook zo magisch boven blijft hangen :)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-03 15:36

Petuhr

FreeBSD

Ik ga binnenkort ook zo'n Minidisc speler kopen... mp3 is leuk voor op pc, maar niet als portable omdat dat klotegeheugen zo duur is... ( en omdat ik al een Minidiskdeck heb staan ) :)

• Morgoth
  • Laatst online: 23-03 09:51
waarom geen mp3 discman? Die heb ik ook en werkt prima hoor! Geen gekloot met bandjes, beperkt en duur geheugen gewoon lekker makkelijk een CD. Staat een review op t.net en hij is te koop bij www.regenboog.net

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 08:11

Theeboon

theebonen bestaan!

jah en als mp3 niet meer de standaard is.. boeie, je zult altijd nog wel mp3-encoders vinden zodat je ze gewoon zelf maakt :)

"I sit in my room and imagine the future."

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hallo?! Niemand van WMA gehoord? Neemt minder in als mp3 en nieuwe spelers ondersteunen het, en die zijn tewvens met software te upgraden zodat ie ook ander formaten kan afspelen.

Verwijderd

hhhmm ik dacht toch echt dat deze conversatie eigenlijk allang verleden tijd was/is.. in mijn ogen heeft de mp3 speler allang gewonnen. en dan doel ik vooral op de mp3-disc-man. nu grote bedrijven mp3 gaan omarmen philips en sony gaan nu beide minisets op de markt brengen die mp3 gaan afspelen ook dat de prijs van cd's niks meer kost en dat er meer als 10uur muziek op 1cd kan?? lijkt me echt een mega voordeel voor mp3 discman.. ja en dat gezeur over vqf en wma dat mag van mij ook wel eens afgelopen zijn, aangezien ze het beiden niet hebben gered op de grote markt. Als je dan toch overweegt om een mp3 discman te gaan kopen zou ik of de philips kopen of nog even wachten op 1 die id3 ondersteunt. wat vooral met grote collecties erg handig is.. Ik snap werkelijk niet wat mensen nog blijven zien in minidisc... het blijft een verijdeld cassette bandje. veel te prijzig en neemt veel te veel tijd in beslag.
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/mp3spelers/gif.pic/philipsexpanium.gif
nu wachten dat je op de schoolpleinen gewoon de nieuwste mp3 cd's kan krijgen voor weinig met de nieuwste nummers en cd's... misschien moeten de Free Record Shop toch maar eens hun naam eer gaan aandoen!! :) :p

• maupie
  • Laatst online: 30-03 20:34
We moeten 1 ding niet uit het oog verliezen.
Wilt die gozer nou een klein medium, Ga dan voor de MD, Maakt het geen bal uit....
MP3 Discman. Ik heb er zelf een. Eniga nadeel van dat app. is dat ie tussen elk nummer (van een normale cd dan, ik weet niet hoe het met mp3 is want dat is mijn vrouw d'r gebied) 2 secondes pleurt. Da's erg lastig als je bv een mix cd luisterd. Maar voor de rest. Iets beter oordoppen kopen en gaan met die banaan

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Verwijderd

Dan heb je het op zeker over die Lennox Maupie.
Ik heb hem zelf ook.
Mp3 speelt tie perfect, niks te klagen maar bij audio buffert hij twee sec voor het nummer afgelopen is.
Inderdaad vooral te merken bij mixes.
Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit aangezien ik hem voor mp3 gekocht heb maar het zou toch niet mogen.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 12:36
Ik zou een Lennox MP3 speler kopen. Past veel meer op. Geen gefuck met meerdere schijfjes. Mp3'tjes maken van je eigen cds natuurlijk kost ook weinig tijd. en daarnaast kun je em ook op eigen stereo aansluiten. prijs is ook hetzelfde bijna dus waarom niet. Minidisc gaat er volgens Philips en Sony binnen 4 maanden uit...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 31-03 21:16
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Geplaatst door Petuhr - vrijdag 20 oktober 2000 20:37

Ik ga binnenkort ook zo'n Minidisc speler kopen... mp3 is leuk voor op pc, maar niet als portable omdat dat klotegeheugen zo duur is... ( en omdat ik al een Minidiskdeck heb staan[/quote]

Bij www.sony.nl kost zo'n ding nu maar 100 gulden..... Alleen moet ik een portable minidiscrecorder hebben.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20

Apache

amateur software devver

de nieuwe DAP van creative heeft standaard een HD van 6 gigs!!, en er zit een remote bij.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Universal Creations
  • Laatst online: 31-03 21:20
Ga voor een philips rush => kleiner dan een md-spelertje (maakt niet uit welke), zuiniger, 64mb geheugen, usb-aansluiting, te gek uiterlijk, de prijs is alleen iets minder Fl. 799,= maar dan heb je ook wat.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik zit nog te twijfelen tussen enkele Minidisc spelers. Te weten:
* Sharp MT831
* Sharp MT20
* Sony MZ R70

Ik wil hem graag aan mijn Terratec Xlerate Pro hangen. Een Toss-link kabel moet er dus wel bijzitten. Heeft iemand van jullie ervaring met deze spelers? Laat het mij dan even weten.:)

Bas

Tjielp... een vogel.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03 21:45

schizofreen

ik & jij

ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen MD en MP3
uiteindelijk heb ik gekozen voor de MD en ik ben er zeer tevreden mee, vooral het wisselen tussen schijfjes is veel makkelijker als met een MP3-man.
ook al heb je niet zoveel geld te besteden kun je al een behoorlijk goede MD speler kopen zoals ik heb gedaan.
Let wel op, er is een groot verschil in rpijds tussen een MD speler met afstandsbediening en een MD speler met display-afstandsbediening
zelf heb ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.sharp.nl/images/listen/MDSR70ZL.gif

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Vertel eens hoe hij bevalt. Zit er een Toss-link kabel bij. En wat kost ie eigenlijk.
Tell me all.

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Allemaal hartelijk dank voor de reacties, het was namelijk mijn topic.(ik ben de broer van Dr_Frickin_Evil) Nee, niet Mini-Me....
Maar ik ga toch voor de minidisc(zoals de meesten ook aanraden), waarschijnlijk die van Sharp. Portable recorder e.d. voor 379 gulden, das toch echt geen geld, dacht ik zo.

Thx, people!

Verwijderd

Is er iemand, die misschien nog een goede internetsite weet, waar je die minidiscdingen kan bestellen?? Dat is misschien wel goedkoper, voor een nieuw model dan.

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Welke is dat dan voor 379,=. Toevallig de Sharp MT15? Die heeft toch geen bijgeleverde Optische kabel?

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

lijkt mij dat die mp3-cdspeler geen lang leven beschoren is. zo'n CD is denk ik een tijdelijke oplossing voor het probleem waar mp3spelers mee kampen, nl. opslag ... ikzelf wacht even af, misschien dat er op korte termijn een doorbraak is waar het die opslag betreft. ik zet mijn geld in op MP3.

mp3-cdspeler en minidisc... tja mechaniek/loopwerk spreekt mij persoonlijk niet zo erg aan :)

• whiteguy
  • Laatst online: 30-03 09:28
Ik heb zelf de lenoxx mp3 discman, en hij bevalt me prima. Geen gezeik met disks oid omdat ik aan EEN cd voorlopig genoeg heb. Nadeel van minidisc vind ik het opnemen, en ik maak die mp3 cd's toch wel, het zou zonde zijn om al die mooi gedownloade/zelf ge-encode mp3's niet op cd te fikken. Over kwaliteit.. tja minidisc gebruikt ook een soort compressie (gelijk aan 320 kbit mp3) maar 192 kbit mp3 vindt ik genoeg.
Dat ie ook nog "gewone" cd's afspeelt is natuurlijk handig.

advies: als je echt een kleine speler wil een minidisc, anders de lenoxx

Verwijderd

Ik geloof dat het deze was voor 379,-:

http://www.wehkamp.nl/images/artikelen/724409.jpg

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

[topic in leven houden modus]
Niemand heeft dus ervaring met deze drie?
* Sharp MT20
* Sharp MT831
* Sony MZ R70
[/topic in leven houden modus]

Bas

Tjielp... een vogel.

• ALH
  • Laatst online: 30-03 18:50

ALH

nee, ik heb de MZ-R90 :9

die is superrrr-relaxed :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik ben vandaag in de winkel geweest en het wordt toch wel deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.com/media/sony_mzr_700.jpg

Kost nu 499,=

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Ha Bas,
Kan die ook opnemen of niet?????

• bjorn
  • Niet online
kan ie ja, ik wil hem ook gaan kopen. zeg ff hoe die bevalt!

Verwijderd

Welke Sony is dat??????

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Die sony kan opnemen, inclusief optische kabel (toss-link) & accu. Ik ga er denk ik een kopen. Hij is nu 100 piek goedkoper door een actie van sony. Als je er een koopt moet je er wel even naar vragen. Als ze een nog een in het magazijn hebben, wil dat niet gelijk betekenen dat de kortingsbon er ook in zit.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Dit is een MZ R70

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Dus nu is ie 499??? das ook niet veel geld eigenlijk! Welke geluidskaarten hebben eigenlijk allemaal een optische uitgang en wat kosten ze??
Ik ga die Sony ook maar kopen denk ik....

Verwijderd

niemand???

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb em gekocht. De MZ R70. Hij was natuurlijk niet op voorraad, dus moest ie besteld worden. Enkele kaarten met een Toss-link optische uitgang zijn: Xitel storm platinum en de terratec Xlerate pro. Ik geloof dat de uitgebreide versie van de SB live het ook heeft.

Als ik hem heb, dan post ik de resultaten wel.

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Wil je:

1 Klasse kwaliteit geluid voor een redelijke prijs - dan koop je MD
2 Gelijke of mindere kwaliteit geluid, voor een iets betere prijs - dan koop je CD/MP3
3 Wil je slechtere kwaliteit geluid, voor een matige prijs - dan koop je MP3

Je wilt toch niet zeggen dat je MP3 op 192kB of meer op een speler gaat zetten waarvan het geheugen zo duur is he?

Verwijderd

Is er eigenlijk een manier om MD's te recorden vanaf je PC zonder dat je de hele tijd hoeft te wachten (dus dat 'ie sneller dan 1x record) ?

En waarom staat er bij al die MD players en recorders "Mono playback" ? Mono ?!

Dit zullen wel stomme vragen zijn, maar ik ben nou eenmaal een Minidisc nitwit.

EDIT: Nog een vraagje, jullie hebben het over de optische uitgang vd SB Live!, wordt daarmee de SPDIF uitgang bedoeld ?

Verwijderd

Nee, je kan je MDspeler niet aansturen met je PC om `m sneller te laten lopen. Die optie zou er wel moeten komen vind ik...

Je moet je MD op stereo opnemen, niet op mono, dan speelt-ie dus ook mono af. Deze optie is er om meer data op je MD-tjes te kunnen zetten, bv voor gesprekken opnemen, enz.

Enne Toslink is ontwikkeld door Toshiba en SPDIF is van Sony en Philips (SP). Volgens mij identiek aan elkaar......

Verwijderd

Ik heb dus zo'n portable md aangesloten op mijn terratec dmX nogiets (wel relaxed kaartje voor 160,- bij vobis met optische uit). Maar als ik mp3 opneem op die manier door ze met winamp af te spelen zit ik met een probleempje. geen trackmarks! is hier wat aan te doen? :?

Behalve dan een pauze van 3 sec. want dat zuigt bij gemixte cd's etc....

Verwijderd

Dat vind ik dan toch wel een enorm nadeel... zit je 80 min vast aan opnemen om 80 min muziek te luisteren...

Verwijderd

Even belangrijk puntje, valt het niet op dat (bijna) iedereen die een minidisc speler heeft er uitermate tevreden over is? Voor mij geldt hetzelfde, eerder een nieuwe minidisc dan een mp3 speler alhoewel die Philips CD/MP3 man mij totaal niet verkeerd lijkt overigens.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
Nee, je kunt niet sneller dan 1x speed opnemen op je MD jammer genoeg en er staat mono-recording/playback omdat je dat 2x zoveel kunt opnemen (dus 2x75 minuten). Natuurlijk kunnen ze ook stereo.

Yep, de optische uitgang is vaak SPDIF, maar niet altijd... SPDIF kan volgens mij ook via coax zijn. Ik gebruik m'n Xlerate Pro voor mijn minidisc (optisch en SPDIF)

Verwijderd

Kan die MZ-R70 ook m.b.v. een microfoon opnemen???

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Dat weet ik niet. Het is in ieder geval geen dicteer apparaat. Wanneer ik hem ontvang, zal ik het testen

Bas

Tjielp... een vogel.

• DarkHelmet
  • Laatst online: 28-03 13:21
MD ALL THE WAY!!!
Gebruik al enige tijd MD.
Is superhandig.
En toch redelijk goedkoop (voor mij).
Bandjes heb ik nooit veel gebruikt, en wilde toch eens wat over kunnen nemen, zonder gelijk (toen nog) een dure CD-Writer te kopen.
Kocht de MZ-R35. Groter en zwaarder dan een walkman, maar wel heel compleet.
Ook nog goed als recordertje voor interviewen & such.
Heb tijdje geleden uit Hong Kong een MZ-E77 over laten komen. Super koel gevalletje.
24uur met ACCU en 56uur met ACCU&Batterij.
Weegt geen niks noppes nada.
En MD's zijn ook maar 4,- per stuk.
Hele handige edit mogelijkheden.
Heb nu ook een deck erbij. Een zilvere MDS-JE530 ook heel tof, en makkelijker dan kloten op een portable recorder.
Alleen heb ik toch liever de high-end versie:
MDS-JB930 (of de 940).
Maar ja das weer meer doekoes.

BTW als iemand die 530 van mij wil kopen, mail me dan maar....

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• DarkHelmet
BTW je hebt nu voor 800,- een MD deck waarmee je ook 4x kan overnemen van CD->MD.
Toch wel aardig lijkt me.
En waarom MD zo sloom opneemt?
Snel hoeft het ook niet perse te zijn.
Bij MP3 kun je niet zomaar 40 Flashreepjes kopen, is niet te betalen, daarom moet je snel alles kunnen wissen en opnieuw kunnen opslaan.
Bij MD laat je hem gewoon de CD opnemen terwijl je hem luistert. Of van de PC overnemen, terwijl je naar de radio/CD-speler luistert.

Ik zou alleen een MP3 speler kopen als die functie zit ingebouwt in een DVD speler die ik zowiezo al wil... :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

PZZ, 2 mogelijkheden: of je neemt analoog op, dan moet je "T.mark sync." aanzetten of eventueel handmatig tracknummers inlassen.
Als je digitaal opneemt, dan gewoon handmatig.(want blijkbaar geeft winamp dat niet door, wat me errug stug lijkt)

MrT, ik kan je niet meer dan gelijk geven!

Ravers en Bas, als je een analoge mic hebt, gewoon op analoog opnemen.

Darkhelmet, probleem bij 4x overnemen= zelfde merk apparatuur en ik ben toch ech nie van plan om alles Sony te hebben, ik hou wel gewoon m`n Technics en Kenwood apparaten.
Als je opneemt vanaf de PC kan je dat ook beluisteren, in en uit beide op versterker aansluiten.
Ennuh.....heb je die MZ-R35 nog? Zo ja, wa moet-ie kosten? ;)

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Geeft winamp geen signaal (voor synchro opnemen) door als je een MP3 afspeelt? Ik geloof dat ik gezien heb dat het wel kan.

Bas

Tjielp... een vogel.

• DarkHelmet
St&er

Tja heb je MZ-R35 nog wel, of toch niet.
Ligt bij me zusje lief.
Als je hem echt wilt, zal ik wel ff aan mijn zusje vragen of zij hem wilt (want mijn zusje lief gaat voor, ze 'test' (sloopt :)) hem nu).
Dan mail ik nog wel trug OK?
Wel heb ik dus zeker een MDS-JE530 voor je, zilver! :)

• Byzanthy
  • Laatst online: 05-05-2025
'k heb zelf al tijden een minidisc-player (mz-E33 van sony) en mini-disc recorder (midi-component). Maar sinds ik een auto heb waar'n cd-speler in zit gebruik ik die minidisc's praktisch niet meer, veel makkelijker om effe een cd'tje met mp3-tjes vol te branden.

Een minidisc met MP3 opslag-mogelijkheid zou natuurlijk het meest ideaal zijn :)

• DarkHelmet
Byzanthy, kweenie of dat ECHT een grapje was.
Maar MD is in feite al een MP3 speler.
Dan niet met MP3 codec, maar met ATRAC.
Is ook een compressietechniek.

Verwijderd

Hoi, heb inmiddels een portable minidiscrecorder gekocht, voor 579,30 - 100= 479,30. De Sony MZR70, alleen nu nog een guillemotkaart, of een andere met een optische uitgang. Iemand ervaring, of een andere optie??? Heb nu een Live Player!

En ja, hij kan schijnbaar ook met een microfoon opnemen, leuk voor op een party of in een discotheek!

• DarkHelmet
BTW, de volgende MD speler is in mijn bezit, en hij roeleert.
Je kunt bijv. de Bass & Treble zelf instellen
elk in 7 stappen.
Afbeeldingslocatie: http://www.darkhelmet.quickonline.nl/mze77.jpg

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-03 22:59
Huh?? MiniDisc eruit?? Hoe dat zo?

Verwijderd

Hoi, heeft er iemand ervaring met het gebruik van microfoons met een minidisc, en dan vooral kleine pc microfoons, want de officiele van sony kosten al gauw 250(tweehonderdvijftig!!) gulden, beetje veel vind ik!
En iemand nog een idee voor een geluidskaart met optische uitgang??

Verwijderd

Goedkoop kaartje met optische uitgang:
Terratec DMX XFire 1024!

• Byzanthy
  • Laatst online: 05-05-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 14:12 schreef DarkHelmet het volgende:
Byzanthy, kweenie of dat ECHT een grapje was.
Maar MD is in feite al een MP3 speler.
Dan niet met MP3 codec, maar met ATRAC.
Is ook een compressietechniek.[/quote]'t was geen grapje.
MD maakt welliswaar gebruik van een geavanceerde compressie-techniek a-la MP3, de praktische voordelen van MP3 heeft't niet. Wat ik bedoel is: MD is ook bruikbaar om data op te slaan, maar dergelijke schijfjes werken (naar ik meen) met een ander file-systeem dan de muziek-MD'tjes. Het mooiste is natuurlijk als je MP3's als FILE kunt opslaan op'n MD-disk en afspelen in 'n MP3-geschikte MD speler. Heb je de voordelen van beide systemen te pakken.

Maar dat blijft waarschijnlijk wishfull thinking.

edit:

Effe een update:
na wat zoeken blijkt dat de link MP3-MD al gemaakt is:
http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/chronicle/archive/2000/02/17/BU90773.DTL
OK, als ik't zo lees blijft't wel 1 op 1 qua kopieer-snelheid en houd't niet meer in dan't simpelweg OPNEMEN van MP3 op MD. Maar 't klinkt wel aardig.

update 2:
Wat ik natuurlijk eigenlijk bedoel is DIT soort toepassingen:
http://www.minidisc.org/md_data_table.html :P
Tot 650MB op'n MD data2-disk, da's zo'n 200 MP3-tjes.

Whoehahaa :):):) gelezen in 'n forum:
hello does anyone know where to get software online to eject minidiscs from computers? yesterday i put my md into the 3.5 inch slot in my pentium III 1 gigahertz computer and i encountered 2 problems.

1) i cant record or play the md (i dont think my computer recognizes it)
2) i cant eject my md!
am i doing something wrong?
any help would be appreciated
thank you
Pagina: 1