Toon posts:

Volgende generatie LCD schermen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee wanneer de volgende generatie LCD schermen uit komt? De huidige generatie is mij namelijk nog net niet goed genoeg als je niet van plan bent echt grof te dokken....

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het eind dit jaar zou zijn, maar zeker weten doe ik het niet :(

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Volgende generatie :? Lekker duidelijk ;) Er zijn behoorlijk goede LCD schermen te koop hoor

Verwijderd

Topicstarter
Nouja ik gebruik de term die de industrie ook zelf gebruikt. Meestal refreshen de lcd-monitor fabrikanten ruimgenomen allemaal zo ongeveer rond dezelfde tijd hun producten assortiment, wat meestal gepaard gaat met een klein sprongetje in de specs die je krijgt voor een bepaalde prijs. Naar mjin weten zijn ze inmiddels bij de 5e of 6e generatie aangeland.... Maar wat nou precies de gemiddelde refresh-cycle is weet ik niet :(

Verwijderd

Ik twijfel over de aankoop van een (17") TFT-scherm, zit tegen de aankoopkosten aan te hikken.

Wat natuurlijk ook speelt, is het moment waarop je het beste dit type scherm kunt kopen. Even wachten en een scherm van een nieuwe generatie kopen is niet verkeerd, maar eindeloos wachtten ook niet.....

Ik weet het nog niet, de kwaliteit/specs vd huidige schermen moet wel goed zijn, vd IIyama AS4332UT, waar ik intresse in heb, hoor ik ook veel positieve reacties. Maar ja, die € 1000,- he, tis nogal wat voor een studentje...

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Mijn Hercules Prophetview 920 is ook van de Next Generation....staat op de doos. :)

Wachten op de volgende generatie schermen is volgens mij net zoiets als wachten op de volgende nieuwe CPU. je blijft wachten, want steeds komt er een snellere uit.

Gewoon lekker gaan shoppen, er zijn genoeg goede tft schermen te krijgen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

jep, de huidige TFT's zijn best goed.
maar er is natuurlijk duidelijk verschil in.
een Hercules scherm vind ik persoonlijk een ramp om naar te kijken, vind het geen mooi beeld. De Sony die ik zelf gekocht heb is veel scherper

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 17:17
Tegen het einde van dit jaar zou er een prijsdaling komen van de 17"TFT schermen. Ik heb dat ergens gelezen maar weet niet meer waar.
De volgende generatie TFT schermen zou eindelijk ook goed genoeg zijn om mee te gamen. Omdat de response tijd (of zoiets) eindelijk hoog genoeg zo zijn, is nu nl. nog net te laag. Begin volgend jaar zou de nieuwe generatie uit moeten komen.
(bron:de verkoper van iiyama, vorig jaar op de HCC, hij zei toen dat begin 2003 TFT schermen een goede respons tijd zouden hebben om mee te gamen.)
Dus ik zou nog ff wachten met je nieuwe TFT'tje aan te schaffen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
Bij response tijd is het hoe lager hoe beter en niet andersom ;)

The devil is in the details.

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

laat ze zo snel mogelijk van die 5:4 verhouding afstappen.
een 20" op 1600x1200 met een redelijke responsetime zou leuk zijn (ik hoef er niet perse first person shooters op te spelen)

Verwijderd

Sepiroth schreef op 22 augustus 2002 @ 15:49:
Tegen het einde van dit jaar zou er een prijsdaling komen van de 17"TFT schermen. Ik heb dat ergens gelezen maar weet niet meer waar.

[...]
Heb ik ook eens gelezen, stond hier op T.net, ik weet niet meer wat de bron was.

Ik denk dat ik nog even wacht met de aanschaf.

Verwijderd

Heb een el cheapo 15" lcd schermpje en ben daar best tevreden over (op m'n werkpc), maar voor m'n gamepc zou ik graag een Iiyama 18" lcd schermpie kopen.
Offtopic vraagje, Iiyama heeft er eentje met 30 en eentje met 35ms refresh time, is dit voldoende om 3d shooters (alla q3) te spelen, of voldoet dit niet om vlot te kunnen spelen?

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja vooral als je voor die 100 euro 3 crt 19 inch hebt :)
en nee inderdaad geen top of the notch platte beeldbuis

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 01:56:
Heeft iemand enig idee wanneer de volgende generatie LCD schermen uit komt? De huidige generatie is mij namelijk nog net niet goed genoeg als je niet van plan bent echt grof te dokken....

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het eind dit jaar zou zijn, maar zeker weten doe ik het niet :(
lcd schermen zijn bagger kan je beter wachten tot de 15 inch oled schermen uit komen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 18:01:
[...]

lcd schermen zijn bagger kan je beter wachten tot de 15 inch oled schermen uit komen
Nee dat lijkt me ook niets. Ik wacht wel tot je je videokaart direct op je hersenen kan aansluiten :)

Ik denk persoonlijk dat de volgende generatie LCD schermen met een (maximum, effective, onvervalste) responsetijd van 20ms, 300cd en 450 contrast ratio wel zo'n beetje goed genoeg is :) Je hebt nu ook al dergelijke dingen maar die dingen zijn me nu nog net iets te duur....

Verwijderd

Ik denk persoonlijk dat de volgende generatie LCD schermen met een (maximum, effective, onvervalste) responsetijd van 20ms, 300cd en 450 contrast ratio wel zo'n beetje goed genoeg is Je hebt nu ook al dergelijke dingen maar die dingen zijn me nu nog net iets te duur....

Ik denk persoonlijk dat de volgende generatie LCD schermen met een (maximum, effective, onvervalste) responsetijd van 20ms, 300cd en 450 contrast ratio wel zo'n beetje goed genoeg is Je hebt nu ook al dergelijke dingen maar die dingen zijn me nu nog net iets te duur....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Duur ? Hansol 710H 17" 549€ bij mediamarkt nordhorn 25ms refreshtime.
Of het wat is weet ik niet.
Pagina: 1