[PHP + MySQL] Hoe data het veiligst opslaan ?

Pagina: 1
Acties:

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Voor een zelf te bouwen E-commerce site zou ik graag eens jullie meningen hebben over hoe het veiligste de data van de gebruikers kan worden opgeslagen. Ik vind de privacy van de toekomstige klanten belangrijk, maar zou ook graag het een en ander opslaan zoals adresgegevens zodat de klanten bij hun volgende bezoek een minimum aan zaken zelf hoeven in te voeren als ze vaker bestellen.

Omdat we het systeem in PHP en MySQL willen gaan bouwen lijkt het me op zich vrij onveilig om alles als gewone text op te slaan, ik zat te denken om de gegeven gecodeerd op te slaan, maar heb totaal geen ervaring met encryptie. Heeft iemand suggesties en tip met betrekking tot dit probleem ? Wat zijn de dingen waar op te letten en hebben mensen ervaringen met bepaalde systemen (Wel veilig maar onwerkbaar, heel werkbaar maar onveilig etc.) ?

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Probleem is dat als je het codeerd je het ook automatisch door het programma moet laten decoderen. Als een hacker dan je database binnenkomt, dan kan hij waarschijnlijk ook bij je programma en die decodeerd het dan voor hem of het is gewoon simpel te kraken.
Je kan natuurlijk het paswoord van de gebruiker gebruiken als sleutel voor een zware encryptie alleen is het dan weer lastig als die persoon zijn paswoord veranderd of kwijtraakt, in het laatste geval is die persoon al zijn data kwijt.

Persoonlijk denk ik dat je met ssl/https + md5 hashing van de paswoorden in database wel klaar bent.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

En als de database op een andere fysieke server staat, dan evt daarmee ook over SSL verbinden. De data zelf gecodeert opslaan is denk ik een beetje paranoide, het is immers heel goed te beveiligen allemaal.

日本!🎌