Welke UPS ?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 19:37
Ik ben op zoek naar een UPS, niet om m'n pc 30 minuten zonder stroom te laten draaien maar als bescherming tegen piekstroom, bliksem etc etc

Ik heb GEEN randaarde op m'n kamer, heeft dat invloed op de UPS ?

Hieronder een lijstje van www.norrod.nl

Welke kan ik het beste kiezen en hoe lang kan dat ding 500 Watt van stroom voorzien ?Ik wil em tussen de 'muurdoos' en mijn stekkerdoos zetten als bescherming + gebruiken op LANS waar de stroom wel es een paar mins uitvalt

APC Surge Arrest ƒ 75.00
APC NOTEBOOK Surge Arrest ƒ 95.00
APC BACK UPS 300VA standby ƒ 199.00
APC BACK UPS 500VA standby ƒ 255.00
APC BACK UPS PRO 280VA ƒ 325.00
APC BACK UPS PRO 650VA ƒ 560.00
APC SMART UPS v/s 420VA ƒ 465.00
APC SMART UPS v/s 620VA ƒ 599.00
APC SMART UPS 700VA Powerchute ƒ 780.00

Verwijderd

'n Surge Arrest haalt volges mij alleen spanningspieken weg.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik weet niet welke je moet nemen. Ik kan je wel het verschil tussen een smart UPS en een gewone UPS vertellen. Wanneer de stroom uitvalt en de UPS de voorziening overneemt, bestaat er de mogelijkheid, dat wanneer de UPS ook leeg is de stroom nog niet weer terug is. Een smart UPS zorgt er dan voor dat de PC netjes afgesloten wordt en dat geen data verloren gaat. Als een gewone UPS leeg is, dan heb je nog niets. Volgens mij zijn er ook apparaten die de piekspanningen filteren. Of te wel, volgens mij is het niet perse zo dat je hiervoor een UPS moet hebben.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Volgens mij is de APC SMART UPS v/s 420VA ƒ 465.00 voor mij wel interesant.

kijk ff in andere topics waar die 420 VA voor staat...vergelijkbaar met Wattage...maar dan anders :)

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57
P = V * I (=dus P= V*A (VA))

Power = Volt * Ampere

dus

Wattage = Volt * Ampers

Bob

edit/ misschien duidelijker

www.kuiphuis.nl

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op zaterdag 20 mei 2000 00:00 schreef Kaj. het volgende:
Ok, daar gaan we weer...<BR>VA is VoltAmpére; de uitkomst van U x I: het werkelijk opgenomen vermogen.<BR>W is Watt; de uitkomst van VA x cosPhi (ik kan dat tekentje niet vinden :() het meetbare opgenomen vermogen.
Je kunt VA alleen "meten" door het te berekenen.<BR>Elk apparaat heeft een bepaalde cosinusPhi, varierend van 0 (slecht) tot 1 (goed).

Hoe slechter de cosPhi, hoe minder je betaalt aan het energiebedrijf, want dan praat je over vermogen wat door de xL en de xC (de impedantie van spoelen en condesatoren) wordt opgenomen, en dat kan de kWh-meter niet meten.

Maar dat verbruik je wel!Soms is W=VA, maar alleen als het een zuiver ohmse belasting betreft: een gloeilamp bijvoorbeeld, welke een cosPhi van 1 heeft.En daarom mag je niet ervanuitgaan dan W=VA, want die vlieger gaat dus niet op :) 1e-jaars E-leer...Kaj.
Weet iemand welke UPC's leuk zijn voor stroom uitval en het dan net zolang volhouden zodat ik m'n pc kan uitzetten.

Eigenlijk voor LAN's alleen.

Verwijderd

Ik had hetzelfde: Geen randaarde en wel bescherming tegen pieken nodig.

Ik heb een goedkope piekbeschermer gekocht (Gamma, Kijkshop, lampenzaak, dat soort spul).

Opengemaakt en aan de randaarde een kabel gesoldeerd.
Kabel gaat door een gaatje in de behuizing naar buiten, en naar de verwarming (er zijn speciale aardeklemmen voor verwarmingsbuizen).
Je mag aarden op je verwarmingsinstallatie.

Electisch contact doorgemeten: OK.
Aangesloten, dus nu heb ik piekbescherming en randaarde - en ik heb er nog een UPS achter geplakt, want brown-outs komen toch wel voor.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 01:27:
Ik had hetzelfde: Geen randaarde en wel bescherming tegen pieken nodig.

Opengemaakt en aan de randaarde een kabel gesoldeerd.
Kabel gaat door een gaatje in de behuizing naar buiten, en naar de verwarming (er zijn speciale aardeklemmen voor verwarmingsbuizen).
Je mag aarden op je verwarmingsinstallatie.
:( :( :(
Laat het nu voor EENS EN ALTIJD duidelijk zijn...

Aarden op de verwarming lijkt vaak prima te werken maar is LE-VENS-GE-VAAR-LIJK!!!
:( :( :(

Dit volgens een vriend die bij de storingsdienst van een energiebedrijf werkt en meerdere -soms dodelijke- ongelukken per jaar behandelt.

Verwarmingsbuizen en waterleidingen zijn gemaakt om vloeistoffen te vervoeren en geen stroom! Geen aarde? Gewoon netjes een aardedraad (laten) trekken! :|

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Overspanningsbeveiligingen moeten altijd geaard zijn (het moet ergens kunnen afvloeien). > http://www.mtlsurgetechnologies.com/downloads/tans/index.htm

Verwarming is geen aardingspunt! > 1, 2, 3, 4.

Kicken van een oude }:O voor een niet-veilige oplossing is niet echt een zinvol discussiepunt...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.