bestaan er low profile soundcards?

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Na het Lan van afgelopen weekend, waar Lopez een zeer mooi flexpctje had, ben ik eens gaan kijken naar wat er inmiddels allemaal mogelijk is met een slimtower met low profile kaartjes.

nou, dat valt dus vies tegen.
naast een low profile ATI Radeon en een low profile netwerkkaartje ben ik verder nog totaal niets tegengekomen.
nu vraag ik me bijvoorbeeld af of er ook low profile geluidskaarten bestaan.
de meeste geluidskaarten zijn zeer groot, terwijl ze makkelijk kleiner zouden kunnen als die gameport er niet op zou zitten.
Maar bestaan ze eigenlijk wel, want ik heb ze nog nergens gezien.

verder vraag ik me af hoe het zit met USB2.0, firewire en dat soort kaartjes, deze zijn technisch gezien mogelijk uit te voeren als low profile.
ook al zitten er dan een paar aansluitingen minder op, het is in principe mogelijk.

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:46
die hele goedkope geluidskaartjes zijn vaak low-profile. Dan zit de midi-connector bovenin de slotbracket en is met een lost kabeltje verbonden met de PCB. Als je die eraf laat, heb je geoon een geluidskaart met de halve hoogte. Ik geloof dat die dingen meestal in zo'n rek met kabeltjes erbij hangen, Vivanco was het merk waarschijnlijk.

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 17:28

magneet

Magnetic enhanced

of een onboard geluidskaart?? kan daar ook bij helpen en zit die er vaak niet al op bij flex bordjes?

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22
ik heb een slim geluidskaatje das een CMI8738–SX 4 kanaals wavetable PCI
die koste maar 7.90.
Ik vindt dat er goed geluid uitkomt en je hebt veel opties voor een goedkoop kaartje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
gfo schreef op 21 augustus 2002 @ 10:54:
ik heb een slim geluidskaatje das een CMI8738–SX 4 kanaals wavetable PCI
die koste maar 7.90.
Ik vindt dat er goed geluid uitkomt en je hebt veel opties voor een goedkoop kaartje
Maar is dat een low profile ding?
CO_VF213 schreef op 21 augustus 2002 @ 10:51:
of een onboard geluidskaart?? kan daar ook bij helpen en zit die er vaak niet al op bij flex bordjes?
die hebben idd onboard sound, maar het gaat mij om een extra soundcard

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

LopeZ

Too much is never enough

Low profile stuf is best wel een ramp zoals ik al vertelde, nergens te krijgen zo'n beetje. Low profile geluidskaarten ben ik nog niet tegen gekomen, die goedkope geluidskaartjes zijn wel klein met pcb maar de "bracket" voor in je kast is nog altijd te groot omdat daar dus die gameport en 3 jackpluggen zitten.

Onboard geluid is er altijd wel maar op die lanparty merkte ik dus ook dat het best kut is omdat de line out onversterkt is, als zette je alles op ze hardst het bleef zacht. Je moest dan dan dus of een versterkertje gebruiken of zo'n cheapo speaker met koptelefoon aansluiting (wat inprincipe ook een versterker is dan) Maar om nou steeds een speaker mee te nemen is niet echt de bedoeling, dan heeft het flex idee ook niet echt meer veel zin.
Pagina: 1