radeon 8500 TV disabled

Pagina: 1
Acties:

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
Ik heb de dingen geprobeerd die in "het grote FAQ" stonden. Er staat een klein kopje in de grote FAQ post maar het loste bij mij niets op. Het kopje heette "mijn TV knop is grijs of iets dergelijks.

Ik heb me TV aan gesloten op me radeon 8500. Ik krijg dan zwart beeld en als ik naar me properties ga dan kan ik hem niet enablen. Ook als ik de kabel eruit haal dan kan ik hem ook niet enablen (logisch)

ik heb een TV met scart aansluiting (wit. rood, geel). Nu heb ik een kabel gele tulp (composite) in me TV scart

en deze in me computer s-vhs stekker.

Nu is het zo dat als ik hem aan wil sluiten ik een soort storing krijg op me videokanaal (AV). Als ik hem er helemaal in duw dan is me scherm zwart.

Me computer geeft niets aan als ik hem erin of eruit heb.
Ik heb al 800*600 geprobeerd en 16 bits en 60 herts maar werkt niet.

Verder heb ik ook een scart geprobeerd die al een aansluiting had. Hier had ik een verloopstekker op gedaan maar dat werkte ook niet. Dit werkte overigens wel op me voodoo3.

specs:
1800+
winXP
radeon 8500 64MB
latest catalyst drivers 2.2
19" Dell
A7V266-E moederboord

* heb overigens ook op me VCR geprobeerd maar dat loste ook niet op.
* heb me monitor eruit gehad en alleen me TV-aansluiting erin maar ook niets.
* genoeg gereboot om hem automatisch te zien

Nu stond er dit nog in het grote FAQ als laatste:
Wat nog belangrijk en handig is:

Het beste is om je pc te rebooten zodra de schermen aangesloten/ingesteld zijn. (vooral als je problemen met de kleuren hebt) Op de Radeon (vast ook voor de Radeon II), kijkt je pc elke keer dat je properties->settings->advanced opent of tv-out aangesloten is of niet.
Dus gewoon windows(2000) opstarten, kabel erin, prop.... tv is groen. ESC drukken, kabel eruit, prop... tv grijs.
Er is dus helemaal geen reboot nodig.

maar dat hielp ook niet.

Ik zou graag willen weten wat je moet doen om je TV te enablen. Gebeurt die automatisch als de connectie goed is of moet je nog iets extra's doen.

ps. Ik heb het wel een jaar geleden zwart-wit gekregen maar toen zat me scartkabel er niet goed in.

pps. ik heb flink gezocht naar andere topics maar of ze zijn er niet of ze zijn te lang zodat andere mensen er toch niet op reageren.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 13:13
Wat gebeurt er als je je monitor nou eens aan je andere monitoruitgang hangt?

Verwijderd

Ik heb die 8500 tv out ook op geen enkele manier aan de praat gekregen. Crappy drivers, hoort een beetje bij het ati imago denk ik. Dit is mijn laatste ati kaart geweest.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

S-VHS ONLY!!!!! GEEN COMPOSITE OUT!!!! SCART<-> S-VHS WERKT NIET :( Je zal echt een elektronische schakeling moeten kopen/maken om van S-VHS signaal -> Composite te maken.. succes

Een Voorbeeld

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Die krijg je er standaard bij. Hier ook een ATI en gewoon s-video via scart op de video en draait perfect. Heeft niks met drivers te maken. ZOdra de kabel erin zit kun je de TV-knop aanzetten. Btw je hebt maar 1 monitor uitgang. De 2e is een DVI en daar zou je dus de meegeleverde convertor voor dienen te gebruiken.

• snrg_Paco
@glashio -> keb een verloopstekker bij me kaart gekregen van s-vhs naar composite
deze heb ik in de scart geduwd

@ArnoKlaassen -> Me kabel zit erin maar kan niets op groen duwen. En ik heb een 2 monitor ingangen (1 normale en DVI) en een s-vhs aansluiting maar dat weten we al als we een ATI kaart hebben.

@zetje -> kan ik proberen maar denk niet dat het werkt

als iemand nog ideeen heb dan hoor ik het graag.

ps. welke drivers kan ik anders nog gebruiken als het wel aan me drivers ligt?

Verwijderd

glashio schreef op 21 augustus 2002 @ 09:26:
S-VHS ONLY!!!!! GEEN COMPOSITE OUT!!!! SCART<-> S-VHS WERKT NIET :( Je zal echt een elektronische schakeling moeten kopen/maken om van S-VHS signaal -> Composite te maken.. succes

Een Voorbeeld

Dit is onzin. Als je een s-video uitgang hebt op je kaart, en je plugt een s-videokabel tussen je kaart via een SCART-blok met s-video ingang je tv in, zal dit gewoon perfect werken. Mits je tv het ondersteunt natuurlijk.

• snrg_Paco
hij kan worden afgesloten het antwoord zit hem in het verloopstekkertje... ik gebruikte een andere en die deed het wel.. ik denk dat de vorige die ik gebruikte alleen voor me TV was ofzo.. Hij doet het nu maar alleen in 1024 * 768... hoe kan ik dat veranderen want ik wil het in 800*600 hebben :)

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Ik heb van het weekend voor het eerst mijn radeon op de tv(zonder monitor) aangesloten met de meegeleverde s-vhs kabel op een s-vhs ingang. Was een kwestie van aansluiten en het werkte meteen perfect.

Verwijderd

hier werkt ook gewoon alles normaal
s-video naar scart

zonder verloopstekkers er bij

mijn scart heeft gewoon s-video aansluiting zitten .

maar terw_dan heeft wel problemen met zijn radeon 8500

we hebben allebij deze

club-3d 8500pro

Verwijderd

Via de displays tab (advanced bij beeldscherminstellingen) kun je de beeldschermen instellen. Stel de strech mode in, en je kunt je tv res verlagen naar 800x600. Ik draai mijn desktop op 1280x1024 en de tv op 800x600

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:17

inXs

known as inXs

En zet je TV scherm ook aan bij advanced > display .. En dan kan het ook nog wel helpen om TV op primary te zetten.

superB

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
hm, k heb hier een radeon vivo... tv-out functie heeft altijd gewerkt (via s-vhs op de tv), maar sinds gisteren meldt ie bij tv "not connected"
qua config (drivers etc) is er helemaal niks veranderd... k heb al alle suggesties die op de ati support site staan geprobeerd, maar t helpt niks. Via de composite out doet ie ook niks. Wel is t zo dat de OSD op de tv nogal op en neer gaat als de tv op de computer hangt.

Normaal kreeg ik ook al beeld op de tv terwijl de pc aan t posten was, maar dat krijg ik nu ook niet meer... De kaart in een andere pc geprobeerd, maar ook dat hielp niks...

Iemand nog enige ideeen ? of zou de tvout op mn vivo kapot zijn gegaan ? :o

mzzl, lone

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 17:16:
Mits je tv het ondersteunt natuurlijk.
En dat doen 8 van 10 bestaande TV's dus niet... Tenzij je er 1 heb die heel wat centjes gekost heeft. En die heeft zeker opzichzelf al een S-VHS ingang (soms zelfs 2) op de voorkant zitten. Dus dat SCART verhaal werkt niet als je TV totaal geen S-VHS poorten heeft....

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Pagina: 1