Toon posts:

100VG netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 10 tal 12 poorts HP J2410A hubjes staan. Met fiberoptic en SNMP/Bridge modules.

1 Probleempje, 't zijn 100VG hubs. Nou las ik al dat dit een combinatie van Ethernet en Token ring was op de HP site. Tevenw na wat onderzoek kwam ik er achter dat deze techniek nogal dood is.

Weet iemand of er andere firmware in die hubs te flashen is zodat ze misschien gewoon als 100Mbit of 10Mbit hub te gebruiken zijn? Zoals het er nu naar uit ziet zijn het gewoon erg prijzige 19" grote boekenleggers. :)

Zo niet, zijn er andere manieren om ethernet/fast ethernet aan 100VG netwerken aan te sluiten? (Ik gok van niet, maarja, misschien een guru die het wel weet)

Als dat ook niet, als iemand belangstellig heeft, er staan dus nog 10 100VG hubs voor een zacht prijsje hier. :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, er is niets te flashen, omdat de hele electronica van binnen anders is, kristallen voor de frequenties, spanningen enz. Terwijl gebruikelijk 100VG-kaarten zowel een 100Base-VG als een 10Base-T aansluiting hebben, zijn de hubs wat eenkenniger.

VG-AnyLAN is trouwens een echte Ethernet-versie, het heeft niets met TokenRing te maken. Het is als alternatief ontwikkeld toen ook de 100Base-variaties nog niet uitgekristalliseerd waren. Het bood 100 Mbps over CAT-3 bekabeling, bovendien met onderscheid tussen pakketjes met lage en hoge prioriteit, wat we pas de laatste jaren in switches zien.

Overigens is die bridge-module als het goed is 10Base-T, dus wel degelijk geschikt om een koppeling met "regulier" Ethernet te verzorgen, al is het een wat nauwe doorgang.
Wil je een snellere koppeling : een 486-er of P1 met een netwerk-kaart van beide soorten, en Linux of WinNT, met als routertje ingericht.

Overigens, all ben ik een netwerk-verzamelaar, geen interesse, ik heb er al 2.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
op de pcdump liggen er bergen 100vg kaartjes....moet ik er stuk of 10 voor je mee nemen ?;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS to NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik kan 100 VG ISA kaartjes krijgen :) maar laat maar. Het gaat hier om te gebruiken bij een evenement. Ik kreeg te horen dat als je de HP2415 bridge module er in schuift je de hub gewoon als 10MBit ethernet hub kan gebruiken.... iemand een idee of dat zo is?

Best wel zonde anders... tsja.. op e-bay er maar mee dan.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, die bridge-module bevat zelf 1 10Base-T poort, waarmee je connectivity hebt met een normalere vorm van Ethernet (zie eerdere post). De andere poorten op de bak zijn en blijven VG-AnyLAN.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dat suckt zwaar... 12 boekenzetters dus.
Pagina: 1