Toon posts:

[js] ECHT een nieuw venster openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu op mijn desktop een html-etje, met een zelf gemaakte search box.
er zijn 5 knoppen: 1. Google 2. Google Images 3. Astalavista 4. GoT 5. CDDB

maargoed het probleem is dus, dat, als je 2 verschillende dingen met 1 search engine wilt zoeken, hij die in hetzelfde venster opent. de reden daar van is de code

code:
1
2
3
4
5
onGoogleClick (dit is dus pseudo code)
Googlewindow = newWindow (of zo iets, blabla)

onGImgClick
GImgwindow = ...

hoe los ik dit op?
kan ik bijv een variabele maken met als naam iets met een random getal erin ofzo?

ps. ik moet bekennen dat ik niet HEEL ijverig TFS heb ge-U-t...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Jahoor, dat moet met Javascript prima te doen zijn. Je kunt toch zelfs een popup nog wel zover tweaken dat het gewoon een nieuw window is, als hij toch alleen maar op jouw pc draait en dus niet resolutie-afhankelijk is.

En je kunt dan de url van de pagina meesturen, als je op de zoek knop klikt voor bijv. Google dan staat je zoekwoord al in de url van de pagina...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op 20 augustus 2002 @ 23:54:
Jahoor, dat moet met Javascript prima te doen zijn. Je kunt toch zelfs een popup nog wel zover tweaken dat het gewoon een nieuw window is, als hij toch alleen maar op jouw pc draait en dus niet resolutie-afhankelijk is.

En je kunt dan de url van de pagina meesturen, als je op de zoek knop klikt voor bijv. Google dan staat je zoekwoord al in de url van de pagina...
je snapt het probleem niet

het zoeken zelf werkt perfect(uiteraard)... maar ik wil dus dat het altijd in een nieuw venster wordt geopend. herlees aub

Verwijderd

Topicstarter
ok dus er zijn echt niet zoveel /13ers aan het late night session-en vanavond? dan post ik morgen wel 1 of andere uselezz post hier om het weer even in center of attention te brengen...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 00:25:
dan post ik morgen wel 1 of andere uselezz post hier om het weer even in center of attention te brengen...
dat heet een 'kick' en is enkel na 24 uur van je laatste post toegestaan (nuttige posts, bv met wat je zelf tot dan toe hebt gevonden kunnen weer wel)

misschien kun je proberen of
code:
1
window.open('pagina.htm', '_blank')
misschien werkt, dat zou natuurlijk wel héél erg logisch zijn, ;)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op 21 augustus 2002 @ 00:35:
[...]

dat heet een 'kick' en is enkel na 24 uur van je laatste post toegestaan (nuttige posts, bv met wat je zelf tot dan toe hebt gevonden kunnen weer wel)

misschien kun je proberen of
code:
1
window.open('pagina.htm', '_blank')
misschien werkt, dat zou natuurlijk wel héél erg logisch zijn, ;)
dankje dat je dat ff zei van die 'kick'

probeer ik morgenochtend, maar ik heb echt niet het idee dat het gaat werken...
toch bedankt natuurlijk

morgenochtend dus omdat ik dat htmletje niet op deze pc heb staan+geen zin om nu nog te gaan coden+deze pc is nogal brak/instabiel/enz zeker met kazaa/msn/netcaptor tegelijk aan, houdt ie bijna niet...

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 00:48:
[...]
probeer ik morgenochtend, maar ik heb echt niet het idee dat het gaat werken...
toch bedankt natuurlijk
Dan ken jij RM-rf nog niet..

Bovendien: check...

On track

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ik geloof ook niet dat ik het helemaal snap :?

je wilt dus de zoekresultaten in een nieuw window zodat de andere pagina beschikbaar blijft voor een nieuwe zoekopdracht?

Dan zou je met zoiets kunnen experimenteren:
code:
1
<form action="zoekres.htm" name="blaat" id="blaat" target="_blank">

hmm, d'r gaat me iets dagen:
je bedoelt waarschijnlijk dat als de zoekresultaten verschijnen deze in het reeds geopende popupje verschijnen ipv nog een popup?

dan zul je idd een random 'windownaamgenerator' moeten klussen.
Dat kan aan de hand van een timestamp of een getallen/karakterreeks van bijv 10 random karakters.
Als je zoekt op Date() of Math.round dan kom je heus wel voorbeelden tegen met randomizing :)

www.jurgroessen.nl

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40
Een random naam genereren lijkt me niet nodig, aangezien _blank altijd een nieuw venster opent. De volgende code:

code:
1
2
3
4
5
<script language=javascript>
  open('about:blank','_blank');
</script>

Opent bijvoorbeeld drie aparte vensters. De naam van het resultatenvenster wijzigen in '_blank' zou dus voldoende moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Soultaker schreef op 21 augustus 2002 @ 02:06:
Een random naam genereren lijkt me niet nodig, aangezien _blank altijd een nieuw venster opent. De volgende code:

code:
1
2
3
4
5
<script language=javascript>
</script>

Opent bijvoorbeeld drie aparte vensters. De naam van het resultatenvenster wijzigen in '_blank' zou dus voldoende moeten zijn.
thank you all, for i am stupid that i was not seeing it
Pagina: 1