[Asus A7V] vaag boot probleem :?

Pagina: 1
Acties:

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Ik post dit namens een vriend van me. Hij heeft ineens een vaag probleem met zijn moederbord. Hij heeft een fan unplugged in z'n pc. Gewoon een case fan dus niets bijzonders verder.

Nu wilde hij opstarten en z'n systeem werkt niet meer :? :?

Symptomen:

Pc start op, na 2 seconden een piep (ongeveer 1 seconde) en vervolgens gaat de pc zelf uit.

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak kan zijn :?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Is die fan heel toevallig aangesloten op de fan-aansluiting waar normaal de cpu-fan op moet worden aangesloten?

Als je die namelijk los maakt wil die ind. niet opstarten.
Probeer eens de cpu-fan daar op aan te sluiten, waar hij die ander van af heeft gehaald. als die dan weer opstart dan had hij die fans verkeerd aangesloten.

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Heeft ie getest maar ook dat helpt niks.. ;(

Verwijderd

Je kan toch kijken wat die "piep" melding betekent. 't Zal inderdaad wel een beveiliging zijn.
Ik zou zeggen RTFM

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 00:13:
Je kan toch kijken wat die "piep" melding betekent. 't Zal inderdaad wel een beveiliging zijn.
Ik zou zeggen RTFM
Ja daar staat het dus niet in :/

Maar heb even zitten searchen hier en ik kwam een topic tegen waar iemand vergelijkbare problemen had. Daar draaide de cpu fan te sloom...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

1 lange piep van 1 seconde betekend dat de cpu fan te weinig toeren maakt. Dit staat inderdaad niet in het boekje. Je moet even een fan aansluiten met minimaal 2500 toeren. Dan de pc starten, de bios induiken en ergens de cpu fan rpm check uitschakelen. Dan kan je de andere fan er weer ophangen. Ik heb dit zelf ook al een paar keer gehad. Succes ermee!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ja of als je een fan heb die nie harder gaat, moet je bij de toeren van die fan ff op ignore zetten dan start ie gewoon normaal op. Heb ik namelijk gehad met mijn cpu fan.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Pagina: 1