Toon posts:

[Windows XP] Philips TOUCam Pro word niet meer herkend.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de Soundblaster Live en Audigy 5.12.2.252 drivers geinstalleerd en sindsdien doet mijn webcam Philips ToUCam pro het niet meer. Heb de drivers opnieuw geinstalleerd maar dit mocht niet baten. Servicedesk van Philips weet ook geen raad. Ik zou graag de soundblaster drivers willen behouden aangezien de cpu usage met zo'n 20% gedropt was sinds de vorige drivers.

Ik draai overigens windows XP. Die zou de webcam zelf automatisch moeten herkennen na inpluggen van de usb webcam. Dit deed hij in het verleden ook netjes. Maar nu herkent hij mijn webcam niet meer en zegt dat die een unknown USB device heeft aangetroffen. Nou dan selecteer je de driver toch handmatig zou je zeggen...maar nee die philips installatie cd die ik met mijn webcam mee had gekregen staat geen losse driver op die je kan selecteren (alleen een setup file). Weet iemand of er inderdaad problemen zijn met de nieuwe soundblaster drivers in combinatie met een TOUcam pro? En zoja, zou je enige tips kunnen geven over hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

misschien kom je resource te kort. probeer poorten dicht te zetten die je niet gebruikt zoals een com 2/3/4 of lpt.