[mobo] Toetsenbord werkt niet na crash MSI K7T Turbo

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Hier draait al 1,5 jaar een Athlon 1GHz op een K7T Turbo (Rev.3). Een Linux-server. Ik was er erg tevreden mee tot vorige week de zaak opeens crashte. (Zie ook mijn bijdragen in andermans topic: PC met MSI KT7 Pro valt regelmatig uit.) Er bleken twee condensatoren van 2700 uF kapot te zijn.

Ik heb de twee kapotte condensatoren vervangen, maar nu wil Linux niet booten. (Blijft hangen na 'OK, booting the kernel'. Een Linux-bootflop geeft de melding:

No AT keyboard attached

Zou de keyboard controller door spanningspieken kaduuk zijn? Verder werkt alles goed. Ik zit er nu aan te denken een USB-keyboard aan te sluiten om te testen (maar die moet ik dan weer kopen). Heeft er iemand iets dergelijks meegemaakt of een tip voor me? Bedankt!

Edit: de vier LEDs branden groen...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 20:40
Spanning doormeten in het toetsenbord?
Misschien is er wel zichtbare schade in het toetsenbord? (branden de LEDjes fel genoeg?)

"It certainly appears so..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Hmmm nog iets vergeten te vermelden (wat wel belangrijk is) --- sorry, ik ben duf door de hitte van vandaag en uitputtend tweaken ;) ---

Het toetsenbord werkt in de BIOS wel gewoon.. pas bij het booten van een OS gaat het fout. (Ook in het Lilo-schermpje kan ik niet navigeren met de pijltjes). Een DOS-flop stopt ook voortijdig.

Verder branden de lampjes van het toetsenbord en heb ik al een ander PS/2 toetsenbord geprobeerd.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.