Safeway Switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb dus een switch nodig maar weet niet exact welke. Ik heb eeb safeway 8poorts switch gezien voor sclechts €39. Kijk ik naar een 3com dan ben je al gauw €175 kwijt. Wat is nou precies het verschil?

Ik zal meteen maar mijn situatie geven.
Er komt een 486 aan te hangen voor internet (freesco). Daarnaast nog 2 pc's, een laptop en een mac.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:52
Moeilijk te zeggen. Voor A-merken betaal je zowiezo meer dan voor B-merken. Daarnaast kunnen (niet noodzakelijk) factoren als support, garantie, compliance met standaarden, ontwerp, enz enz een factor spelen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

We gebruiken bij ons op het werk een Safeway 16 poorts switch, bevalt uitstekend, terwijl netwerk flink zwaar belast wordt

• The Dolf
  • Niet online
Is die safeway switch eigenlijk actief of passief gekoeld?

Gezocht!
Router

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
Ik heb een Safeway switch 8 poorts (groen transparant :P), hij is passief gekoeld, dus geen geluid enzo, en ik ben er super tevreden over, dus ga ervoor hij is zijn prijs zeker waard (vindt ik)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Ik ben inderdaad ook van plan deze te kopen:
Safeway 8 port UTP 10/100Mbit switch Hub.

Ben hem van plan om hem binnen paar dagen te kopen. Ik hoorde wel dat hij het gewoon lekker doet.

Ik denk dat je ook gewoon deze moet nemen ipv die 3com. Ik ga ook geen 3com netwerk kaart kopen die 40 euro is ipv een gewone netwerk kaartje die 10 euro is. Persoonlijk denk ik dat de snelheidverschil niet echt heel groot is.

• The Dolf
  • Niet online
Safeway 8 port UTP 10/100Mbit switch Hub.
Het is toch een switch en geen switching hub?

Gezocht!
Router

Verwijderd

Ik persoonlijk weet niet echt het verschil ertussen. Zo stond het op de page, dat hij zo hete. Maar volgens mij is het gewoon een Switch hor.

• The Dolf
  • Niet online
Maar waarom kopen mensen dan een 3com als er toch geen verschil is?

Gezocht!
Router

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

The Dolf schreef op 20 augustus 2002 @ 23:56:
[...]

Het is toch een switch en geen switching hub?
Ik denk een switching hub en geen switch :P

Dat is een slim truukje om het een switching hub te noemen, iedereen denkt dan dat ie een switch gekocht heeft.

Het enige wat een switching hub meer dan een hub kan is dat hij 100 en 10 mbit NIC's kan verbinden.

Verwijderd

Waarom kopen mensen b.v. een onbekent beeldscherm ipv een SONY. Omdat het goedkoper is, en het verschil, en garanties niet altijd zo groot zijn, in vergelijking met de prijs.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wat betreft switches kan er al eens een verschil zijn in snelheid, een gedkoop model zal zelden 100Mbps op alle poorten tegelijk kunnen geven, een duurdere kan dat dan wel. we praten dan wel over iets "veel duurdere" modellen

The dolf: netwerkmateriaal is tegenwoordig niet duur meer maar voor 39 EUR heb je echt geen 8 poorts switch

En zoals the_dragon al zegt (al het over dezelde "switch" gaat) dat is een hub, GEEN switch. Een switching hub is simpelweg een hub die kan switchen tussen 10 en 100 Mbps.

Conclusie:

De gevonden 3com switch zal wel een switch zijn, prijs klopt redelijk, de safeway is gewoon een 10/100 hub, en die prijs klopt ook ongveer...

edit: ik moet echt sneller typen, of niet meer overlezen...

aanvulling ondertussen:

Zelf koop ik ook 3com Nic's, dit om de simpele reden dat ik er nog NOOIT moeilijkheden mee gehad heb, en de driversupport gaat jaren mee, het is gewoon een standaard...

You don't need eyes to see, you need vision

• Loran
er staat nergens in de gebruiksaanwijzing dat het een switching hub is, maar voor die prijs zou ik het wel verwachten, maar thuisgebruikers met een chello verbinding zullen dat niet echt merken denk ik.

Verwijderd

Kan je me dan zeggen wat een goed SWITCH IS. Want ik wil geen SWITCHING HUB, maar een SWITCH. (tnx for the info Fairy).

Welke raad je dan aan.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

The Dolf schreef op 21 augustus 2002 @ 00:02:
Het verschil met een 3COM is er wel ik heb er een paar. Met een 3COM is de CPU tijd 0% tot 5% en met een goed koop kaart is dat 50% of meer. Komt om dat er op een 3COM of INTEL of HP een CPU er op zit.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
De echte switches hebben een backplane (waar alle data overheen gaat) van aantal poorten x 200Mbit. Goedkopere switches zullen hooguit 200Mbit halen verdeelt over alle poorten.

Verwijderd

En wat is dan een degelijke swich, voor een degelijke prijs?

EN aan wat voor prijs moet ik denken?

• Loran
ik ben nog steeds van mening dat hij goed is, waarom?-> ik heb er hier op geland met een stuk of 10 pc's dus op 1 poort via een 2e hub 2pc's en de rest rechtstreeks op de switch, en hij was echt super snel vond ik.
Waarom wil je zo nodig een switch, zo groot is je netwerkje nou ook weer niet, bij ons op school werken we over een netwerk van +/- 400 pc's maar met 1 switch, waarom weer switching hubs zijn aangesloten, en het werkt echt goed!

Verwijderd

Dus die Switch van Safeway, is gewoon goed te doen.

Hmmz, dan ga ik hem wel gewoon kopen denk ik. En als ik niet tevreden ben kan ik hem altijd nog ruilen.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

aanraden?

Goed en goedkoop voor thuisgebruik is level one, heb zelf een 8 poorts switch gehad van hun en dat ding was gewoon goed.

D-link is ook niet duur, heb je wat meer centen, kijk dan naar Intel, HP, of 3Com.

check de pricewatch anders ff, voor een simpel model (goedkoper merk) reken je ongeveer 10 EUR per poort.

Verwijderd

Die Safeway is een switch, neem dat maar van me aan:

Had eerst een 3Com 10/100 Switching hub, snelheden van rond de 10mb/sec in totaal op netwerk.
Nu een el-cheapo 5 poorts switch van E-Tech, haal nu op verschillende pc's tegelijk zo'n 12mb/sec, scheelt dus nogal

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

In een bedrijfssituatie is het vaak anders. 3Com staat garant voor erg goede support en garantieafhandeling. Vaak is het ook voordeliger om gewoon een heel gebouw / kantoor vol te gooien met spullen van dezelfde leverancier. In de totaalprijs is het verschil dan vaak te verwaarlozen.

Voor thuisgebruik zie ik weinig redenen om voor dezelfde functionaliteit de helft meer te betalen. De marges liggen daar heel anders en de wensen zijn zeldem meer dan "als het maar werkt".

Voor een 486 router + wat computers is het IMHO onzin om veel geld aan switches uit te gaan geven.

de betaler vervuilt

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Loran schreef op 21 augustus 2002 @ 00:12:
ik ben nog steeds van mening dat hij goed is, waarom?-> ik heb er hier op geland met een stuk of 10 pc's dus op 1 poort via een 2e hub 2pc's en de rest rechtstreeks op de switch, en hij was echt super snel vond ik.
Waarom wil je zo nodig een switch, zo groot is je netwerkje nou ook weer niet, bij ons op school werken we over een netwerk van +/- 400 pc's maar met 1 switch, waarom weer switching hubs zijn aangesloten, en het werkt echt goed!
Dat zal dan wel geen switch zijn zoals de T starter zoekt maar een +1000 EUR Switch

Dikke backplane (non blocking zelfs)
Manageble
Vlans
...

Tweakguy

Hoe kan je dat weten, je weet geen typenr, voor die prijs heb je geen switch, zelfs geen spotgoedkope...

Waarom toch een switch ipv hub?

Mijn redenen waren:

Prijsverschil is minimaal (toen ik hem kocht toch, x2 welliswaar maar wat is dat op 75 eur)
Wij hadden toen 1 cdr, 600 meg overzetten, daar wacht je niet graag op.
tijdens het overzetten van voorgaande 600 meg bleef er toch nog iets over voor de rest van het netwerk.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

UNICRONBOT schreef op 21 augustus 2002 @ 00:08:
[...]

Het verschil met een 3COM is er wel ik heb er een paar. Met een 3COM is de CPU tijd 0% tot 5% en met een goed koop kaart is dat 50% of meer. Komt om dat er op een 3COM of INTEL of HP een CPU er op zit.
Bij NIC's ja...

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 00:07:
Kan je me dan zeggen wat een goed SWITCH IS. Want ik wil geen SWITCHING HUB, maar een SWITCH. (tnx for the info Fairy).

Welke raad je dan aan.
goed en goedkoop: Edimax

Gebruiken hem op het werk ook tussen de printerserver en de printers. >1500 users en geen problemen.

de betaler vervuilt

• Loran
je kan voor die 39 euro ook niet echt een miskoop doen denk ik, als hij niet goed is breng je hem terug of anders gebruik je hem ergens anders of verkoop je hem weer, er zijn genoeg mensen die een netwerkje willen opbouwen van +3 pc's

• cErEaL_KS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 07:39
Aantal macadressen,buffermemory,managed/unmanaged,behuizing,rackable of niet, etc...
Maakt ook allemaal uit in prijs, verder is het vaak alleen de naam als cisco en 3com enzo

Smash forehead on keyboard to continue

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

Pogostokje

* twiet *

Wat men vergeet is dat een dure switch van bv 3com vaak nog veel meer kan. Die kan VLAN's aan en is via een console en via een IP adres remote te beheren, snmp, dual voeding ... dat soort dingen. Qua snelheid voor een klein netwerkje zal het niet uitmaken. :)

edit: ik zat weer te treuzelen :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
ik heb net een safeway 16poorts besteld (komt morgen binnen) voor 101 euro incl verzendkosten.
dit nadat in mijn forum alleen maar positieve reacties waren, meest over de 8 poorts switch van safeway.
gewoon de safeway kopen dus.
moet je wel 100% zeker zijn dat het een switch is, geen switching hub

Verwijderd

http://dev.rab-bit.com/1t...oductinfo.php?id=63&cat=9

DIt is degene die ik dan zou gaan kopen. Is dit gewoon een switch, of>?

Verwijderd

Da's dus een switch, geen switching hub

Verwijderd

Owkee, tnx, dan ga ik deze kopen. :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 01:35:
Owkee, tnx, dan ga ik deze kopen. :D
Maar ik kijk nu nog een keer, en bovenaan staat wel:

Safeway 8 port UTP 10/100Mbit switch Hub

I don't get it anymore

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als er nou al een stuk of 3 keer gezegd word dat je voor 39 EUR geen switch zult vinden ? Wat denk je dan dat zit zal zijn.

Ik zou als ik jou was ff naar de MediaMarkt gaan en laat je daar 'adviseren'. Zeg dat je een echte switch wilt, en geen hub of switching hub.
Heb je dan toch een hub te pakken , kun je zonder probs terug met je verhaal.
Ik denk dat je het redelijk moeilijk zult krijgen wil je de bovenstaande hub weer omruilen (via postorder) zeker als je 'm al gebruikt hebt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik heb een tijd terug (PC Discount in R'dam) een switch van Safeway gekocht voor €50.
En die prijzen zijn volgens mij nog steeds niet omlaag gegaan. :?

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 12:25
Ga voor 3Com een 10Mbit 3Com is sneller dan een 100Mbit Safeway, met de netwerkkaarten Idem.

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:39
Ik gebruik hier al een jaar lang een 8-poorts edimax switch tot volle tevredenheid. Passief gekoeld, dus geen geluidsoverlast en handige ledjes met info over snelheden en dataverkeer.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 01:36:
[...]

Maar ik kijk nu nog een keer, en bovenaan staat wel:

Safeway 8 port UTP 10/100Mbit switch Hub

I don't get it anymore
ik heb ze ff een mailtje gestuurd
Het is een 10/100 switch dat hub erachter is een omschrijving van de fabrikant vandaar
Dus als het achteraf geen switch blijkt te zijn...

• Predator
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Raid schreef op 21 augustus 2002 @ 09:55:
Ga voor 3Com een 10Mbit 3Com is sneller dan een 100Mbit Safeway, met de netwerkkaarten Idem.

Ja laten we vooral serieus gaan overdrijven :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Underground75
Is niet overdreven, ik heb mijn 10/100Mbir Safeway netwerk kaart omgeruild voor een 3Com 10/100Mbit en deze is echt veel sneller! 8)

Maar ja er zijn altijd mensen zonder ervaring die denken dat ze alles beter weten! :+ :+

Verwijderd

leffe_blond schreef op 21 augustus 2002 @ 00:06:
Wat betreft switches kan er al eens een verschil zijn in snelheid, een gedkoop model zal zelden 100Mbps op alle poorten tegelijk kunnen geven, een duurdere kan dat dan wel. we praten dan wel over iets "veel duurdere" modellen
[..]

En zoals the_dragon al zegt (al het over dezelde "switch" gaat) dat is een hub, GEEN switch. Een switching hub is simpelweg een hub die kan switchen tussen 10 en 100 Mbps.

[..]
lees eens in de FAQ, en je zal leren dat een switching hub NIET switched tussen 10 of 100Mbps.
Er is ook nog een tussencategorie apparaten, een soort kruising van Hubs met Switches.

Dan heb je bijvoorbeeld een 16 poorts apparaat, waarvan setjes van 4 poorten opgedeeld zijn in 4 segmenten, die segmenten werken dan onderling op het Switch principe, en in zo'n segment van 4 poortjes wordt dan het hub principe gebruikt. Zo'n apparaat wordt ook wel een Switching Hub genoemd.
Dat even terzijde, 39 euro vind ik oo goedkoop. Ik kocht laatst een 8 poort switch van Edimax voor 61 euro. Dus mijn vermoeden is heel erg dat die _switch_ van jouw een hub is....

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Raid schreef op 21 augustus 2002 @ 10:20:
Is niet overdreven, ik heb mijn 10/100Mbir Safeway netwerk kaart omgeruild voor een 3Com 10/100Mbit en deze is echt veel sneller! 8)

Maar ja er zijn altijd mensen zonder ervaring die denken dat ze alles beter weten! :+ :+

Ik had het over die opmerking:
Ga voor 3Com een 10Mbit 3Com is sneller dan een 100Mbit Safeway
Dat is onzin.
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 10:24:
[...]

lees eens in de FAQ, en je zal leren dat een switching hub NIET switched tussen 10 of 100Mbps.
Een switching hub bestaat eigenlijk uit 2 hub segmenten.
1x 10MBIT en 1x 100MBIT
Daartussen zit een bridge (~ switch).

Dat is dus gewoon de zogenaamde dual speed hub (10/100).

Switching hub is heel verwarrende naam.
Sommige producenten verkopen switches onder de naam switching hub en anderen verkopen onder diezelfde naam dual speel hubs.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik heb die 8 poorts Safeway switch....

Alle 8 poorten bezet op een LAN...9-10 MB/s lukt echt wel...

• Underground75
Geloof jij nou maar in je eigen ego en neem vooral niet iets van iemand aan als die persoon er zelf ervaring mee heeft (en ik trouwens niet alleen, mijn PC-boer zei het zelfde en heeft dit al van meerder mensen gehoord!) :Z :Z :Z

Verwijderd

het verschil in goedkope en dure switches / hubs zit hem in een aantal dingen

1 goedkope switches zijn meestal switching hubs (dit zijn bv vier switch poorten die per poort weer 4 aansluitingen heeft 4*4=16 poorts). duurdere switches worden gewoon per poort geswitched

2 duurdere switches kunnen per poort geconfigureerd worden voor het aanleggen van 10, 100, 10/100 netwerken, vlan en subnetting goedkope kunnen dat niet

3 duurdere switches hebben een minder snelle interne backbone (bv sommige cisco switches en routers kunnen per poort wel 1000Mbit of meer leveren) goedkope gebruiken dit meestal niet of gebruiken dit met een veel mindere bandbreedte

4 duurde switches worden vaak actief gekoeld en goedkope passief

5 ook zit er vaak prijsverschil in behuizing (19" rack voor in serverkasten)

6 ten slotte betaal je ook voor naam (cisco/3com) en kwaliteit, stabiliteit en levensduur

als je een switch wil kopen moet je gaan denken wat wil ik ermee doen. GAMEN en dat soort 'rommelen' dan is een switch van safeway goed genoeg wil je er grote netwerken mee opzetten met een goede stabiliteit dan zijn vaak duurdere switches beter.

heb zelf een 16 poorts safeway en die werkt prima. Doe er af en toe LAN parties mee en een beetje thuisnetwerken. bandbreedte genoeg

succes met je aankoop wat t ook zal worden

• Underground75
Helemaal gelijk, ben zelf veel bezig via het netwerk en dan is de extra snelheid erg fijn.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Raid schreef op 21 augustus 2002 @ 10:34:
Geloof jij nou maar in je eigen ego en neem vooral niet iets van iemand aan als die persoon er zelf ervaring mee heeft (en ik trouwens niet alleen, mijn PC-boer zei het zelfde en heeft dit al van meerder mensen gehoord!) :Z :Z :Z

Jij wil dus echt gaan beweren dat je met die safeway nog geen 10MBIT haalt ?

Als je toch over ervaringen wilt gaan:
SileX schreef op 21 augustus 2002 @ 10:27:
ik heb die 8 poorts Safeway switch....

Alle 8 poorten bezet op een LAN...9-10 MB/s lukt echt wel...

Hij haalt blijkbaar toch al meer dan 10MBIT :Z

• SileX
  • Niet online
Heh - pcies !

Enne - Hubs zijn niet FULL duplex - deze switch echt wel !

• Underground75
Predator schreef op 21 augustus 2002 @ 10:52:

[...]

Jij wil dus echt gaan beweren dat je met die safeway nog geen 10MBIT haalt ?

Als je toch over ervaringen wilt gaan:

[...]

Hij haalt blijkbaar toch al meer dan 10MBIT :Z
9-10Mbit is nog altijd niet meer dan 10Mbit maar goed It's all in the game! IK draai nu een 100Mbit netwerk ( met 3com) dus ik weet het verder ook niet wat jullie willen :?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Raid schreef op 21 augustus 2002 @ 11:08:
[...]

9-10Mbit is nog altijd niet meer dan 10Mbit maar goed It's all in the game! IK draai nu een 100Mbit netwerk ( met 3com) dus ik weet het verder ook niet wat jullie willen :?
het was 10MByte/s (neem ik aan) aangezien er MB/s stond

• SileX
  • Niet online
[...]

wij willen niets van jouw - iemand wil hier een Safeway switch kopen - en blijkbaar vraagt hij om wat ervaringen ofzo... Als hij zou willen weten wat jij thuis draait, had hij dat wel gevraagt...

Ik haal met 8 pc's aan die switch 9 tot 10 megabyte per seconde.... dat is toch eigenlijk wel 100Mbit.... En zoals Predator zei: "dat is toch wel meer dan 10Mbit"

nuff said

• Predator

Predator

Suffers from split brain

[...]

Misschien moet je eens beter lezen.

Hij schreeft dat hij 8-9MB/s haalde.
Dat is dus wel HEEL wat meer dan 10Mbit.

Jij beweerde dat je met een safeway geen 10Mbit haalde want je zegt dat ie trager is dan geen 3com 10Mbit

Dat is onzin.

Dit is nu al verdorie de 3de keer dat ik dit typ

• SileX
  • Niet online
erkens schreef op 21 augustus 2002 @ 11:11:
[...]

het was 10MByte/s (neem ik aan) aangezien er MB/s stond
pcies

• Underground75
Ja alle...................bij elkaar!

• SileX
  • Niet online
Raid schreef op 21 augustus 2002 @ 11:28:
Ja alle...................bij elkaar!
wat te verbergen ofzo ? |:(

• Underground75
IK niet, excuses als ik 10Mbit en 10Mbyte em 10MB/s als een pot nat aan zie en als het zelfde beschouw. Ik geef alleen mijn ervaring aan en mijn ervaring is dat 3Com sneller werkt dan Safeway!

Dat jullie daar fel tegen in gaan kan ik ook niet helpen ik probeer alleen de topicstarter te helpen door mijn ervaring met hem (en iedereen) te delen.

De ............................ stonden voor beterweters!

Even goede vrienden en laten we doorgaan met elkaar te helpen in plaats van elkaar af te zeiken!! 8)7 |:(
Oke :?

Verwijderd

Er zijn wel verschillen, maar dan wel heeeeele kleine. 3com is vooral interessant voor zware professionele gebruikers, maar als je een hobbist bent zou ik gewoon voor safeway gaan hoor. Veel mensen zijn gewoon naamgeil en komen daarom 3com terwijl ze er niets aan hebben.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Heb ook een switch hub.. althans dat staat erop.
Tijdens een lan sloten we er 7 pc's + 1 uplink aan (8p dingkie) en haalden we constant 8~9MB/s (MEGABYTES :D), dus toen ik de theorie van een switch erbij pakte, samen met het feit dat er 1 10mbit hub aan zat en die toen als enige op 10mbit ging werken moest ik redelijk concluderen dat het een switch is. Toen we ging meten en kijken bleek dat ie zelfs een routing tabelletje bij houd voor wat naar wie gaat. Er zit een buffer in voor zowel MAC adressen als data en je kunt dus alles ongestraft door elkaar aansluiten.
Deze koste mij 3 jaar terug 190Fl, zo'n 90 euro dus.

Ist nou een switch, of een hub? Tis iig geen hub, omdat alles door elkaar mag e.d., maar of het een volwaardige switch is? Anyway, die apparaten leveren gewoon bijzonder veel performance/prestatie voor hun prijs. Had verwacht dat bij zoveel users de buffer-led wel over de schreef zou gaan (gebeurt alleen als er een bewerking plaats vind en de doel of host pc valt weg (kabel eruit oid)).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 11:53:
Veel mensen zijn gewoon naamgeil en komen daarom 3com terwijl ze er niets aan hebben.
Oplossing: koop een safeway switch en plak er een 3com stikker op :+

Verwijderd

wat een geneuzel over een safeway switch
waarom blijft niemand nou eens bij het onderwerp van de topic

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 12:14:
wat een geneuzel over een safeway switch
waarom blijft niemand nou eens bij het onderwerp van de topic
En jou bijdrage is? Dat Safeway dinkie doet het prima, maar er zijn altijd mensen die denken dat de belasting van zo'n ding thuis al zo heftig is als op een kantoor met een paar duizend pc's. Voor thuis zal een 10mbit prutje nog steeds in 9/10 gevallen volstaan. Meestal wordt alleen maar over geinternet of wat gegamed. Die ene film die je copieert duurt dan maar 10m ipv 2.. boeie.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 10:24:
[...]

[...]
niet van wakker liggen ik lees FAQ's voor ik post, aangezien de helft van mijn post op got in [NT] komen heb ik hem (meermaals) gelzen.

Verder vraag ik mij af of je hem zelf al gelezen hebt, want dan had je dat tegengekomen ;)
Dan heb je bijvoorbeeld een 16 poorts apparaat, waarvan setjes van 4 poorten opgedeeld zijn in 4 segmenten, die segmenten werken dan onderling op het Switch principe, en in zo'n segment van 4 poortjes wordt dan het hub principe gebruikt. Zo'n apparaat wordt ook wel een Switching Hub genoemd.
Nu brul ik niet graag naar mensen "use the fuckin Faq", het is zelfs niet gewenst op GOT (staat in een andere faq van got, die ik idd ook gelezen heb) dus ik leg kort uit wat een switching hub eigenlijk wel is.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En nu allemaal kappen!
* Koffie heeft de oplossing: Bel de winkel leverancier en vraag of het een SWITCH is.
Als hij zegt dat een 100% volwaardige switch is koop je 'm met de melding dat als het geen swicth is je 'm om mag ruilen c.q. geld terug.

Klaar :Y)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.