Ik wil doormiddel van een formulier dingen in de database zetten, werk nu met PHPMyAdmin maar hier wil ik toch langzamerhand vanaf en gewoon simpel dingen invullen voor een site dmv een formulier met enkele velden die ik nodig heb. Nu heb ik onderstaande geprobeerd als een test, er zal wel niet veel van kloppen want het werkt niet 
met in hetzelfde bestand:
Waar $dbcnx de connectie tot de database is.... wat doe ik fout? Of is er een makkelijkere manier. Ik heb een beetje in die broncode van PHP MyAdmin zitten kijken maar daar zit een bestandje in met weet ik veel hoeveel code die de input van het formpie daar moet verwerken.
code:
1
2
3
4
5
6
| <form method="post" action="test2.php"> GENRE: <INPUT TYPE="text" NAME="genre" size=30><br> URL: <INPUT TYPE="text" NAME="url" size=30><br> OMS: <INPUT TYPE="text" NAME="oms" size=30><br> <INPUT TYPE="submit" VALUE="Verstuur"> </form> |
met in hetzelfde bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| if (!$dbcnx){
echo( "Connection error.");
}
else{
mysql_select_db("test");
$galstring="INSERT INTO `gallerie` (`id`, `url`, `genre`, `omschrijving`) VALUES ('', '". $genre."', '".$url."', '".$oms."');";
mysql_query($galsting);
} |
Waar $dbcnx de connectie tot de database is.... wat doe ik fout? Of is er een makkelijkere manier. Ik heb een beetje in die broncode van PHP MyAdmin zitten kijken maar daar zit een bestandje in met weet ik veel hoeveel code die de input van het formpie daar moet verwerken.
[ Voor 0% gewijzigd door Gerwin op 20-08-2002 23:12 . Reden: gloeiende gloeiende, dat php script wordt vernageld nu in code tag veranderd ]