Toon posts:

Alpha PAL6035 op TB 1,4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een 1,2 Ghz TB. Morgen komt hier echter een 1,4 Ghz TB in. Kan ik de koeler die ik momenteel heb, een Alpha PAL6035 met YS Tech fan (Silent uitvoering) gewoon gebruiken?

Momenteel wordt mijn 1,2 stressed volgens mijn mobo-sensor iets van 75 graden (ik geloof hier geen zak van, mobo is dan ook een MSI KT7 Turbo). Verder heb ik nauwelijks extra koeling in mijn case (ja ik weet dat dat slecht is!)...

Kan dit?

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Als hij nu al 75 graden is zou ik toch ff iets anders bedenken en je 1,2 Tb lekker laten zitten, want 75 graden is erg hoog met een Alpha heatsink.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd vertrouw ik de meting niet helemaal

ja mijn CPU wordt wel heet, maar zo heet dat kan toch niet?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb hier een TB1,4 met een PAL6035 en een Delta 60HP fan er op en die blijft maar net koel... Dus ik denk dat het met die fan niet gaat lukken... en ik zou echt iets doen aan extra case koeling, want iedere koeler krijgt problemen als de lucht in de kast steeds verder opwarmt...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Tja dan moet ik in mijn case gaan zagen enzow.... daar heb ik nog geen zin in gehad eerlijk gezegd!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zou samen met die processor een case-fan installeren.
Ik heb hier een Athlon XP1600+ met een Alpha PAL 6035 en een YS-Tech fan erop van 2.16Watt, 4200rpm, 35dba en 27cfm, de temperatuur ligt tussen de 50 en 60 graden, dan zou een TB van 1400MHz ook moeten lukken. Ik heb er wel een zooi casefans in zitten, en dat helpt echt een stuk. Mocht daar geen ruimte voor zijn, dan kun je misschien zo'n slot cooler of een bay cooler erin zetten, zelfs op 7 volt helpt dat al. Gebruik je ook koelpasta enzo? En zit die alpha er wel op de juiste manier op? Meer waarschijnlijk is dat de temp sensor niet helemaal spoort. Ze zou eens kunnen proberen te meten wat de temperatuur daar echt is, met een andere thermometer.

Verwijderd

Topicstarter
zowel slotcoolers als baycoolers kan in mijn case niet, al mijn pci sloten zitten vol, net zoals al mijn bays (ja erg he)

als koelpasta heb ik zilverprut in de goede hoeveelheid; ook de heatsink etc is goed gemonteerd!

ik ga er zelf vanuit dat mijn tempmeter niet echt spoort...

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat zou ik dan ook zeggen ja, een vage temp sensor. Met een Alpha koeler, wat toch echt wel in het hogere segment van de koelers ligt, zou je lager uit moeten komen dan 75 graden. Je zou eens kunnen proberen te meten wat je case temp is met een gewone kamerthermometer, als daar niet zo'n sensor aan een draadje aan zit, kun je misschien dat hele ding even in je (gesloten) kast leggen om vervolgens na een half uurtje je kast heel snel open te maken en snel te kijken wat de temp is... (?)
Pagina: 1