Nieuwe kast nodig?

Pagina: 1
Acties:

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
Ok, Ik heb de search gebruikt, maar ik moet nog wel wennen aan die nieuwe GOT search, maar goed, ik heb een vraag waar ik geen antw. op heb kunnen vinden.
Die luid, Ik heb nu een bigtouwen ATX kast met daarin een PIII 800 samen met een abit bx133 RAID. Nu wil ik een AMD kopen met een Abit KX7-333. Mijn vraag is nu, heb ik een nieuwe kast nodig, of kan ik deze nieuwe mamaplank gewoon in mijn oude kast monteren?

Uncomfortable silence can be so loud...

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

als je de formaten van het mobo weet waarschijnlijk zijn deze gewoon standaard ATX.
99,99% zegt jah het kan

Verwijderd

Bigtouwen. :?

Maargoed: het kan gewoon in je oude kast.

• erickov
Ok, sorry voor de typo, ik bedoel natuurlijk bigtower...
Maar in elk geval bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

StraracZ schreef op 20 augustus 2002 @ 22:37:
als je de formaten van het mobo weet waarschijnlijk zijn deze gewoon standaard ATX.
99,99% zegt jah het kan
100% zeker hoor
ATX heeft een afgesproken maat, voldoet deze hier niet aan, dan is het geen ATX

je hebt wel varianten als microATX en flexATX, maar deze vallen ook binnen de ATX standaard.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 20 augustus 2002 @ 22:48:
100% zeker hoor
Mwah, ik heb met een ATX midikast toch een klein probleem gehad met een cdspeler die precies tegen een condensator op het mobo zat de drukken.
Het ging maar om 2 millimeter, maar wel weer een goeie reden om een nieuwe kast te kopen. :)

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Terw_Dan schreef op 20 augustus 2002 @ 22:48:
[...]

100% zeker hoor

je hebt wel varianten als microATX en flexATX, maar deze vallen ook binnen de ATX standaard.
ik heb er hier eentje staat ATX, moet wel getweaked worden, daarom zeg ik ook 99,99 ;)

Verwijderd

licht er aan hoeveel waat je voeding van je kast is, je hebt nog van die oude kasten welke maar een 235waat voeding hebben, of een 250watt. En ik geloof dat een AMD 300watt toch wel lief vind van jou om aan geboden te krijgen.. :) Mijn Duron die ik eerst had vond 250watt nog net gaan, echter toen er casefans en brander bij kwamen werd de stabieliteit toch beduidend minder en het leek wel of de voeding er wat harder aan moest trekken, hm vandaar dat hij kapot ging. Toen maar een 300watt voeding gekocht van een of ander brak merk, maar die trok het ook nie helemaal. De voltages die het ding moest leveren waren nie helemaal wat het moest zijn, echter het systeem bleef wel stabiel. Later heb ik een A-open kast de h600A welke ik nou gemod heb, met een 300watt voeding en die levert alles perfect. Dus daar ff naar kijken want als je een XP er op zet neem ik aan dat deze wat meer vraagt als een duron 700mhz. oveerigens voor de rest zaten er dus in 4 casefans brak merk hoog wattage 2 hdd`s fdd (yuppie) 7200rpm cpu cooler cd rom speler en brander Geforce kaartje en shit vreed reedelijk wat stroom :) mzzl

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

watvooor proc ga je halen, waaromehb je een snellere pc nodig?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 22:53:
[...]

Mwah, ik heb met een ATX midikast toch een klein probleem gehad met een cdspeler die precies tegen een condensator op het mobo zat de drukken.
Het ging maar om 2 millimeter, maar wel weer een goeie reden om een nieuwe kast te kopen. :)
Dat heeft nie met de aTX standaard te maken maar met de lay-out van je mobo, waarbij bij ontwerp nie gekeken wordt naar allekasten of die nou met alle cdromspeler/branders/dvd`s compatible is. Ik heb hier een server bakkie staan met een atx mobo, wel dual, maar de brander komt ook tegen het geheugen aan, sterker als ik het helemaal zou door duwen dan zou het afbreken, ik denk nie dat mycom rekening gaat houden met waar ik de cd brander plaats en dat ik err een dual proc mobo in duw.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 22:53:
[...]

zeker een el cheapo kast.
die ken ik, zijn officieel geen ATX kasten.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:07
Mijn ouwe miditower had ook grote moeite met een oversized (dual) mamaplankje, had maar 2x3 oplegpunten ipv 3x3, en paste ook niet met cd-rom speler en geheugen...

Nu een bigtower met meer dan genoeg ruimte :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
idd 99,99% zeker dat het past :)

(Bij mij weer niet (goed). Ik had een Paradigit kast waarin mijn full-ATX ECS mobo prima paste maar toen moesten mijn cd-rom drives 3cm uitsteken ( :r ) omdat ze anders tegen mijn geheugen aanzaten :{ Ook moest ik mijn voeding modden omdat deze rechtboven mijn Dragon Orb III kwam zodat deze bijna geen lucht meer kreeg :X .Maar over een paar uurtjes komt de PTT TGP met mijn Lian-Li Pc-60 waar neem ik aan alles netjes inpast :) )

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Een woord: Chieftec :9

• Zegato
  • Niet online
Persoonlijk vind ik de Lian-Li kasten toch een stuk handiger en mooier :)

T.net gallery | V&A ads

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Juniorrules schreef op 21 augustus 2002 @ 07:51:
[...]
Persoonlijk vind ik de Lian-Li kasten toch een stuk handiger en mooier :)
Neeeeeee... Lian-Li kasten zijn echt ONWIJS lelijk :r :r :r

Chieftec is HET woord voor een nieuwe case. :)
Je hebt ook Aluminium uitvoeringen van de Chieftec case, ik heb Chieftec Dragon staan, zwarte miditower met dat mooie deurtje en dat vetter roostertje aan de voorkant waar mijn blauwe CCFL mooi doorheen schijnt. :9~

• Zegato
  • Niet online
Novah schreef op 21 augustus 2002 @ 07:55:
[...]
Neeeeeee... Lian-Li kasten zijn echt ONWIJS lelijk :r :r :r

Chieftec is HET woord voor een nieuwe case. :)
Je hebt ook Aluminium uitvoeringen van de Chieftec case, ik heb Chieftec Dragon staan, zwarte miditower met dat mooie deurtje en dat vetter roostertje aan de voorkant waar mijn blauwe CCFL mooi doorheen schijnt. :9~
Jullie kunnen gewoon geen Lian-Li betalen! ;) :Y)

T.net gallery | V&A ads

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 07:20
Als je iets wil dat niet zoveel mensen hebben neem dan net als mij een Antec Performance Plus 1080AMG, 430Watt truePower voeding zit erbij, front USB en firewire, }) Loving It. }) Nu weer even doorsparen en dan......

I know what I'm cooking, do you :?

• erickov
Waterlelie schreef op 20 augustus 2002 @ 22:56:
watvooor proc ga je halen, waaromehb je een snellere pc nodig?
Omdat mijn 800 Mhz toch wel erg langzaam wordt op games gebied. Ik heb hem op 1050 Mhz draaien met een peltier, maar zelfs dat is niet erg relaxed meer. Welke proc? Nou, ik denk eraan om een Athlon XP 2200 of misshien 2400 te kopen. Maar nu na deze vraag herrinner ik mij ineens weer dat een of andere P4 wel erg relaxed te overcloaken was... Ik moet alleen ff zoeken welke.... (hint, hint, :Y) )

Pagina: 1