Toon posts:

Grote bestanden kopieren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hetvolgende probleempje ,

ik kan geen grote bestanden ( 600 a 700 mb ) kopieren van mijn Quantum Fireball 30bg ( slave ) naar mijn Maxtor 80 gb ( master ). Ik krijg de volgende foutmelding :

"Cannot copy *bestandsnaam* : insufficient system resources exist to complete the requested service".

en daar moet ik het mee doen. Ik kan ook niks vinden op de microsoft technet site. De Pc in kwestie is een AMD xp 2100 met 512 DDR erin ( samsung ) pc 2700 op een A7v333. met bios versie 11. niet genoeg resources lijkt me dus onzin.

ik heb trouwens ook nog een ander probleem .

zie : LiteOn 48 Speed wil niet branden

zou dit eventueel dezelfde oorzaak kunnen hebben ?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde!

ik zal mijn topic van fok! even quoten (had er daar een topic over geopend):
Laatst toen ik wat grote files aan het unpacken was (ong. 700 mb), eerst untarren en daarna unrarren, kreeg ik nogal wat gedoe. Ik kreeg crc errors (terwijl de crc check 100% goeie files aangaf) en volume read errors met unrarren. Me pc werd nogal instabiel dus ik heb gereboot en opnieuw geprobeerd. Na wat prutsen wou het dan toch.
Maar.. sindsdien als ik een grote file wil kopieren (van 700 mb dus) dan zegt windows commander 'disk is full' en explorer zegt 'insufficient system recourses'. Ik heb ruimte zat (10+ GB) dus dat kan het probleem niet zijn.
Maar wat ik ook probeer hij wil niet kopieren. Kleinere files van enkele honderden mbs willen wel.

Weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe ik het moet fixen? chkdsk.exe geeft geen errors aan.

Ik ben een beetje wanhopig want op het moment heb ik geen flikker aan me 80 GB

I.A.: ik heb ik totaal 6 partities en bij alle partities krijg ik hetzelfde probleem, ongeacht hoeveel schijfruimte er nog vrij is.
Kijk voor de reacties daar in dit topic

Ik heb overigens 2 40DB 7200 rpm harde schijven van Maxtor.
Het maakt bij mij niet uit van welke naar welke harde schijf/partitie ik kopieer/verplaats
Ook scandisk geeft geen error. Ook vind die geen bad clusters.

Norton Utilities (disk doctor) geeft soms bij enkele partities wel fouten aan, maar kan het zelf niet repareren omdat de schijf 'in gebruik' is door het OS of een process.
De scan van Win2K vind het probleem vlak na de reboot vervolgens niet meer (??)

Ook norton anti virus kon geen virus vinden

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2002 22:48 . Reden: wat details toegevoegd... ]

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

wat gebeurt er met de taskmanager en dan in het bijzonder het fysiek beschikbaar geheugen, sommige apparaten of instellingen zonder DMA gebruiken gewoon het geheugen van je pc als buffer en die 700 mb is groter dan je geheugen. mogelijke oplossing virtueel geheugen aanzetten of vergroten

Verwijderd

Ik heb 1 GB aan virtueel geheugen (op een aparte partitie), gelocked.
En het lijkt me sterk, dan zou ik het voorheen toch ook niet moeten hebben kunnen doen?

Ik heb verder niks veranderd.

Mijn systeem werd instabiel na dat winrar gedoe dus ik heb gereboot. Sindsdien heb ik het probleem (ik zeg niet en weet niet zeker of het iets met winrar te maken heeft)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de swop aangepast totaal nu 1,6 gb . en jammer genoeg is er geen verschil. Mijn memory usage in de task manager is ook nihil en mijn cpu wordt ook maar voor 4% belast. Het gekke is dat ik wel een mapje van 3 gb met mp3's kan oversturen zonder problemen

trouwens ook een diagnostic progje van Maxtor leverde niks op , en de scandisks enzo van windows ook niet . Oh ja en ik heb geen winrar ofzo gebruikt. niet eens geinstalleerd trouwens op het ogenblik.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:58

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Is het mogelijk dat de 'probleem' partities FAT32 zijn? Met name Win2K houdt niet echt van FAT32 partities > 32GB.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
nee gewoon NTFS allebei.

Verwijderd

36% CPU usage tijdens kopieren
slechts 132 mb ram in gebruik (heb 512 mb ram + 1 GB virtueel dus)
Ik had overigens wel 1 van mijn harde schijven in PIO staan.
Ik heb ze nu op DMA if available gezet en gereboot, maar het probleem is er nog.
Overigens staat bij 1 harde schijf bij device 0 nog steeds PIO.

Ik kreeg net bij het kopieren deze error:
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/m.vandermeulen4/images/error.jpg
(laden kan fout gaan want chello is de hele avond al aan het stuiteren)

En ik heb beide schijven FAT32 maar zoals ik al zei het gaat al 2 jaar goed..

Verwijderd

Topicstarter
dit gebeurt er bij mij

Afbeeldingslocatie: http://www26.brinkster.com/robisgod/foutmeldingen.jpg

elke keer als hij bijna op het einde is.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor het verpesten van de opmaak

Verwijderd

Dat heb ik ook gehad een tijdje geleden.
Heb toen een nieuwe IDE kabel gekocht.
Nu heb ik er geen last meer van

Verwijderd

Topicstarter
mijn gehele pc is nieuw .... en toch niet allebei die IDE kabels zullen rot zijn ?

Verwijderd

nee dat denk ik nie. dan zal het wel un andere oorzaak hebben.

misschien windows half kapot

Verwijderd

Topicstarter
ik denk misschien mijn IDE controller op het moederbord , maar ik weet nie hoe ik dat moe checken

Verwijderd

daar weet ik ook geen oplossing voor.

is btw best un kut probleem

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Ik had dat een paar maanden terug ook, en na veel herinstalls van windows bleek de windows update voor windows commerce server de boosdoener. Een herinstall en deze update dus NIET installeren is de oplossing.

Verwijderd

Hmm ik kan me niet herinneren dat ik die geinstalleerd heb.
Tenzij hijzelf phone home deed.
Maar ook dat heb ik geloof ik niet geinstalleerd/aangezet.

Verwijderd

Witsflow schreef op 21 augustus 2002 @ 00:57:
Ik had dat een paar maanden terug ook, en na veel herinstalls van windows bleek de windows update voor windows commerce server de boosdoener. Een herinstall en deze update dus NIET installeren is de oplossing.
/me geeft je een dikke zoen..

Ik heb via me windows update history dit ff opgezocht. Ik had het inderdaad geinstalleerd (19 juli al!!). Via de Qxxxxxx code opgezocht in me add/remove software en gedeinstalleerd. Gereboot.. en het werkt!

Ik wil nog niet zeker zeggen dat het is opgelost, want na diskdoctor kon ik ook 1 keer een file kopieren maar daarna ging het toch weer fout.

Maar op het moment is het probleem weg!!

Verwijderd

Topicstarter
dat zou inderdaad best eens kunnen , ik zal eens checken

check klaar en ik ben je erg dankbaar _/-\o_ het werkt gewoon perfect nu.

tenminste het is me nu al een keer gelukt en dat lukte voorheen niet.

voor degene met hetzelfde probleem check ff of je deze update hebt geinstalleerd.

Q316430 voor de commerce server.

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06-2025
Dit probleem heb ik ook gehad, maar dan met Aopen 32/48/12
Ik zat hoofzakelijk met HD problemen, ik kreeg een tip om de voeding te wisselen voor een zwaardere, dit heeft perfect geholpen, De Aopen brander heb ik overigens geruild met een Lite-on 32x brander Perfecte brander overigens!!

Op Hd's werden nl allemaal bad clusters aangemaakt, waardoor bestanden niet meer te kopieren waren, of te branden waren, want de HD is op deze bad clusters niet aan te spreken, en moeten eerst als bad gemarkeerd worden.

Zoek eventueel even op mijn postings, waar mijn problemen uit ten treure uitgelegd worden
Ik ben gelukkig nu enigzins verlost van mijn problem
DV-editing, producties hebben zeer geleden onder deze problemen.

Kan het bij jouw toevallig ook aan de voeding liggen

Glasvezel heeft de toekomst

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Enermax 431 W wat voeding dus dat moet voldoende zijn

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06-2025
dat lijkt mij ook, ook al ken ik je specificaties niet
ik heb een 400Watt

Glasvezel heeft de toekomst

Verwijderd

Ik heb nog wel een vraag tho.
Zit deze update ook niet in SP3?
Ik heb SP3 nog niet geinstalleerd en doe het denk ik voorlopig ook nog nie
maar stel dat ik het doe, krijg ik dan net automatisch deze update weer en
dus ook het probleem?
Of is de update geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
specs :

AMD xp 2100
512 md ddr pc2700
Asus A7v333
1 x maxtor 80 gb liquid bearing 7200 rpm
1 x Quantum FireBall 30 gb 7200 rpm
Artic cpu cooler
kastkoelertje ( ?????? )
Asus v8840 Geforce 4 ti 4400
Pioneer DVD Slot in
Lite 48 X 12 x 28

en ff over SP3 ik hem wel geinstalleerd (volgens mij )en bij werkt het kopieren nu ook nadat ik dus die commerce server eraf had gegooid. Alleen mijn brander wil nog niet :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 13:54:
en ff over SP3 ik hem wel geinstalleerd (volgens mij )en bij werkt het kopieren nu ook nadat ik dus die commerce server eraf had gegooid. Alleen mijn brander wil nog niet :(
wordt dat apart geinstalleerd dan?
of had je het al geinstalleerd voor SP3?

Want ik kan dingen van SP2 niet apart deinstalleren, dus raar dat jij dit wel kan

Of zit dit commerce gedoe helemaal niet in SP3 (lijkt me sterk)

Verwijderd

Topicstarter
zeker weten doe ik het niet , maar als je bij in mijn add remove programs venster kijkt staan d'r een stuk of 10 pre SP 3 updates en een paar pre SP 4 zelfs.

Verwijderd

Hmm ja die heb ik ook. Dat krijg je als je steeds updates doet van windowsupdate.com.
Blijkbaar haalt SP3 die niet weg.

Toch frapant dat er een pre-SP4 update staat, aangezien er nog niet zo lang geleden op de frontpage stond dat MS de service voor win2k zo veel mogelijk wou stoppen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
heb je large system cache aangezet in de reg, of de iopagelocklimit veranderd?

specs

Verwijderd

Nope, maar het probleem is weg dus dat is ook niet meer relevant :)

/me schuift een kratje bier deze thread binnen voor iedereen die geholpen heeft.

Trouwens The_Shape, wel reuze toevallig. Ik wou net hierover een thread aanmaken.
Dus ik naar dit forum en toen had jij net het topic aangemaakt, hij stond nog bovenaan :)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

dit is dus echt zo'n probleem die wel even in de FAQ mag vind ik :)

Hoi

Pagina: 1