[Freon koeling]Zelf maken, mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Ik draai nu m'n XP'tje 1800+ met Maza II watercooling. De tempraturen vallen me erg tegen (contact maze en cpu is waarschijnlijk niet optimaal, of waterpompje een beetje te zwak), maar dat is een ander verhaal :)

Iemand zei pas tegen me dat ze nog een hoop freon hadden staan op de zaak en dat daar niks mee gebeurde en dat afvoeren een probleempje was. als ik wou kon ik wel een 2 liter vaatje krijgen (of 2,5 liter weet het zo niet meer)..
freon koeling lijkt me cool :p

Nu kan ik wel meteen zeggen "neem maar mee" enzo, maar dan moet het natuurlijk wel mogelijk zijn het te gebruiken....

Wat heb ik allemaal nodig om mijn AMD'tje lekker koel te houden?
contact met de CPU kan denk ik wel met de MAZE2 waar nu water door gaat, maar dan heb ik nodig:
compressortje?
opslagvat
slangen
enz..

wat heb ik nou allemaal echt nodig, zou het gaan kosten en is het uberhaupt wel mogelijk?

Alvast bedankt :)

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dacht effe vanwege topictitel dat het je al gelukt was ;)

• InterCC
Notehouteladekast schreef op 20 augustus 2002 @ 21:14:
Dacht effe vanwege topictitel dat het je al gelukt was ;)
stom van me.. achter ",mogelijk" moet een vraagteken :|

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Precies :)

Maar volgens mij is het niet mogelijk, je moet geloof ik dat freon onder druk zien te krijgen in een busje ofzo, en dat op de proc. Toch?

• InterCC
Notehouteladekast schreef op 20 augustus 2002 @ 21:19:
Precies :)

Maar volgens mij is het niet mogelijk, je moet geloof ik dat freon onder druk zien te krijgen in een busje ofzo, en dat op de proc. Toch?
daarom zou ik een compressor nodig moeten hebben ofzo..
het werkt ook met vapochill enzo.. zoiets zou dus zelf ook in elkaar gezet moeten kunnen worden.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zie de faq.. Daar heeft dabit een leuk stukje over phasechange koeling geschreven..

't is zelf te maken, maar 't is wel vrij lastig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.