Asus geforce 4 TI4600 V8460 probleem!!!!

Pagina: 1
Acties:

• kg666
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-03-2014
Ok mijn als ik mijn kaart er instop zegt hij PEEEEPPEEEPEEEEPPEEEEEEP
(dat is al niet normaal :( :'( )

Ik heb het al geprobeerd op 2 AMD en 3 INTEL systemen.
Enige verschil is dat er bij een PIII 1000 geen peep is maar wel geen scherm.

Weet er iemand nog een probeersel of iemand nog gedachten hoe ik het kan verhelpen

Ik heb de laatste nieuwe bios update van Abit gedaan (dus daar kan het ook niet meer aan liggen)de "kg79m" update.

en met de HD's uit te leggen gaat het ook niet
pls help me!!!!

thx 4 your time m8s _/-\o_

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kun je ook ff de specs geven van de PC's waar je 'm in hebt gehad?

• kg666
ja,
1°) Mijn pc(waar hij in moet komen) AMD 1400, 60GB maxtor, voeding 300 watt (nu nog met een GF annihilator 256) 256Mb ram
2°) een AMD 800 mhz 13Gb hd voeding 300 watt (server ,dus alleen text mode in linux)
3°) Intel PIII 1000 met een Geforce 2 GTS in , 512Mb ram , 40GB hd
4°) Intel P4 met 512 MB ram 120 GB hd met TNT 2 in
5°) intel P 800 met 128Mb ram TNT 2 in

dat zou het moetn zijn,tja kheb wat rond gereden naar vrienden enzo. maar niets lukt.

• SH007
  • Niet online
(ik ken die hele kaart niet, dus ik ga maar even wat voor de hand liggende dingen af)

-Zitten er nog jumpers op die kaart, en wat doen die.
-Heb je al het BIOS ge-reset?
-Laat die kaart ook eens testen bij een computerwinkel.

Verwijderd

Misschien een hele domme opmerking, maar waarom "de laatste nieuwe bios update van Abit" terwijl je een Asus kaart hebt ;) Het zou best zo kunnen zijn dat die bios update het probleem is... (dat verklaart ook waarom hij het in meerdere systemen niet doet..)

• kg666
Die P4 is ene uit een pc winkel,daar zegt hij geen Tuuut tuuutuuut, maar geeft hij geen scherm(dat was al vooruitgang :-) )

de bios terug op factory defaults zetten???
en dan es proberen?
nops geen jumpertjes te zien op de kaart.

• SH007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 21:09:
Misschien een hele domme opmerking, maar waarom "de laatste nieuwe bios update van Abit" terwijl je een Asus kaart hebt ;) Het zou best zo kunnen zijn dat die bios update het probleem is... (dat verklaart ook waarom hij het in meerdere systemen niet doet..)
Ik neem aan die die BIOS update voor een mobo was...
kg666 schreef op 20 augustus 2002 @ 21:10:
Die P4 is ene uit een pc winkel,daar zegt hij geen Tuuut tuuutuuut, maar geeft hij geen scherm(dat was al vooruitgang :-) )

de bios terug op factory defaults zetten???
en dan es proberen?
yep :)

• kg666
De laatste nieuwe bios update, omdat het niet ging met de oude bios ook dus heb ik dat maar es gedaan.
<quote>
Het zou best zo kunnen zijn dat die bios update het probleem is... (dat verklaart ook waarom hij het in meerdere systemen niet doet..)
</quote>
dat kan niet hé wat je zegt,ik heb de bios niet geupdate van de Asus maar van mijn Abit moederbord dus...

• SH007
  • Niet online
kg666 schreef op 20 augustus 2002 @ 21:12:
De laatste nieuwe bios update, omdat het niet ging met de oude bios ook dus heb ik dat maar es gedaan.
<quote>
Het zou best zo kunnen zijn dat die bios update het probleem is... (dat verklaart ook waarom hij het in meerdere systemen niet doet..)
</quote>
dat kan niet hé wat je zegt,ik heb de bios niet geupdate van de Asus maar van mijn Abit moederbord dus...
Een videokaart heef ook een BIOS dat je kunt updaten ;)

Die kaart kan trouwens ook gewoon kapot zijn...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ehm, inkoppertje: je kaart is stuk. Niet moeilijk doen en mee terug naar de winkel. Waarschijnlijk DOA of je hebt hem gemold.

MechWarrior || Monsters Game

• kg666
lol, tja kan ook,
ja dat weet ik dat een vidiokaart ook een bios heeft,maar daar heb ik niet aangekomen.
alle, schetsing van prob :
ik start pc op met GF 256 => alles ok,dus met factory defaults
dan haal ik die kaart eruit en stop de GF 4 erin => tuuut tuuuttuuutt en geen scherm

mmm ik ga morgen er es ff terug mee naar de winkel gaan. damn

Verwijderd

Je zou nog een zwaardere voeding kunnen proberen. Heb zelf erg veel problemen gehad met deze kaart in combi met 300W voeding. GF4 Ti4600 heeft blijkbaar veel power nodig. Na de inbouw van een 450W voeding liep alles weer als een zonnetje.

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
JostheBoss heeft idd een punt, de voeding kàn het zijn. Maar voordat je (wellicht onnodig) een nieuwe voeding koopt zou ik eerst een nieuwe kaart willen. Je hebt 't op 4 systemen getest, dan zeg ik "dikke aars, die kaart is niet fris". B)

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:07

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Bios resetten van te voren wil ook wel eens helpen.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• kg666
bios resetten is het nie,ik heb da al gedaan

maar van die voeding,tja dat zou kunnen,maar dan hebben er veel mensen dat probleem denk ik.
Maar ik heb die kaart op gezonden,nu maar hopen dat de nieuwe beter gaat, als het nog zo is,tja dan een nieuwe voeding zeker :? . thx iedereen voor je tijd _/-\o_ _/-\o_

cya KG666

Verwijderd

peepjes staan waarschijnlijk voor 'system adapter failure'. Look it up... ik weet zo ook de oplossing er niet voor.

Verwijderd

gewoon nieuwe hale :?

Verwijderd

kg666 schreef op 20 augustus 2002 @ 21:19:
lol, tja kan ook,
ja dat weet ik dat een vidiokaart ook een bios heeft,maar daar heb ik niet aangekomen.
alle, schetsing van prob :
ik start pc op met GF 256 => alles ok,dus met factory defaults
dan haal ik die kaart eruit en stop de GF 4 erin => tuuut tuuuttuuutt en geen scherm

mmm ik ga morgen er es ff terug mee naar de winkel gaan. damn
Neem toch wel aan dat je zo slim bent om niet de kaarten te verwisselen terwijl alles aan staat hè .................

Verwijderd

Gewoon testen in de winkel waar je 'm hebt gehaald. Doet 't niet=nieuwe meenemen.

Verwijderd

Doe hem ff in de magnetron, dat wil weleens helpen of yoghurtsaus erover O-)

Verwijderd

Heb je update_escd=enabled aan staan in je Bios?
Ik had dat ook niet en toen ik mijn PCI-MonsterFusion eruit haalde voor mijn AGP-GeForce4 TI4200 had ik hetzelfde probleem. Daarna update_escd op enabled gezet en daarna geen probleem!

• kg666
zeg allemaal bedankt voor je replay,maar ik heb ze toch maar terug gezonden,zekerste voor het onzekerste

thx en cya

• Goodielover
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Ik heb geen idee hoe dat zit met een ti4600, maar kan het zijn dat de kaart op AGP 4x staat en je borden slechts AGP 2x ondersteunen?
Pagina: 1