Toon posts:

[LCD] cheap ass lcd zelf maken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam op inet tijdens een speurtocht het volgende tegen

http://www.gideontech.com/guides/lcd/index.shtml

Hier claimen ze dat je voor zo'n 20-30 euro zelf een lcd kan fixen...
Ik verbaasde me hier enigzins over, maar ik ben een noob.
Mijn vraag is wat jullie ervan vinden, zit er een addertje onder het gras of is dit de oplossing ?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:59
Ever since I saw the first review of one the matrix orbital LCDs I have always wanted one. The prices were outrageous! $100 for a LCD? Come on! But being the true GideonTech staffer I am (aka cheap) I did a little research and found you can buy and wire up your own LCD for ~$20-30.
Volgens mij bedoelen ze gewoon dat je een losse LCD moet kopen en zelf gewoon de draden moet solderen ;) I.p.v een kant & klare Matrix Orbital LCD te kopen :+

Verwijderd

ja dat is wat ze bedoelen en de lcd's zijn daar een stuk goedkoper dan hier. Plus je hebt daar veel meer keuze dan hier.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Psies

Zoals er hier ook al een paar inkoop acties geweest zijn ....

maar hier in nederland betaal je iets meer voor z'n lcdtje

conrad heeft ze zeker

display en andere electronica zakem misschien ook

Repareren doe je zo.

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 16:04

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Dat doen wij toch al wat ze daar uitleggen :?
Heb het nu zelf ook een gedaan eindelijk.
Aleen de LCD was uit een fax dus geen backlight :(
Heeft iemand ervaring trouwens met die van Stuut & Bruin...? Voor 4x20 geel backlight betaal je 47,- en voor 4x40 iets van 100,-
En nog een nieuwtje Radio Twente in Den Haag is bezig om ze ook te krijgen voor cheaper dan S&B...!

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Rave17 schreef op 20 augustus 2002 @ 20:35:
[...]

Volgens mij bedoelen ze gewoon dat je een losse LCD moet kopen en zelf gewoon de draden moet solderen ;) I.p.v een kant & klare Matrix Orbital LCD te kopen :+
volgens mij ook, want je moet heel goed zijn wil je die lcd schermpjes zo kunnen solderen.
Pagina: 1