Toon posts:

[php] Copyright op afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een photodatabase op het internet te zetten. Maar ik wil een copyright op de foto's zetten op een manier die zo min mogelijk handelingen kost.

Mijn vraag is of dit ook via een php kan?
Dus dat ik een dir aangeef op een server en dat het script vervolgens op alle images in die dir op een vaste positie een copyright plaatst en de afbeelding vervolgens ook weer opslaat.

Is dit mogelijk of vraag ik nu iets heel raars?
Als het niet kan, wat raden jullie dan aan?

Verwijderd

Zoek eens op GD Library..

Verwijderd

GD :?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Daarmee kan php image's maken en editen :)

Verwijderd

ja duuuhhh, was een reply op de vraag sjakie :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 20:17:
Ik ben bezig met een photodatabase op het internet te zetten. Maar ik wil een copyright op de foto's zetten op een manier die zo min mogelijk handelingen kost.

Dus dat ik een dir aangeef op een server en dat het script vervolgens op alle images in die dir op een vaste positie een copyright plaatst en de afbeelding vervolgens ook weer opslaat.

je kunt met layers kunnen werken en een transparant plaatje over je foto's kunnen plakken waar de copyright notice in staat. Je veranderd dan niks aan je foto's en je hoeft niet je foto's door php te laten bewerken wat relatief veel tijd kost (denk ik). Als ze je directory vinden van de orginele foto's dan staat er echter geen copyright notice op.... maar als je niet wilt dat je foto's gebruikt worden zet ze dan maar niet op internet...

• supakeen
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 20:23:
ja duuuhhh, was een reply op de vraag sjakie :P
:X quote hem dan ;)

• supakeen
[...]

je kunt met layers kunnen werken en een transparant plaatje over je foto's kunnen plakken waar de copyright notice in staat. Je veranderd dan niks aan je foto's en je hoeft niet je foto's door php te laten bewerken wat relatief veel tijd kost (denk ik). Als ze je directory vinden van de orginele foto's dan staat er echter geen copyright notice op.... maar als je niet wilt dat je foto's gebruikt worden zet ze dan maar niet op internet...
Als je ze dan opslaat dan staat die copyright er ook niet op :)

Verwijderd

[...]

Dan gaat het idee ook een beetje verloren, want de plaatjes kunnen dan gewoon zonder copyright worden opgeslagen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 20:25:
[...]

Dan gaat het idee ook een beetje verloren, want de plaatjes kunnen dan gewoon zonder copyright worden opgeslagen...
niet als je het transparante plaatje zogroot maakt als je originele afbeelding.. dan slaan ze het transparante plaatje op.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 20:17:

als je je keus al lang gemaakt hebt (zo lijkt nl. de vraag over te komen), dan moet je dit vooral met php doen, ik geloof dat er wel een standaard binary is met GD-support.
maar eerlijk gezegd nogal onpraktisch, PHP is een goede methode om serverside on-the-fly pagina's te genereren, echter in dit geval lijkt het me de voorkeur hebben om een batch uit te voeren, gewoon een eenmalige handeling, waarbij je de text aan een bestand toevoegt.

GD is nogal beperkt hierin, maar 256 kleuren, 8-bit en een beperkt aantal bestandstypen, maar bovenal, je hebt een scriptingtaal nodig om dit aan te sturen, geen commandline interface.
mijn voorkeur zou eerder uitgaan naar Imagemagick, of gebruik anders de mogelijkheden van photoshop voor batch-bewerkingen (via droplets) als je daarover beschikking hebt.

voor IM kun je gewoon met een commandline interface werken (als je koppig bent kan je die aansturen via php, maar zou niet nodeloos ingewikkeld gaan doen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

RM-rf schreef op 20 augustus 2002 @ 20:33:
mijn voorkeur zou eerder uitgaan naar Imagemagick
Die kan je ook met PHP aansturen. :P

Rustacean

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:07
Nou ik 'herschrijf' mijn plaatjes ook met GD en ze zien er perfect uit hoor!
Doe het anders zo dat je als je een foto upload (en hier evt een thumbnail van maakt) je gelijk je copyright erin schrijft. Dus je maakt in feite de foto/plaatje opnieuw nu alleen met een copyright layer erbij. Dan heb je ook gelijk één foto ook als ze hem later opslaan of evt je foto-dir vinden.

Verwijderd

Dat 256-kleurenverhaal gaat natuurlijk alleen op als je nog geen GD v. 2.0.1 hebt...
Een batch lijkt me ook minder praktisch. Ik neem aan dat er af en toe ook nieuwe plaatjes bijkomen. Het is dan makkelijker als het geautomatiseerd is.

Verwijderd

misschien niet helemaal nuttige info maar je kan in [b]photoshop[b] een action aanmaken waar in je dus 1. copyright laag op de gewenste plaatst maakt, 2 één laaag maken, 3 opslaan maakt, en die action vervolgens toepassen op alle open documenten.
gaat ook redelijk snel.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Heb je dit topic toevallig gezien?
[rml][ php] Witte tekst op bestaand plaatje[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga toch voor de photoshop handeling.
Ik heb alleen nog geen ervaring met actions in photoshop.
Weet iemand een goede site of tutorial hoe ik actions kan gebruiken in photoshop.
Pagina: 1