[Sendmail] Sendmail & Cyrus IMAP: Mail weg?

Pagina: 1
Acties:

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020
Hallo,
Ik draai met suxes sendmail, voor de lokale bezorging van (mn door fetchmail opgehaalde) popmail naar een (cyrus) imap account. Dit werkt allemaal erg prettig, maar ik kreeg opeens een paar dagen geen email meer. nou ja, dat is wel vaker (hoewel, nooit langer dan 1 dag ivm maillists) maar nu opeens 4 dagen niet. tussendoor ziek geweest dus had het niet direct door, maar nou keek ik vanavond even op mn server met ps aux, en ik zag dus dat sendmail bezig was met allerlei dingen, en op de een of andere manier stond er 15 keer sendmail en 15 keer deliver in de ps aux tree...
of hoe dat ook heet.
in ieder geval, ik heb met mn stomme kop enigzins in paniek van, zou een spammer mn server aan het misbruiken zijn, die processen gekilled.. maar nou dacht ik 2 fracties later van, ow, dat was dus mn email die om de een of andere vage rede niet bezorgt wilde worden..

je voelt hem al hangen:

waar is mn email gebleven??

ik kan zo 123 nix terug vinden... mn logfile heeft ie niet gepakt ookal had ik sendmail opgestart met het schrijven naar een logfile maar dat heb ik schijnbaar niet goed gedaan..
waar stored sendmail zn berichten als ie ze delivered, ofzo..?

heeft iemand dit soort dingen vaker bijdehand gehad, en hebben jullie nog tips om het te voorkomen (dussem, hoe start ik sendmail om hem wel te laten loggen enzo..). ter verduidelijking, het gaat dus alleen om die niet bezorgde email. de rest van mn imap email heb ik nog wel..

kben vrij nieuw in linux, een half jaartje misschien, maar toch niet echt veel ervaring met trubbel shooten enzo. kheb wel die cyrus enzo zelf gecompiled en aangeslingerd.. maar mede met het oog op de complexiteit van sendmail kom ik hier niet echt uit zelf...

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kijk eens in /var/log/maillog, misschien dat dat wat licht op de zaak werpt.

• djazete
veel van dit soort dingen staan er in mn syslog: Aug 20 23:52:17 blues sendmail[699]: g7KLqF900699: SYSERR(root): savemail: cannot save rejected email anywhere

kheb geen maillog.. (trouwens slackware als distro).

• djazete
zijn alle sendmail experts op vakantie ofzo? ;)
alles werkt inmiddels weer ok mara die mail heb ik nog niet terug :|
naja.. hopen dat er nix zakelijks tussen zat :|