Wanadoo migratie.. Wat moet ik doen...??

Pagina: 1
Acties:

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
Nou ik (en vele anderen) heb een brief van casema gekregen waarin staat dat mijn huidige modem (wanadoo basic) niet meer gebruikt zal worden...

Nou was dat niet z'n ramp voor mij want ik wilde toch al mijn abbonoment veranderen, ik zou namelijk Wanadoo Cable Broadband Premium nemen...

Maar nu zat ik ff te denken... Als iedereen nou in mijn wijk Wanadoo Cable Broadband Premium gaat nemen kan Casema dat wel aan... Want nu gaat Broadband Premium ongeveer 60 kb maar gaat dat ook zo snel na de migratie?

Als de snelheid gewoon gelijk blijft is er geen probleem en kan ik gewoon Wanadoo Cable Broadband Premium nemen :)

Maar als dat niet zo is, wat moet ik dan doen?? Adsl nemen?? of kabel?? Van welke bedrijf??? (dit kan ik zelf ook uitzoeken.. maar het zal wel plezierig zijn als jullie me vertellen welke bedrijven nu ongeveer volgens jouw goed zijn enzo... :)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 07:20
Ben zelf er tevreden over Planet Internet ADSL. Heb zelf (met nadruk op zelf) slechte ervaringen met XS4ALL (ADSL aanvraag bleef ergens liggen, niemand weet waar na twee maanden proberen naar Planet gegaan, was binnen 5 minuten geregeld). Dit wil dus NIET zeggen dat XS4all niet deugt!!!!!!!!

• Dextourius
Mensen kom op, ik heb jullie informatie hard nodig!!

Ik moet vóór 26 augustus het formulier terugsturen!!!!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55

Sagat

Is pappa x2!

DeXtOuRiuS schreef op 21 augustus 2002 @ 14:20:
Mensen kom op, ik heb jullie informatie hard nodig!!

Ik moet vóór 26 augustus het formulier terugsturen!!!!
Wat vind je belangrijker, snelheid of prijs. Welke alternatieven heb je uberhaupt voor Kaashema, (in A'foort is dit namelijk de enige kabelboer)

Ik heb zelf fast adsl bij xs4all en ben er erg tevreden mee, buiten de prijs die ik in vergelijking met de kabelaars wel hoog vindt.

10 second ninja DONE

• Dextourius
prijs moet zo rond de 50 euro zijn en snelheid is toch wel belangrijk...

Bij speedtest heb ik mijn postcode ingevoerd en kreeg dit als de verkrijgbare aansluitingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/ee44rr44.jpg

en zoals je ziet staat Casema op nummer 2... en de snelheid is ook goed.

hmm.. ik denk dat ik gewoon Wandoo cable Broadband Premium ga nemen.....

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
edit:
laat maar heb je al gedaan

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 07:29
Tja, als je zaken als een brakke newsserver, geen spamfiler, geen "normale" helpdeks en je privacy geen probleem vind zou ik ook voor Casema gaan.

In alle andere gevallen zou ik Xs4all overwegen.

Je begrijpt ik ben geen fan van Casema, was een Casema gebruiker van het eerste uur en wellicht bevooroordeeld als gevolg hier van.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Verwijderd

over elke ISP kan je wel iets Slechts bedenken :)

Verwijderd

En neem NOOIT meer wanadoo!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:37

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Gefeliciteerd met deze wijze, goed beargumenteerde opmerking _/-\o_

|:(

* MrTinux is inmiddels al geruime tijd uiterst tevreden met zijn Wanadoo Cable Premium abo :)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Dextourius
ik denk dat ik gewoon net als MrTinux Wanadoo Cable Broadband Premium ga nemen en lekker eerste 2 maanden gratis internetten! :)

Verwijderd

Zelf heb ik Cable Wanadoo Broadband Basic (jaja)
Ik ben er TOTAAL NIET tevreden over.
Maar wat moet je in een huis waar je moeder de baas is over dat soort dingen... :'(

• Dextourius
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 01:34:
Zelf heb ik Cable Wanadoo Broadband Basic (jaja)
Ik ben er TOTAAL NIET tevreden over.
Maar wat moet je in een huis waar je moeder de baas is over dat soort dingen... :'(
Waarom ben je niet tevreden? hoeveel kb haal je? als je 9/10 kb haalt zou ik maar tevreden zijn want dat is de gemiddelde van Basic.. en tussen Basic en Premium zit wel een groot verschil hoor, iets van 50kb ;)

Verwijderd

ja ik haal 10 kb maar ik heb zojuist een goede truc verzonnen om m'n moeder over te halen!
Voor Premium en Basic gebruik je namelijk zelfde modem.........................

Verwijderd

DeXtOuRiuS schreef op 21 augustus 2002 @ 15:16:

Bij speedtest heb ik mijn postcode ingevoerd en kreeg dit als de verkrijgbare aansluitingen:

[afbeelding]
Wat ik nou niet snap is dat xs4all is dit gebied nou veel sneller is als planet. Ze maken toch allebei gebruik van dezelfde centrale van mxstream?? Waarom is xs4all dan 15 KB sneller, staat planet gewoon te knijpen ofzo?

Verwijderd

knijpen, knijpen, knijpen.
Ik word gek van Kaazehma :'(

• Dextourius
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 01:41:
knijpen, knijpen, knijpen.
Ik word gek van Kaazehma :'(
waarom wordt je nou gek? denk je dat Casema voor 29 euro ofzo jouw evenveel snelheid gaat geven als de abbo van 45 euro???

als je meer snelheid wilt moet je maar meer betalen! (je zei dat je moeder thuis de baas was, ga lekker werk zoeken (net als ik :P ) en zeg tegen je moeder dat je de rest gaat betalen ofzo...

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 17:02

pbd

DeXtOuRiuS schreef op 21 augustus 2002 @ 15:16:

[afbeelding]

en zoals je ziet staat Casema op nummer 2... en de snelheid is ook goed.

hmm.. ik denk dat ik gewoon Wandoo cable Broadband Premium ga nemen.....
hmm...kijk eens naar aantallen users die dit ingevuld hebben......bij de meesten is dit er maar 1 geweest....niet echt representatief he....

ok...nu mijn ervaringen. Ik heb ca. 4 jaar casema via de kabel gehad (vanaf testperiode). Aanvankelijk was ik erg tevreden maar dat had met name te maken met de constante kosten in vergelijking tot analoog (damn dat scheelde een slok op een borrel). Na een verhuizing werd het bagger. Andere centrale, snelheden van 1 a 2 kb/s maximaal, dus vaak niet eens normaal surfen. Wegens gebrek aan alternatieven in postcodegebeid 25** gewoon bij casema gebleven. Vervolgens toen het kon overgestapt naar de broadband premium. Tegelijkertijd heb ik op een andere pc mxstream basic via planet installed (werk betaalde om te testen). Moet zeggen dat beide produkten uitstekend zijn. Broadband premium van wanadoo is zelfs iets sneller dan mxstream (maximaal 60 kB/s t.o.v. 55 kB/s). Heb uiteindelijk de wanadoo verbinding opgezegd om de volgende redenen:
- jarenlange ellende dus weinig vertrouwen of de snelheid zo zou blijven
- casema helpdesk: "wij ondersteunen geen windows 2000" in een tijd dat windows 2000 inmiddels breed geintegreerd was (weet niet of casema deze policy nog steeds hanteert). Andere vragen aan de helpdesk werden opgezocht in de installatiehandleiding (m.a.w. kl*te ondersteuning)
- kreeg broadband maar op 1 pc aan de praat en had het alcatel modem van mxstream al getweaked en kon dus makkelijk netwerkje bouwen.

Kortom veel negatieve ervaringen met wanadoo maar dat is natuurlijk erg subjectief. Ben nu erg tevreden met mxstream. Haal constant max. snelheid. Mijn getweakte modem heeft sinds 4 maanden geen reset meer gehad dus hele netwerk heeft een stabiele netwerkverbinding.

Just my 2 cents

Succes met je keuze.

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 21:07

mbr

Ik heb Mxstream Basic via Planet Internet en het werkt perfect! in januari 2003 gaat de downloadsnelheid omhoog.

Een kennis van mij heeft Broadband premium en het werkt perfect met iets hogere downloadsnelheid; maar a.s. januari 2003 vervalt die voordeel mits Casema besluit om ook de snelheden te verhogen.

Online games gaat ook prima op beide producten want we spellen regelmatig UT tegen elkaar met een lage ping.

Succes met je keuze! LOL :-) .

Verwijderd

DeXtOuRiuS schreef op 22 augustus 2002 @ 02:14:
[...]

waarom wordt je nou gek? denk je dat Casema voor 29 euro ofzo jouw evenveel snelheid gaat geven als de abbo van 45 euro???

als je meer snelheid wilt moet je maar meer betalen! (je zei dat je moeder thuis de baas was, ga lekker werk zoeken (net als ik :P ) en zeg tegen je moeder dat je de rest gaat betalen ofzo...
10 kb/s dude... ben btw. al bezig met een ''overhalingsactie'' o.i.d.
Moet goed moment uitkiezen...
Waarschijnlijk word dat met Kerstmis ofsjow als ze d'r cadeau net gehad heeft... >:)
Want... Broadband Basic en Broadband Premium gebruiken toch zelfde modem he? :)

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 14:57
Gewoon Wanadoo Premium nemen.

Woon in Zoetermeer en heb het nu een jaar. Het loopt probleemloos. De prijs is lager en mijn gemiddelde snelheid is hoger als Mxstream basic. Mijn collega zit gemiddeld met zijn mxstream aan de 50kb en ik zit gemiddeld aan de 60kb of hoger 8).

Verwijderd

Casema Premium werkt, vindt ik althans, top...

Maar wat je ff zou kunnen navragen is of de migratie geld kost... Ik werd toendertijd gratis overgezet naar basic broadband ofzo en omdat ik al com21 daarna had hoefde ik voor de overstap naar Casema Premium geen cent bij te leggen... (behalve de maandelijkse abbo natuurlijk...). Weet niet zeker of dat overigens nu ook nog is...

Het is verder goedkoper dan Mxstream en de snelheid is in orde (hier bij mij althans), maar het nadeel is dat je geen vast IP hebt.. Wil je een webserver draaien zoals ik dan baal je flink :(

edit: Dit gevonden op http://internet.casema.net/productzone/prijzen.php :

Wijzigen abonnementsvorm
Van Basic naar Broadband Basic € 99,00*
Van Basic naar Broadband Premium € 99,00*
Van Broadband Basic naar Broadband Premium gratis
Van Broadband Premium naar Broadband Basic € 19,50**
* Dit zijn de kosten voor een Basis installatie van het nieuwe modem.
Deze aansluitkosten zijn tot 1 september 2002 € 99 i.p.v. € 129
** Dit zijn administratiekosten

Als je toch gratis wordt overgezet naar Broadband Basic dan zou ik ff wachten ... scheelt weer 99 euro...

Verwijderd

Mijzelf lijkt premium ook wel lekker internetten :)
En een hardcore-internetter als ik heeft echt niet genoeg aan BB Basic :'(
Maar OK DeXtOuRiUs jij doet er goed aan Premium te nemen denk ik toch...

• Dextourius
hey mensen, ik heb mijn formulier naar Casema gestuurd :) ik ga gewoon Premium nemen :P

Nu alleen nog wachten wanneer ze komen maken.. Ohja ik heb basis installatie gehaald maar daar zit geen ethernetkaart in he? hmm moet dat ook ff gaan halen :)

maar bedankt voor jullie informatie O+

Verwijderd

idd, dan heb ik nog ff n netwerkkaart advice hehehehe >:)
Neem een RealTek :D lekkel goedkoop en werkt fijn :)

Verwijderd

Co21m is veel stabieler dan dat brakke demos (alhoewel ik toch wel redelijke snelheden haal 9 á 10 kB/s)
Gelijk doen dat premium .
Enne zit niet zo te kankeren op casema ze waren wel zo'n beetje de eerste met kabelinternet in nederland :P
Pagina: 1