[Mac OS (X) images] .DMG-image, wat is het en hoe branden?

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een DMG-bestand gedownload, een disk-image van een Mac OS X software CD. Deze image wil ik branden.

Ik heb een SCSI-brander in mijn PC die ik eventueel in mijn Mac kan zetten.
Ik kwam echter ooit tot de ontdekking dat Nero prima HFS images brandt, dus kon ik mezelf die verbouwingen besparen. Dat ging prima, maar volgens mij waren dat geen DMG-images.

Nu heb ik de DMG-image, openen in Nero, branden als HFS, krijg ik een melding dat de blocksize niet klopt. Ik kan kiezen afbreken of negeren. Ik kies negeren, want ik weet uit ervaring dat die melding niet veel goeds betekent.

Ik de DMG openen in Mac OS 9 (op een I-Mac). Lukt niet, ook niet met diskcopy. Nu DMG openen in Mac OS X, met diskcopy. Lukt, maar bij het mounten krijg ik een error. Ik lees echter ergens dat je moet converteren naar DvD/CD-master. Dus ik converteren, wat prima lukt.

Resultaat proberen in Nero, krijg ik weer die melding over die blocksize.
Het is echter bekend bij Mac CD-images dat je ze om zeep helpt als je ze mount met diskcopy (wat ik dus heb gedaan). Dus ik maar weer opnieuw downloaden :Z

Maar nu mijn vraag: Wat zijn DMG-images en wat kan ik er mee?
Ik ga straks mijn fikker maar in mijn Powermac 7200 zetten (met SCSI en Mac OS 8.6). Het probleem is echter dat ik daar niet de nieuwste Toast op kan draaien, want die vereist minimaal OS 9. Kan ik ook DMG's branden met Toast 4 op OS 8.6 ? Hoe zit het nou met DMG's branden op de PC?

Het is een wat vaag verhaal, maar Mac-users zullen wel begrijpen wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-10-2024
misschien te simpel gedacht, maar als je de file op een ISO9660 CD brand, dan ben je er toch?

Ik zal eens bij apple zoeken wat het formaat precies is, maar in ieder geval zorgt het dubbelklikken van zo'n file ervoor dat er een drive op je buro blad komt, waar je de gewenste files vanaf kunt copieren, of ervanaf kunt installeren.
edit:
misschien heb je wat aan deze link voor een fix? http://www.macupdate.com/info.php/id/7040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zo simpel is het probleem helaas niet. Ik heb de geconverteerde file ook geprobeerd als ISO te branden, maar dan zeurt Nero ook over de blocksize.

Het idee van renamen naar ISO en converteren met Diskcopy wordt ook voorgesteld in dit forum: http://forums.macnn.com/s...=87950&highlight=burn+dmg

Op den duur lukt het na conversie, maar de topicstarter zegt er helaas niet bij of die melding over die blocksize er nog is.

De CD is bootable, dus zomaar ff files kopieëren is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:40

RVW

Ik weet het niet zeker, maar als je die blocksize error in Nero krijgt is volgens mij die DMG (Disk iMaGe) corrupt. Wat is de precieze error als je hem mount in OS X? Als het een checksum error is dan kun je beter de hele zaak nog een keer downloaden want dan is ie onbruikbaar.

Voor zover ik weet kan toast 4 geen DMG openen en vervolgens branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-10-2024
Volgens mij heb je een kip-ei probleem: zonder MacOS X een dmg file gebruiken.
Of er moet een optie in Nero zitten om dit voor elkaar te krijgen, maar dat denk in niet: http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=7851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24181

Je kunt .dmg files alleen(!) met MacOS X > Disk Copy.app branden of mounten.
Pagina: 1