Toon posts:

hard disk aaschaffen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe hard disk aan te schaffen van 80Gb, echter welk merk is kwa snelheid en kwaliteit het beste?

Aangezien ik nergens tests kan vinden vraag ik het hier maar...

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 21:48
blablabla "aangezien ik nergens tests van kan vinden doe ik het hier maar" oftewel.. "ik ben een luie drol en een reply typen van wat ik wil is makkelijker als ff tomshardware of anandtech of storagereview af te zoeken"

:Z

Western Digital 80GB met 8mb cache, is snelste en beste, ook al is de D740X van maxtor betrouwbaar en kwalitatief ook goed..

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
snelste: WD 80 JB
betrouwbaarste: ik heb mijn geloof in ieder merk verloren.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

* zimbab vindt dat klapschaats nog geen telefoonnummer in het telefoonboek kan zoeken

Verwijderd

ik zou de d740x nemen....

(maar das alleen omdat ik em zelf heb...)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 17:31

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

betrouwbaarste: ik heb mijn geloof in ieder merk verloren.
Inderdaad, vooral de grote schijven van 7200 RPM tegenwoordig vraag ik me echt af hoelang ik ermee kan draaien.
Zie namelijk veel voorbij komen met m'n werk, en allemaal terug naar de fabrikant.

Heb zelf een splinternieuwe WD 100GB na een weekje gaat ie opeens tikken, en af en toe scrapen. Nu zegt SMART dat mn schijf bad is. Dus wortdt alweer tijd om terug te sturen.

Mischien dat die liquid bearings wonderen doet, want die ball bearings worden daarnaast veel te heet.

Klinkt misschieh stom, maar voor betrouwbaarheid, zou ik bijna alleen voor de 5400 RPM gaan. Maar das natuurlijk onzin.

Verwijderd

koop ALTIJD een Seagate...lekker makkelijke service als er toch iets mis mocht zijn(in Nederland!)...verder is het beleid erop gericht een betrouwbare schijf te maken....Het minimale verschil tussen schijven in eenzelfde klasse is te verwaarlozen

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

www.google.nl + intypen harddisk+review=
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
De genoemde maxtor is goed. de seagate barracuda IV is ook goed. IBM GXP hebben een hoop mensen problemen mee maar is wel vrij snel.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 18:54:
koop ALTIJD een Seagate...lekker makkelijke service als er toch iets mis mocht zijn(in Nederland!)...verder is het beleid erop gericht een betrouwbare schijf te maken....Het minimale verschil tussen schijven in eenzelfde klasse is te verwaarlozen
NIET! dat zijn helemaal RAMPEN!

nee met maxtor heb ik de minste uitvallers gehad zonder eigen toedoen

Verwijderd

En ik heb met IBM nooit problemen gehad, wel 6 Western Digital HDD's ten grave gedragen.

Dus het blijft eigenlijk altijd een gok.

Kreeg trouwens op me ouwe baan altijd tikkende Maxtors terug, zo veel dat me collega aan de andere kant v/d td een hdd hoorde tikken en aan het geluid herkende dat het een Maxtor was. Niet veel vertrouwen daarin dus.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2002 19:03 . Reden: extra info ]

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 19:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Bij mij is een Maxtor van 60 gb overleden, terwijl ik met Western Digital nog nooit problemen heb gehad. :) WD ownzzz _/-\o_ _/-\o_

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Western Digital 80gig met 8MB Cache en 7200 rpm is vrij snel

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
De aller-allerbeste is .... damn! nou is mijn schijf gecrashed.... lijkt me tijd voor een search

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
XthinkZ schreef op 20 augustus 2002 @ 18:49:
[...]

Mischien dat die liquid bearings wonderen doet, want die ball bearings worden daarnaast veel te heet.
LOL, de heetste schijf die ik ken is uitgevoerd met liquid bearings....

• InfoTracer
  • Laatst online: 31-03 21:06
die van WD (western digital) de 80JB komt erg goed uit de test
ik heb hem zelf ook alleen moet windows er nog ff op installeren ben erg lui :)

• InfoTracer

Verwijderd

der is ook zo iets als een EDIT knopje?

• InfoTracer
yep weet ik maar ben nogal lui
weinig geslapen ;)

Verwijderd

Tjah normaal zou ik zeggen neem de Seagate Barr IV maar ik heb veel gehoord dat de 80Gb errug brak zou zijn.... Persoonlijk vind ik dat de Barr IV errug stil is... je hoort hem alleen FF op spinnen en voor de rest bijna stilte... de service van Seagate is ook errug netjes... je hebt binnen de korste keren in het geval van uitval een nieuwe schijf....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
www.tweakers.net
www.storagereview.com

Daar kun je reviews vinden, en dan kun je zelf wel een keuze maken..

succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.